/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
toldvæsen
Fra : binky
Vist : 440 gange
25 point
Dato : 17-04-04 17:02

Min mand, som jeg blev gift med for 3 år siden, skylder 27.000 + renter til toldvæsenet. I dag har han fået et brev, hvor der står, at udfra vores selvangivelser skulle han kunne afdrage 1000 kr om måneden. Er der nogen, der ved, hvorvidt min økonomi kan trækkes ind i det, for gælden er fra før, jeg lærte ham at kende.
mvh
binky

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 17-04-04 17:09

Dette er smaltalk, og ikke skattevæsnet.....................
binky, lær det dog

Mordex

Kommentar
Fra : binky

Dato : 17-04-04 17:15

Mordex
Jeg har kigget på emner under interesser, og der kunne jeg ikke finde noget, jeg kunne lægge dette spørgsmål under. Hvis du kunne komme med et link, så lukker spørgsmålet på smalltalk, og åbner det på rette sted. Indtil det har jeg lov at prøve at få hjælp på smalltalk. Har vi fået ny overhund?

binky

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 17-04-04 17:18

binky,
Du tog det vel ikke alvorligt?????????
Dårlig humør efter festen?
Det var kun en lille joke............

binky, tage det nu spok........

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 17-04-04 17:19

Hvad mener du forresten med ny overhund??????????????

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-04-04 17:24

Går det ikke ind under Jura?

Kommentar
Fra : binky

Dato : 17-04-04 17:27

Undskyld Mordex
Har du fundet noget, jeg kan lægge spørgsmålet under? Kandu dækker jo ellers hoved og r.., så hvor skal jeg ellers spørge, når jeg ikke kan finde noget under interesser?
mvh
binky

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 17-04-04 17:29

binky, du spørger barer her...............
Vi svarer hvis vi kan.............

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 17-04-04 17:29

Et r for meget

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 17-04-04 17:32

Du får vel prøve under Selvstændige..

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 17-04-04 17:36

Hvad med at prøve under økonomi. der er måske chance for at der er nogen der ved noget om emnet.

http://www.kandu.dk/dk/emne/10102

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 17-04-04 17:36
Kommentar
Fra : binky

Dato : 17-04-04 17:41

Hej Mordex
Kig lige tilbage til dit første indlæg
mvh
binky

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 17-04-04 17:43

Hvad er der med det?????????????????
Intet ondt ment ...........

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-04 17:53

Det er jeres husstandsindkomst der tæller hos toldvæsenet.

Du vil dig aldrig komme til at betale gælden eller hæfte for den da den er fra før i blev gift.

Så med mindre i har særeje kan de lægge begge indkomster til grund.

Eneste løsning er skilsmisse (uha) eller betal.

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 17-04-04 17:53

Citat
Undskyld Mordex
Har du fundet noget, jeg kan lægge spørgsmålet under? Kandu dækker jo ellers hoved og r.., så hvor skal jeg ellers spørge, når jeg ikke kan finde noget under interesser?

http://www.kandu.dk/dk/emne/10502

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 17-04-04 17:56

Citat
binky
Der er jo http://www.kandu.dk/dk/emne/10502

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 17-04-04 18:09

->binky
Det er ikke mange seriøse svar du har fået, og jeg kan desværre ikke hjælpe dig, men prøv at stille spørgsmålet under "Told og Skat".
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 17-04-04 18:10

Jeg ved ikke hvad i kommer ind i ved at klikke på dette link; men jeg kommer ind på økonomi, hvor det vil være relevant at stille spørgsmålet.

Men virker det ikke så prøv: vis alle emner.
Det allersidste emne på listen er Økonomi.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 17-04-04 18:11

Ups---så linkene for sent

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 17-04-04 18:13

emne nr. 10502 er emnet økonomi : http://www.kandu.dk/dk/emne/10502

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 17-04-04 18:14

Det er "told og skat" Rfou

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-04 18:14

Altså vis alle emner og bladre ned til Told & Skat - det kan da ikke være så svært.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-04-04 18:21

Et kig ind på : http://flere-penge.dk/ har hjulpet mange.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-04-04 18:22

Lovtekster og anden retslig info finder du på : http://www.retsinfo.dk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : babett

Dato : 17-04-04 18:36

Hold da op hvor den køre der ud af........
Når man er gift hæfter man for sin ægtefælles gæld, det er noget l... men sådan er det bare.............. så som skrevet i et tideligere indlæg, betalt ved kasse 1, sorry.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 35 point
Dato : 17-04-04 18:41

Dette er også et godt link at se nærmere på : http://www.familieadvokaten.dk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 17-04-04 20:19

>Binky, det er altså ikke så svært. Eneste årsag til at told og skat ikke kan drage dig ind i dette, er hvis din mand har særeje.
Du kan da finde mange andre steder i lovgivningen hvor noget kan føles uretfærdig, se blot "dynelyfterloven" hvor en mand/kvinde måske skal betale for bespisning og andet for eksempelvis børn der ikke er vedkommendes.

Kommentar
Fra : jyttejo

Dato : 18-04-04 02:04

Prøv at gå på siden min advokat.dk

jyttejo.

Kommentar
Fra : jyttejo

Dato : 18-04-04 02:09

Undskyld det hedder FamillieAdvokaten.dk

jttejo.

Godkendelse af svar
Fra : binky

Dato : 18-04-04 09:48

Tak for svaret molokyle.