/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Åbner lige "VCD Menu Foto/Video" igen
Fra : dbl
Vist : 335 gange
200 point
Dato : 17-04-04 14:11

Hej....!

Jeg er ved at lave en rejsevideo/rejsefoto til en VCD som så kan ses på et tv'et via en DVD.
Mit problem er så at jeg gerne vil have en start menu hvor man enten vælger om man vil se videoen eller Slide Show. Jeg har prøvet med Nero 6.0, men den laver bare en thumbnails hvor videoen ligger ved siden af ALLE billederne. Og det er ikke det jeg er ude efter, jeg er ude efter at lave 2 punkter, Video & Foto, hvor man så vælger hvad man vil se.
Nogen der kender et godt program til det?....og det skal være nemt at bruge.

------------------------------------

På det spørgsmål, fik jeg så et link til Movie Factory 2 fra Ulead. Og det opfylder da også 99% af mine ønsker.....MEN, i Slide Show skifter den selv billede alt efter hvor mange sek. man sætter den til. For at det skal blive 100% ville jeg gerne have at den først skifter billede når man trykker på (Next) på fjernbetjeningen.

Nogen der kan hjælpe mig med det? Eller har jeg overset noget i Movie Factory 2?

Mvh.
dbl

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-04 14:29

Det tror jeg kun du kan hvis du ikke lægger billederne som slideshow (ordet siger jo den skal skifte) men blot lægger billederne på CDen.

Om det giver kludder på menuen må komme an på en prøve.

Alternativt kan du jo trykke stillbillede på fjernbetjeningen.

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 17-04-04 14:52

Har lige prøvet billederne ind ét af gangen, og du fik ret. Der kom kludder i menuen.
Den ser det jo som mange små slide show med ét billede i hver. Så det virker ikke.

Mvh.
dbl

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 210 point
Dato : 17-04-04 15:58

Så er der kun stillbillede tilbage - Du vil ikke finde noget i programmet der ændrer det.

Men du kan jo rette menuen så den f.eks. kun vælger første billede og ikke nogen menu for resten.

Så kan du jo bare kalde billede 1 for Billeder/Fotos.

Bare en tanke har ikke prøvet det.

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 17-04-04 17:43

Det vil jeg da prøve, når jeg får min DVD-afspiller hjem fra værksted

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 24-04-04 19:40

Hej refi!

Har fundet ud af hvordan man gør.
For at lave et slide show hvor man selv skifter billeder (med next knappen) på en vcd, kan man godt bruge Nero. Man skal bare vælge at lave en vcd, og så trække billederne over. (Træk/Slip) Man skal bare huske at droppe menuen. For med den, skal der være tid på billederne.
Men hvis man vil gå et skridt videre, så er B.H.A.'s program B's DVD nol det man skal bruge. Der kan man lave én menu for video, og én for slide show. Og i slide show kan man vælge om der skal være tid på billederne eller ej.
Der er bare det lille problem, at den ikke kan lave VCD'er, den laver kun DVD'er også selvom man bruger en cd. Så brænder den DVD filer ned på en cd....man kan sige at den laver en mini-dvd.

Men du får da lige de 200 point, så vi kan få lukket dette indlæg.

Mvh.
dbl

Godkendelse af svar
Fra : dbl

Dato : 24-04-04 19:40

dbl

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-04 19:55

Ok Jeg takker

Det er da godt du har fundet ud af det.
Jeg bruger som sagt Uleaden og er glad for den, men problemet med slideshow kan jeg da godt se ikke er så nemt.
Jeg har også experimenteret lidt og fundet ud af at ideen med at trykke still faktisk også kan bruges.
Men det er jo så smag og behag om man går den ene eller anden vej.

Fortsat God Weekend.