/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
HJÆLP MIG MED ET MEGA PROBLEM!!!!!!!!!!!~
Fra : Mordex
Vist : 493 gange
500 point
Dato : 18-04-04 02:03

Hej.
For det første ved jeg godt at det er en dum overskrift, men jeg kunne ikke hitte på noget. JEg er selv modstander af disse intet-sigende oversfrifter...............

Det er sådan:
Her til aften ca. kl.21.00-22.00 gik jeg ind på www.arlet.dk for at tjekke om min sikkerhed var i orden, og fordi jeg i opstarten af windows fik ca. 5-6 meddelser om at min internetside (startside) var blevet ændret, og jeg kunne vælge om jeg ville beholde den gamle eller ej, men jeg valgte altid at beholde den gamle. Det var noget med "keep the old BHO" og "remove the old BHO" eller noget i den stil.
Nå, men jeg gik ind på arlet, og instalerede spyboot, og kørte den igennem. Da den var færdig slettede den de ting den ikke mente var ok, og da jeg genstartede min pc, virkede intet. Når jeg siger intet, så mener jeg internettet, systemgendannelse, mail, hjælp og support.
Jeg kan ikke installere ødelagte komponenter fra min windows-diskette (ikke original ) så jeg har installeret en ny windows, ved siden af den gamle, så jeg i det mindste kunne komme herind for at få hjælp
Når jeg nu starter min pc, vælger jeg hvilken af de to windows´ skal starte op. Når jeg starter den gamle, går der langt tid inden den er færdig med opstartningen, og når jeg slukker går der også langt tid med det.
Hvad skal jeg gøre?
Systemgendannelsen virker ikke, jeg kan ikke instalere ødelagte komponenter (eller hvad det nu hedder )
Vil det nemeste ikke være på en måde at kopiere alt (dokumenter, billeder, musik, videoer, spil, programmer mm.) fra den gamle windows over til den nye, og så slette den gamle? Kopiere måske på en cd? Eller kan der gøres andet? Noget der er nemmere?

Jeg kører XP, og forhøjer pointene til 500 hvis jeg får nogle gode bud. (nomalt er jeg meget, meget nærig hvad angår point , selvom de ikke kan bruges til andet )

Hjælp mig en eller andet, måske to???????

Mordex i nød

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 510 point
Dato : 18-04-04 02:10

"Mordex" dog - hvad har du lavet......

Virker den nye win ordentligt.

Kommentar
Fra : krakgt

Dato : 18-04-04 02:13

Hej Mordex
umiddelbart kan jeg ikke hjælpe dig, men jeg kender en som har et lille program, der kan hente alle slettede filer - hvis altså pc´eren ikke har være slukket

http://www.vpdata.dk/

god luck
krakgt

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 18-04-04 02:14

Ja. Virker fint.

Ellers er jeg ved at begå selvmord, jeg har sq lavet noget lort..........

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 18-04-04 02:15

Nu har min pc været slukket et par gange, så det er nok forsent.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-04 02:17

Har du flere partitioner på harddisken eller har du 2 diske

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 18-04-04 02:19

Hvis du mener hvor de to windows er installeret, så er det vistnok på én. Jeg kunne ikke finde ud af at lave en anden partition..... Er det det du mener refi???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-04 02:20

Du kan da ikke have 2 win på samme - det er umuligt.
Hvad hedder det drev hvor den ligger. (bogstav)

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 18-04-04 02:20

Jeg tænkte på.....
En mulighed kunne være at købe en ekstern harddisk, kopiere hvad jeg nu vil havde fra den gamle over til den nye via den eksterne????

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 18-04-04 02:21

C:
Jeg kan på den nye se lidt af hvad der ligger på den gamle. Tror jeg......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-04 02:23

"Mordex"
Der er noget galt - Du kan ikke have 2 windows på samme drev medmindre det er delt op og så hedder de ikke begge c.

Har du bare installeret den nye windows oveni den gamle.

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 18-04-04 02:23

Hvad er BHO også kaldet Browser Helper Object?
Bare lige en oplysning:
BHO eller Browser Helper Object er den engelske betegnelse for et lille program, som starter op automatisk, hver gang du starter din Internet Browser. Herhjemme er sådan et program mere kendt under navnet: Browser-plugin.

BHO bliver normalt installeret på din pc sammen med et andet softwareprogram, som du frivilligt har indstalleret. Et browser-plugin uden onde hensigter kan være til hjælp, når du færdes på nettet. Det kan give dig nye muligheder med din browser.

Desværre er det sådan, at en stor del af disse BHO må bære betegnelsen spyware, da de raporterer tilbage til deres producenter om din færden på nettet. Den type placeres ofte på din pc uden din viden.

