/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvad heder Mollerup Jørgensen Blach til ~
Fra : Ove_Blach
Vist : 2728 gange
250 point
Dato : 18-04-04 22:23

Hvad heder Mollerup Jørgensen Blach til fornavn. Hans far er Jørgen Mogensen Blach
Født.10 mar 1841 i Tostrup Bÿe Ødum S Galten H Randers A
Døbt.01 apr 1841
konfi.15 apr 1855
Død.16 apr 1914   i Taastrupgård
Begravet.. i Ødum,Randers

MVH Ove Blach.

Kommentar
Fra : unknown_being

Dato : 18-04-04 22:32
Kommentar
Fra : senta

Dato : 18-04-04 22:50

Du kender sikkert denne hjemmeside http://home5.inet.tele.dk/korvej/fris379/hadsten.htm
med bla.2) Jørgen Blach i Toustrup i Ødum sogn
3) Peder Blach
4) Niels Mollerup Blach, student og opholder sig i København
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 18-04-04 23:04

fra FS, % fornavn.
Senta

1. MOLLERUP JORGENSEN BLACH - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Christening: 01 APR 1841 Odum, Randers, Denmark

2. MOLLERUP JORGENSEN BLACK - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Marriage: 19 MAY 1869 Orum Ved Vaerum, Randers, Denmark

Matches: International Genealogical Index/Denmark - 2

--------------------------------------------------------------------------------

Pedigree Resource File
3. Mollerup Jorgensen Black - Pedigree Resource File
Gender: M Birth/Christening: 10 Mar 1841 Odum, Randers, Denmark

4. Mollerup Jorgensen Black - Pedigree Resource File
Gender: M Birth/Christening: 10 Mar 1841 Odum,Randers,Denmark

Matches: Pedigree Resource File - 2

Kommentar
Fra : Ove_Blach

Dato : 18-04-04 23:16

Hej.

Det er Mollerup Jørgensen Blachs Far. 5) halvbroder Jørgen Mogensen(Blach), 44 år i Taastrup f 1796 gift til Taastrupgård Jørgen får 9 børn hvoraf Mollerup J B er yngst han underskriver sig J Mollerup Blach.

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 260 point
Dato : 18-04-04 23:33

Fra DDA. & FS.
senta

Matches:All Sources - 6
International Genealogical Index - Denmark
1. Kristian Johannes Black - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Birth: 25 MAY 1887 Taastrup, Odum, Randers, Denmark

2. Kristian Johannes Black - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Birth: 25 MAY 1887 Taastrup, Odum, Randers, Denmark

Matches: International Genealogical Index/Denmark - 2

Samtlige personer i husstanden
randers, Galten, Ødum, en gaard, Taastrup, Ødum sogn, , , 23, FT-1890
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Mollerup Jørgensen Blach, 48, Gift, husfader, proprietær, Thaastrup
Karen Margrethe Breum, 51, Gift, husmoder, , Ødum Sogn, Randers Amt
Jørgen Blach, 20, Ugift, barn, , Thaastrup
Anna Sophie Blach, 18, Ugift, barn, , Thaastrup
Karen Charlotte Blach, 11, Ugift, barn, , Thaastrup
Christian Johannes, 8, Ugift, barn, , Thaastrup
Kirstine Marie Nielsdatter, 85, Enke, aftægt, , Thaastrup
Mary Alexia Birgitha Topp, 20, Ugift, , lærerinde, Kjøbenhavn
Maren Kjeldsen, 18, Ugift, tjenestetyende, jomfru, Hallendrup, Randers Amt
Ane Katrine Rasmussen, 26, Ugift, tjenestetyende, Kokkepige, Faarup Sogn, Randers Amt
Christiane Nielsen, 21, Ugift, tjenestetyende, stuepige, Thrige Sogn, Aarhus Amt
Rasmus Sørensen, 79, Enkemand, tjenestetyende, røgter, Hyllested Sogn, Randers Amt
Laurs Laursen, 24, Ugift, tjenestetyende, avlskarl, Voldum Sogn, Randers Amt
Christian Roegaard, 25, Ugift, tjenestetyende, staldkarl, Herning Sogn, Ringkjøbing Amt
Søren Jensen, 22, Ugift, tjenestetyende, daglejer, Mørke Sogn, Randers Amt
Karl Rasmussen, 23, Ugift, tjenestetyende, arbejdskarl, Skjæring Sogn, Aarhus Amt
Karl Hansen, 20, Ugift, tjenestetyende, arbejdskarl, Kollerup Mark

Udtræk fra DDD

Amt : randers

Samtlige personer i husstanden
randers, Galten, Ødum, en gaard, Taastrup by, Ødum sogn, , , 1, FT-1880
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Mollerup Jørgensen Blach, 39, Gift, husfader, proprietær, , Ødum Sogn, Randers Amt
Karen Margrethe Blach født Buus, 41, Gift, hans hustru, , Ødum Sogn, Randers Amt
Jørgen Blach, 10, Ugift, deres børn, , Ødum Sogn, Randers Amt
Ane Sophie Blach, 8, Ugift, deres børn, , Ødum Sogn, Randers Amt
Karen Charlotte Blach, 1, Ugift, deres børn, , Ødum Sogn, Randers Amt
Kirstine Marie Blach født Nielsen, 76, Enke, husfaderens moder, , Ødum Sogn, Randers Amt
Andrea Jørgine Olesen, 18, Ugift, husjomfru, , Ødum Sogn, Randers Amt
Boline Marie Brochen, 19, Ugift, tjenestefolk, , Ødum Sogn, Randers Amt
Mette Kirstine Nielsen, 22, Ugift, tjenestefolk, , Trige Sogn, Aarhus Amt
Nielsine Johanne Rasmussen, 15, Ugift, tjenestefolk, , Samsø
Niels Jensen, 26, Ugift, tjenestefolk, , Ødum Sogn, Randers Amt
Hans Poulsen, 54, Ugift, tjenestefolk, , Thorsager Sogn
Anders Jensen Andersen, 17, Ugift, tjenestefolk, , Nødager Sogn
Rasmus Sørensen, 72, Enke, tjenestefolk, , Hylleslev Sogn
Rasmus Jensen Sørensen, 14, Ugift, tjenestefolk, , Grundfør Sogn, Aarhus Amt
Dagmar Boslag, 21, Ugift, logerende, , Randers
Jens Nielsen, 41, Enkemand, husfader, gaardejer, , Folby Sogn, Aarhus Amt
Peder Jensen, 13, Ugift, husfaderens søn, , Her i Sognet
Peder Jensen, 73, Enkemand, husfaderens svigerfader, der forsørges af ham, , Her i Sognet
Peder Jensen, 19, Ugift, tjenestefolk, , Trige Sogn, Aarhus Amt
Rasmus Rasmussen, 14, Ugift, tjenestefolk, , Hvilsager Sogn
Karen Jensen, 28, Ugift, tjenestefolk, , Grundfør Sogn, Aarhus Amt
Nikoline Jensine Nielsen, 18, Ugift, tjenestefolk, , Leerbjerg Sogn

Godkendelse af svar
Fra : Ove_Blach

Dato : 18-04-04 23:56

Tak for svaret senta.
og til andre.

MVH Ove Blach