/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
jar
Fra : thomas3650
Vist : 632 gange
150 point
Dato : 21-05-02 12:40

jeg prøver at lave min aplikation om til en jar fil men dos promten vil ikke godtage nogle af commandorene er der någet jeg mangler at instalere

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-05-02 12:13

thomas3650 wrote:
> jeg prøver at lave min aplikation om til en jar fil men dos promten vil
> ikke godtage nogle af commandorene

Hvilke kommandoer bruger du? Og hvad er fejlmeddelsen du får tilbage?

> er der någet jeg mangler at instalereook-mappen.

Huh?

> Hvordan får jeg skabt en forbindelse?

Fra hvad til hvad?

-dennis

Kommentar
Fra : thomas3650

Dato : 21-05-02 14:10

når jeg skrive jar cf test.jar thomas.class skriver den udyldig comando

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 21-05-02 14:18

Er du i den rigtige mappe, altså den hvor jar.exe ligger ?
Hilsen Dydendak

Kommentar
Fra : thomas3650

Dato : 21-05-02 15:14

nu har jeg lavet min jar fil men når jeg prøver at køre den men comandoen java -jar test.jar skriver den failed to load main-class manifest attribute manger jeg noget kode i min java fil?

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 21-05-02 15:19

Ja nu spørger jeg måske lidt dumt: men er det unjar du skal bruge ?

Kommentar
Fra : thomas3650

Dato : 21-05-02 15:24

ved det ikke jeg har lavet en aplikation som jeg nu har lavet om til en jar fil som jeg gerne vil køre men den siger failed to load main-class manifest attribute når jeg skriver java -jar test.jar ved du hvad jeg gør galt

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 21-05-02 15:29

Du skulle tage og kigge på denne side, måske kan den hjælpe:
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/jar/

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 21-05-02 15:31

Der skal være en main-class manifest header

Kommentar
Fra : thomas3650

Dato : 21-05-02 15:35

hvordan ser den main-class manifest header ud jeg har prøvet den tururial men jeg synetes ikke den hjalp

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-05-02 22:31

"thomas3650" <thomas3650.news@kandu.dk> wrote
> jeg prøver at lave min aplikation om til en jar fil men dos promten vil
> ikke godtage nogle af commandorene er der någet jeg mangler at
instalereook-mappen. Hvordan får jeg skabt en forbindelse?

Det lyder som om jar.exe ikke ligger i din path.
Hvis dit java-directory f.eks er c:\j2sdk1.4\ så ligger jar.exe og alle de
andre sager i c:\j2sdk1.4\bin\
det directory skal tilføjes til din path.
I windows før2000 skal du redigere din autoexec.bat, og er følgelig nødt til
at genstarte før det virker.
I NT, 2000 og XP skal du redigere system-variable i
Kontrolpanelet->System->Avanceret. Det vil virke i alle de command-vinduer
du åbner efterfølgende.
På Mac aner jeg ikke hvordan den slags fungerer.
Hvis du kører Linux ved du det sikkert selv.

Håber det kunne bringe dig lidt videre.

mvh
Peter Lind

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-05-02 01:12

"Peter Lind" <peterlind@hotmail.com> writes:

> På Mac aner jeg ikke hvordan den slags fungerer.

Welcome to Darwin!
[0x503e7adc] ravn% which java
/usr/bin/java
[0x503e7adc] ravn% which jar
/usr/bin/jar
[0x503e7adc] ravn%

Dvs i din sti som standard.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Kommentar
Fra : thomas3650

Dato : 22-05-02 12:21

jeg ved hvor jar.exe men når jeg skriver java -jar ved.jar siger den Failed to load Main-Class manifest attribute from
ved.jar
så prøver jeg jar cmf mainclass ved.jar ved.class men så siger den j
ava.io.FileNotFoundException: mainclass (Den angivne fil blev ikke fundet)
at java.io.FileInputStream.open(Native Method)
at java.io.FileInputStream.<init>(Unknown Source)
at sun.tools.jar.Main.run(Unknown Source)
at sun.tools.jar.Main.main(Unknown Source)
hvad gør jeg galt

Kommentar
Fra : thomas3650

Dato : 22-05-02 22:25

jeg har fået lavet en jar fil men når jeg prøver at køre den siger den
C:\java>java SimpleRead
Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: Frame
at java.lang.ClassLoader.defineClass0(Native Method)
at java.lang.ClassLoader.defineClass(Unknown Source)
at java.security.SecureClassLoader.defineClass(Unknown Source)
at java.net.URLClassLoader.defineClass(Unknown Source)
at java.net.URLClassLoader.access$100(Unknown Source)
at java.net.URLClassLoader$1.run(Unknown Source)
at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
at java.net.URLClassLoader.findClass(Unknown Source)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(Unknown Source)
at sun.misc.Launcher$AppClassLoader.loadClass(Unknown Source)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(Unknown Source)
at java.lang.ClassLoader.loadClassInternal(Unknown Source)
er der nogle der ved hvad det betyder

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 29-06-02 23:21

Hej Thomas3650,

nu ved jeg ikke om det her er dit problem... eller du har løst det... men umiddelbart lyder det som om du muligvis ikke har fået sat java ordentligt op... Her er der en måde på hvordan du ka' opsætte dit Java miljø...

åben et text dokument og kald det evt. for setJava.bat og skriv følgende
-----------------------------------------------------------------------------------------
rem setJava.bat sætter environment til JAVA 1.3.1 på Windows maskiner
set path=%path%;C:\Programmer\JavaSoft\JRE\1.3.1\bin
set CLASSPATH=C:\Programmer\JavaSoft\JRE\1.3.1\lib;.
-----------------------------------------------------------------------------------------

det her er bare et eksempel på hvordan det ka' se ud... det der skal ændres er at
C:\Programmer\JavaSoft\JRE\1.3.1\bin og
C:\Programmer\JavaSoft\JRE\1.3.1\lib;.

skal pege derhen hvor det drev og den mappe som bin & lib ligger i på din computer.
og hvis du kører XP eller W2k ka' det være at du ska' ændre *.bat til *.cmd.
Aktiveringen af denne bat fil vil så sætte dit Java environment op.

men hvis du f.eks. ligger denne bat fil i den samme mappe som din Jar fil, skulle det efter aktiveringen af bat filen være muligt at dobbeltklikke på din Jar fil og få den sat i gang.

bat filen er også handy når du skal lave jar filen, idet den opsætter java miljøet, og gør det muligt fra mere eller mindre et hvilken som helst mappe, at kunne køre java commandoer i dos promten (eller commando promten). Hvis du har kørt bat filen fra en anden mappe, end den du arbejder i og det ikke funker, ka' du kopier bat filen hen i den mappe, som du vil arbejde i.

ellers ka' der være at der muligvis er en fejl i koden, men da jeg ikke kender din kode er det lidt svært at svare på... men umiddelbart synes jeg det minder om at java miljøet ikke er blevet sat korrekt op.

håber det ka' bruges...

mvh.

Strarup

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 150 point
Dato : 14-07-02 08:08

Hvis spørgsmålet er løst må du gerne være sød at lukke dette ??

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 14-07-02 14:52

Hej Zonker,

Det kunne jo være at Thomas ikke har fået sit svar endnu, eller ikke løst det... hvorfor det stadigvæk står åbnet...

Men hvorfor bruge et formodet svar på at sige det?

mvh.

Strarup