En BHO med skadelige hensigter kan gøre næsten alt ved din computer. Den kan læse, skrive og slette, hvad den ønsker på din pc.
læst her:
http://www.spywarefri.dk/faq.htm#BHO

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 18-04-04 02:26

>>refi
Jeg installerede den nye samme sted (måske oveni) som den gamle, men jeg kan stadig vælge hvilken af de to skal starte op.

>>wibbi
Det var nemlig BHO der startede op hver gang jeg tændte for pc´en. Så skulle jeg trykke på "keep the old "et eller andet"" og på "ok" ca. 5-6 gange inden jeg kunne bruge pc´en.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 18-04-04 02:28

NÅr jeg på i nye W går ind i denne comp. og vælger drev C: , kan jeg se mange af de ting (et spil, nogle enkelte progr.) som jeg har/havde på den gamle W.
Så det er nok installeret oveni.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-04 02:29

Nej det tror jeg ikke du kan - Du har kun en windows - det er bare nogle rester fra den gamle.
At du ikke kan starte den ene op viser jo også at der kun er en - du har sikkert bare 2 registreringer.
Det bedste ville selvfølgelig være at kopiere alle private ting over på en anden disk og så starte forfra.
Virker din brænder.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 18-04-04 02:30

Ang. BHO så tror jeg den blev installeret sammen med Spywareguard............

Kommentar
Fra : hj3

Dato : 18-04-04 08:50

inde i spybot kan du vælge gendan så skulle det være i orden igen.
mvh hj3.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-04-04 10:45

Mordex, du kan lige så godt kaste dig ud i det end at kravle, FORMAT C:\ Y

Jo mere du prøver at reparerer des mere ødelægger du.

ellebye

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 18-04-04 11:20

Hej mordex....har du et D: drev eller G: forskelligt hvad de hedder ..for så kan du kopier de filer du helst ikke vil slette og putte dem over i det drev og så derefter format C: så beholder du da i det mindste det du ikke vil slette ... ellers håber jeg du finder ud af det
Venlig hilsen Anne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-04-04 11:28

Det du kan vælge imellem når du starter op er bare to forskellige linier i din boot.ini da det nye Windows vil have overskrevet det gamle, men der vil stadig være masser af rester fra det der var installeret på det gamle og det er en al for tidskrævende opgave.
Som alle andre foreslår gem dine data og lav en ren installation.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-04 11:47

"Mordex"
Kandu gik ned og derfor kom vi aldrig længere i nat.

Men du har forhåbentligt ikke lavet noget drastisk endnu. Du skal have gemt dine private ting først.
Så hvis din brænder stadig virker så lav et par CDer med alt hvad du vil gemme. Hellere for meget end for lidt.
Og så skal hele skidtet formateres sø du starter fra scratz.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-04-04 12:03

Under installation af windows XP har man mulighed for at slette den aktive partition og gør du det skal du derefter oprette en ny som så skal formateres hvislket installationen selv fortæller om og på den måde får du en ren installation. Jeg vil for øvrigt anbefale at du bruger NTFS formatering og installerer Genoprettelseskonsol, som giver mulighed for at reparere på samme måde som man kunne i DOS.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-04-04 12:05

Mordex...............lige inden du hopper ud af vinduet.
ftp://hirsenet.dk/
hent pmdos (som ligger der lidt endnu)
læg den på skrivebordet og dobbeltklik
Så laver den en botdiskette
Med den kan du lave en ny partition ved siden af den gamle og indstallere XP
Og så hente dine dokumenter over.
Emesen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-04 12:14

"Bjarne-emesen" og hvem der ellers er med.

Jeg tror blot han har installeret Win oveni den gamle og derved fået kludder i opsætning og genveje og sikkert en masse andet.
Så det der må være det vigtigeste nu må være at redde private data.
Han var igår inde på at købe en ny extern harddisk, men det syntes jeg nu ikke han behøver.
Som sagt hvis hans brænder virker er det nemt at lave en mere eller mindre backup af alt af værdi og så få renset harddisken ordentligt.
Men det er da muligt han er fortsat i nat og allerede har gjort noget.
Kandu gik pludselig ned i nat da vi var igang.

Stakkel "Mordex" - Bare han ikke flakker om

Kommentar
Fra : 2603ph

Dato : 18-04-04 12:23

Hej Mordex.

Det ser ud til at der er virusangreb i nogle vigtige systemfiler.
her hjælper ikke ingen offline-medicin.
Du kan prøve at installere DOS-udgaven af Skulasons eminente antivirusprogram
og køre en virusscanning på den skadede del af harddisken.
Programmet hedder F-PROT og kan hentes fra hans hjemmeside.
Jeg har selv klaret et lignende problem på den måde.

