/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Den 3. maj 1904
Fra : kipumi
Vist : 412 gange
50 point
Dato : 17-04-04 22:05

Er der nogen der kan fortælle mig, hvilken dag i ugen den 3. maj 1904 var. Jeg har læst, at min mor er døbt på fødselsstiftelsen, og at de kun døbte om søndagen, og er derfor interesseret i, præcis at vide hvilken dag, den 3. maj var .
Tak - og god week-end til jer alle.
kipumi

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 17-04-04 22:09
Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 17-04-04 22:10

So sorry.

http://www.saack.dk/ordbog_index.htm

den er bedre.

mvh
jakjoe

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 60 point
Dato : 17-04-04 22:12

Og det blev en tirsdag.

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 17-04-04 22:15

Kære Jakjoe
Tak for dit hurtige svar.
kipumi

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 17-04-04 22:15

Tirsdag, men se selv. Så har du den også til en anden gang.

http://www.rmadsen.dk/kal/

OG der er flere muligheder at findde via dette link.
mvh
Varla

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 17-04-04 22:18

Mon spørgsmålet så bliver lukket ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 17-04-04 22:35

Jeg kan da en anden løsning, nemlig at tage den 3. maj 2004 som er en mandag.
100 år tidligere giver en afvigelse på 101 dage plus 25 skuddage (2004 var nemlig også et skudår fordi de første 2 cifre også kunne divideres med 4).
Altså en afvigelse på 125 dage. D.v.s. ugedagen i år, mandag minus 6 dage, ergo en tirsdag.

Dette fordi 125 divideres med 7 giver 17 rest 6. De 17 er ligegyldige fordi hvert sæt a 7 rykker til samme ugedag, men resten på 6 giver afvigfelsen i forhold til aktuel kalender.

Den slags optrådte jeg med som soldat i større forsamlinger for godt 40 år siden, og tjente 3-4 daglønninger ekstra hver dag. Så jeg var en forholdsvis rig soldat, også fordi jeg ikke skulle bruge penge på smøger.

Men tak fordi jeg måtte skrive forklaringen. Det var egentligt helt nostalgisk at tænke på "gamle dage".
mvh
Ejvind (Varla)

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 17-04-04 22:36

korrektion af skrivefejl:
100 år tidligere giver en afvigelse på 101 dag
det giver selvfølgeligt 100 dage og det er også det jeg har regnet med.

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 17-04-04 22:39

jeg er forholdsvis ny her, og er målløs af beundring for alle de hurtige svar. Jeg må lige se at få sat noget sammen, måske kan I hjælpe mig videre i min slægsforskning.'
Tak '
Kipumi

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 17-04-04 22:42

Ok

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 17-04-04 22:51

Kipumi.

Til venlig orientering.
Hvis du mener spørgsmålet er løst, så kan/skal det lukkes.

Tryk øverst, højre, ud for det svar du accepterer.

God fornøjelse med nye spørgsmål, eller svar til andre.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 17-04-04 23:00

Der er utroligt mange dygtige slægtsforskere som er parat til at hjælpe dig, men lidt arbejde kommer du fortsat til at gøre selv.

Især er der mange gode kilder man som begynder ikke har anelse om, og dertil er der ofte forsket i grene af ens slægt tidligere, så måske der også kan findes en slægtsbog på biblioteket, men er der spørgsmål, så skriv her.

Jeg vil bare give et par råd, nemlig husk at angive dine kilder. Du får uvægerligt brug for dem senere. Nok slet ikke alle, men for at efterprøve skrive- og tastefejl, for at efterprøve kildens oplysninger o.s.v.

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 17-04-04 23:05

I øvrigt synes jeg du skal slutte spørgsmålet med at give point til jakjoe.
Saacks ordbog er en god løsning, og han blev den første der besvarede dit spørgsmål. Faktisk.
Resten er kun supplerende bistand og løs snak, især fra min side. Spørgsmålet var jo besvaret, blot ikke sluttet fordi det kan kun du gøre.
mvh
Ejvind (Varla)

Godkendelse af svar
Fra : kipumi

Dato : 18-04-04 12:20

Tak for svaret jakjoe.
Jeg har nu lukket spørgsmålet, anede det ikke. Undskyld :(
kipumi

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 18-04-04 18:31

Alt ok.

God fornøjelse med slægtsforskningen.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 21-04-04 19:12

er interesseret i hvordan man kommer videre med indvandringen fra Sverige Ystad -skåne i 1869