/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Lukker billedfremviser?
Fra : palle22
Vist : 707 gange
66 point
Dato : 18-04-04 21:08

Når jeg åbner et billede på min pc, lukker billedfremviseren ned, og der kommer en meddelelse om en fejlrapport til windows. Jeg har ikke problemer med andre programmer. Nogen der har en ide? messenger lukker ned sammen med billedfremviseren. Har winXP
Jeg har testet med ad aware og antivirus prg

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-04-04 21:28

Gælder det alle formater, jpg og Bmp og gif mm.? Og hvad hvis du har afsluttet Messenger, så den ikke er nede ved uret, lukker billedprogrammet så stadig.
Nu skriver du ikke hvad det er for en billedfremviser, men du kunne jo prøve at installere den igen, eller en anden.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 18-04-04 21:32

den når ikke engang at åbne billedet, og det gælder også selvom messenger er lukket. Det er standardbilledfremviseren i winxp. Den skriver at explorer.exe har fundet en fejl, og så lukker skærmen ud så jeg kun kan se baggrundsbilledet, hvorefter mine vinduer kommer tilbage

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-04-04 21:35

Kunne du ikke komme med hele fejlmeddelelsen?

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 18-04-04 21:39

explorer.exe har fundet en fejl og afsluttes. Vi beklager ulejligheden.
Kan det hjælpe?
Jeg har billederne på en partition sammen med mine dokumenter, men der er ingen problemer med at åbne dokumenterne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-04 21:53

Du mangler sikkert opdateringer.

Kig ind til http://www.microsoft.com/downloads/search.aspx?displaylang=da

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 18-04-04 21:54

har auto opdatering slået til... burde det ikke være nok da?

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 18-04-04 21:58

installer eller geninstaller Windows XP service-pack 1 fra Microsoft. Download.Microsoft.com
mvh ahtn.

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 18-04-04 22:00

jamen hvorfor? Den er der jo allerede? skal jeg så slette den jeg har i forvejen?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-04 22:13

Nej du skal ikke noget - bare prøv at gå ind og se om der er opdateringer du mangler.
Den med at explorer lukker er et gammelt problem og mig bekendt er der aldrig fundet en forklaring.
Det skyldes at det på en eller anden måde er de programmer du tilfældigvis har der laver noget kludder.
Det er ikke et problem der som sådan betyder noget, blot møg irriterende og i de fleste tilfælde hjælper en opdatering da det er et af dine andre programmer der har ændret noget.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-04 22:14

Nej du skal ikke noget - Nej du skal ikke slette noget - skulle der have stået.sorry

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-04 22:15

Evt prøv en anden fremviser og se om problemet stadig er der.

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 18-04-04 22:19

der er ingen opdateringer, ikke vigtige ihvertfald... skal jeg hente de andre også?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-04 22:29

Nej - prøv med en anden fremviser

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 18-04-04 22:30

hvilken? Hvor henter jeg sådan en?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-04 22:30
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-04-04 23:14

Jeg tror at huske at der faktisk er en Explorer (Ikke Internet Explorer) der bliver skiftet ud af en Virus/spyware, og måden man kan se det på er at hvis man tager abegrebet (Ctrl+Alt+Delete) og går til fanebladet prossesor, vil man se at Explorer.exe bruger næsten alle resurser fra prossesoren.
Derfor vil jeg foreslå at prøve, at tilbagestille computeren til før problemet opstod, eller at sætte Win XP CDèn i og trykke "ret fejl".
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : NoName7620

Dato : 19-04-04 01:06

Har selv haft det problem med at billedefremviser gik død, det viste sig at det var når jeg installerede mit gamle Corel Draw 7 pakke at problemet dukkede op, så hvis du har gamle programer der ikke er certificeret til XP kan det måske være det

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 19-04-04 10:29

jeg har nu prøvet at gendanne, men den lukker stadig. Jeg kan godt bruge en anden billedfremviser, men jeg ville gerne finde fejlen... nogen ideer?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 66 point
Dato : 19-04-04 10:39

Ikke andet end som tidligere skrevet (og som andre åbenbart også oplever) at du har nogle billedbehandlingsprogrammer der konflikter.
Hvilke er svært at sige. Der må du prøve dig frem.
Det er en "fejl" som jeg har oplevet med jævne mellemrum på forskellige maskiner helt siden Win 98

Godkendelse af svar
Fra : palle22

Dato : 19-04-04 10:49

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-04 10:51

selv tak