Mvh

2603ph

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-04-04 12:24

Refi: Enig jeg ville bare fortælle om boot.ini, som nemt kan redigeres og muligheden for at køre med en ren HD via inst.
Det er svært at rydde op efter det der er lavet så en ren installation er sagen, efter bu. af data og de vigtigste opsætninger.
Årsagen til hele miseren er nok, at winsock er blevet slettet fordi den har været inficeret. Man burde nok have rep. værktøjer til sådant klart før man anvender diverse rengøringsværktøjer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-04 12:36

"2603ph"
Er ikke i tvivl om at du mener det godt - men det er ikke virus der er problemet - den er væk.
Og hans Win kører tilsyneladende også godt nok. Men lad os høre fra ham hvad han har brugt natten til.
Ellers har du da ret "Bjarne". Det er da nemt at fjerne den linie der giver ham 2 styresystemer, men der er nok for meget kludder i filerne til at det er langtidsholdbart.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-04-04 12:48

Efterlysning: Mordex hvor er du henne.???

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 18-04-04 13:50

Godmorgen folkes.....
Jeg er lige stået op, for jeg så nemlig boksning fra kl. ca. 3.00-7.30.........

Nå, jeg ha´r ikke gjort mere end der er skrevet længere oppe.
Jeg har desuden lagt mærke til at der i det nye W i drev C: ligger alle mine ting fra den gamle, dvs. billeder, videoer, mapper mm.
Jeg tænker på at installere min nero 6.0 i det nye W, og som refi siger, brænde det hele over. Men jeg kan jo også kopiere fra drev C: til dokumenter i det nye W. Eller vil det blive slettet når jeg formatere det gamle W? Måske kommer jeg også til at formatere det nye
Jeg vil lige sige at jeg ikke formaterede den gamle W. Så den er der endnu.
Nu siger I noget som NFTC, bootdiskette, og noget med at arbejde i DOS.............og til det siger jeg kun ????????
Så meget kender jeg desværre ikke til det......

Nu ved jeg ikke om "kør" virker i det gamle, men kan man ikke på en eller anden måde komme ind i gendannelse ud over kontrolpanel og hjælp og support?????? Kontrolpanel virker ellers godt nok i det gamle, men når jeg derinde og trykker på gendannelse vises timeglasset i et par sekunder, og så sker der ikke mere.
Det ville ellers være det bedste........

Indtil videre tak til alle for deres forslag..........

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-04-04 13:57

Du kunne prøve i fejlsikret tilstand, men du har nok fået lavet så meget miskmask at det bedste ville være en geninstallation, og vel at mærke helt forfra.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 18-04-04 13:59

Mener du at det er bedre at starte helt forfra end at lave en gendannelsesdims????? (eller hvad det nu hedder)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-04 14:00

Allerførst God Morgen - vi var ved at blive helt nervøse - Kandu gik jo ned i nat.

Du skal nok ikke begynde på at prøve at redde det ved rep.
Det der sikkert er sket er at du har 2 win liggende under hinanden og det er noget rod.
Så hvis din brænder virker så ofre de 5-10 CDer (eller hvor mange der nu skal til) og brænd alt med hård hånd hvad du mener der skal bruges af det gamle - heller for meget end for lidt. Bagefter kan du sortere.
Og så en helt ny installation.
Husk alle opdateringer inden du begynder at installere de gamle filer igen.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 18-04-04 14:02

Jeg vil lige sige at jeg i det gamle W. under dokumenter har ca. 32.000 filer der fylder ca. 4.5 GB. Jeg ved ikke om det er meget at gemme på cd??????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-04 14:11

Det er da bare 8 CDer.

Er du nødt til at gemme alt.

Hvad med at zippe dem først.

I særdeleshed billeder bliver MEGET mindre.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 18-04-04 14:20

Hvordan zipper man sådan noget?
Og hvad med musik? Det kan jeg jo ikkeligge ind senere, vel?
Og videoer? Jeg har ingen DVDbrænder...........

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-04 14:26

Du har vel Winzip ellers er den her http://download.com.com/3120-20-0.html?qt=winzip&tg=dl-2001&search=+Go%2521+

Du kan Zippe alt uden undtagelse.

Også musik og videoer

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-04-04 17:37

Din HD ser sådan ud:
dobbelt win med filer/dokumenter
Træk den sammen med >PMDOS< så der er fri plads til 5GB til højre
create og formater en extended partition for enden af HD navn=filer i de fri område
På skrivebord >dokumenter>h-klik>egenskaber>ved placering skriv E:\dokumenter>
ja til at alt flyttes.
Flyt manuelt resten af dine filer til E-drev
Slet din XP partition og lav en ny i det tomme område.
du har nu adgang til dine filer
Emesen.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 18-04-04 18:26

>>emesen
Jeg er ked af at det du skriver er forgæves, men jeg er sq for dum til at fatte det

Hvis jeg skal forstå noget, skal det helst skæres ud i pap..............

