/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Venstre og højre fløjen
Fra : Black_Deaath
Vist : 859 gange
160 point
Dato : 17-04-04 18:34

Er der nogle her der kender en hjemmeside hvor der står kort om hvad de forskellige partier står for. Og om hvor på venstre eller højre fløjen de ligger?

Eller er der bare én der kan fortælle mig der?

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : Dodala

Dato : 17-04-04 18:41

Hej Prøv dette link,det ser godt ud..
http://www.folketinget.dk/BAGGRUND/00000040/00232560.htm

Kommentar
Fra : Lexi

Dato : 17-04-04 18:43

Hej med dig.

Du kan læse de forskellige partiers egne hjemmesider, hvor de skriver om hvad de står for.
Du har en samlet oversigt her:
http://www.ft.dk/SYSTEM/PARTIER/PARTIFRM.HTM

Hvis du vil have nogle flere oplysninger, kan du måske finde dem på folketingets hjemmeside: http://www.folketinget.dk/

God fornøjelse!!

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 17-04-04 18:53

Enkelt sagt, så står Venstre til højre (gammelt venstreorienteret bondeparti), Socialdemokraterne og Konservative i midten, SF til venstre og DF ultrahøjre.

Kommentar
Fra : Gato

Dato : 17-04-04 20:37
Accepteret svar
Fra : slemmert

Modtaget 160 point
Dato : 17-04-04 23:02

ha ha clausen, den var god! rigtig god fortæl du bare venstre bønderne det, de fatter det jo nok ikke alligevel.... venstre: et gammelt venstreorienteret bondeparti, helt ærligt mand:
df, venstre, kristeligt folkeparti er alle højrefløjspartier der værdsætter skattefrihed egenbetaling, udliciteringer - fyringer i den offentlige sektor mindre vælfærd fri og fuld konkurrance, undtagen når det gælder deres egne kernevælgere, eks. bønder der pr. tradition altid har fået en omgang fattigydelse bundet i røven på svinene...
Partierne på venstrefløjen: sf - enhedslisten - socialdemokraterne ( soc. ligger tættere på midten men stadig i nærheden af venstrefløjen) partierne på venstrefløjen har en anden livsfilosofi, den går ud på den går ud på at der skal være offentlige betalte vælfærdsydelser til alle - stor offentlig service hele vejen igennem- og den skal alle borgere være med til at betale til, det lyder da fair nok ikke.??... sluttelig er der det radikale, det er nogle luskerøve, dem ved du ikke hvor du har, bedst som de mener det ene - mener de straks efter det andet... populært sagt følger de strømmen uanset andres meninger, og høster blot taburetterne derefter, disse er et typisk uformuleret midterparti

Godkendelse af svar
Fra : Black_Deaath

Dato : 18-04-04 23:45

Tak for svaret slemmert.

Kommentar
Fra : Black_Deaath

Dato : 18-04-04 23:47

Og tak til jer andre.

Der står meget nyttigt på linket fra Gato :D