Jeg har med held kopieret mine billeder til cd, men kan ikke kopiere mine videoer........... Dem leger jeg stadig lidt med............
Når jeg er tilfreds med at have kopieret det jeg vil undgå at miste, vil jeg formatere hele pc´en (ved at smide den ned i nærmeste å ) og så starte forfra...........

Mordex.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-04 18:33

Hvor store er disse videoer?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-04 18:33

IKKE i meter tak

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-04-04 18:38

Du burde da kunne zippe dine videoer og brænde dem som ren data.
Til at zippe og håndtere filer kunne du have meget glæde af Totalcommander, der både kan pakke og udpakke og som er rigtigt godt som en forbedret Stifinder. http://www.totalcmd.dk/index1024.html

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 18-04-04 19:10

Det er 6 musikvideoer der samlet fylder 187mb.
Jeg vil lige prøve at zippe dem...............
Lad os se......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-04 19:13

Ja eller er de jo ikke større end de kan være på et par CDer.
Men Zip dem førsst så kan de mok være på en.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 18-04-04 19:32

Så, nu er det lykkedes mig at zippe videoerne og brænde dem, så nu ligger de på en cd.........

Når jeg nu zipper mit musik, kan jeg så zippe hele musikmappen på en gang, eller skal jeg zippe en sang (fil) hver???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-04 19:40

Du Zipper bare det hele - Dog max 3-400 filer ad gangen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-04 19:44

Husk nu at brænde alt muligt andet du evt kan få brug for.

F. eks. dit driver bibliotek og den slags. Det er ikke sikkert du får brug for mange af tingene, men som sagt er det rart at have hvis der bliver problemer.

Skrifttyper kunne også være noget hvis du har installeret specielle.

Gå simpelthen dine gamle biblioteker igennem og se om der kunne være noget du mener kunne være værd at gemme.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-04-04 19:45

Tjel lige, at zip filerne kan åbnes før du går videre. Når man zipper så store mængder kan der let gå noget galt

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 18-04-04 19:48

Så mange sange har jeg ikke. Der er kun 68 sange
Jeg havde engang mane flere, men efter at have formateret pc´en ca. 5 gange, gad jeg simpelthen ikke at hente så mange sange, kun dem jeg hører mest

Men ok, jeg zipper hele musikmappen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-04 19:50

Rigtigt "Bjarne"

Det var også derfor jeg gav ham et tal.

Jeg kunne lige forestille mig han havde 5000 musikfiler han zippede på engang.

Han skal jo have det hele skåret i pap Mit kontor er snart en brændfælde

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-04-04 20:00

Så må du til at bøje i neon, Refi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-04 20:02

Det giver sgu rifter i fødderne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-04-04 20:03

Du må da ikke slå dem i stykker!

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 18-04-04 20:03

Roligt nu, så dum er jeg heller ikke........................NOOOOOTTT.
Det er lige det jeg er...............DUM

Men det går fremad.....
Om et par timer kan jeg formatere og installere påny........
Jeg er lige ved at være færdig med at kopiere......

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-04-04 20:05

OK, så kan man måske nøjes med STORE BOGSTAVER

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 18-04-04 23:49

SÅ...!!!!!!!!!!
Nu har jeg formater og installeret Windows igen, og er i gang med at kopiere mine billeder, mit musik, videoer og andre filer fra cd til pc´en........
Jeg har allerede installeret Norton antivirus, winzip, spywareguard, awant browser, incredimail, datemanager, emty temp folders, ad-aware, word, nero, og........?? Mere kan jeg ikke huske
En stor hjælp fra Jer har været dejlig.......
Nu har jeg i det mindste lært at zippe og unzippe

Det har ellers været en hård omgang..........

Når jeg er færdig med at installer, kopiere og unzippe alt og alle, deler jegh ud af godter
Tak igen, og som jeg lovede før............. så er det, som I kan se, ikke en engangsspørger der ikke lukker.............og dog.......hvem ved......
Mit humør er i top

Mordex............. i nød uden skal.......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-04 23:57

Du har da forhåbentlig været på microsoft inden du begynder med al den installering

Nå nu har du jo en kopi

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 18-04-04 23:58

Nemli´.....så nej ikke endnu.....måske senere refi

Godkendelse af svar
Fra : Mordex

Dato : 19-04-04 13:26

Tak for svaret refi.
Det var dejligt ikke at skulle slette alle bilolederne.......
Jeg brugte 9 cd´er i alt....... men kun fordi jeg ville have bedre orden i alle mapper og filer......

Tak til alle som har hjulpet mig, eller givet et forsøg på det......

Jeg er bare glad for at alt er i orden

Mordex.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-04 13:43

Selv tak "Mordex"

Nu kan du jo så glæde dig over at du har kopier af dine ting hvis du senere bliver nødt til at formatere.
Så helt spildt er det da ikke.
Fortsat God Dag

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 19-04-04 13:57

Helt sikkert