/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Slippe af med Paint-Shop-Pro 3 ???
Fra : molokyle
Vist : 443 gange
93 point
Dato : 17-04-04 13:50

Jeg bruger Win98 Anden udgave på Dansk. Jeg har haft installeret Paint-Shop-Pro 3 og har fjernet det igen ...hårdt og brutalt ved at slette det i stifinder, da der ikke var nogen uninstall.

Nu er problemet at jeg hele tiden har 61 henvisnnger til at filen : c:\dokumen~1\PSP3\PSP.EXE ikke eksisterer, når jeg kører CleanReg3. Jeg sletter alle henvisninger, men efter et stykke tid dukker de op igen. Hva' hulen gør jeg for at slippe af med skidtet?

Der er selvfølgelig tjekket for spy-/adware og virus.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-04-04 13:54

prøv at skriv regedit under kør og så søg efter psp og psp3. De er nok her dine henvisninger ligger

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 103 point
Dato : 17-04-04 13:58

Når man sleeter på den måde du gjorde, er der vel osse stadigvæk fil associationer til forskellige filer som f.eks jpg Prøv at gå ind under mappeindstilling og filtyper og enten slet henvisninger til psp eller associer til et andet program

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-04-04 13:58

Fint nok ....intet fundet !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-04-04 14:02

tedd -> Det gjorde jeg igår. Der er et ikon for PSP filer, der er ikke associeret noget program til (...ville normalt være PSP3), men nu skal man vælge et program for at åbne denne type filer med, da handlingen; open ikke angiver et program. Hel normal procedure, der også gælder andre filtyper som eks. *.sys.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-04-04 14:04

Prøver lige om jeg kan slette filtypen helt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-04-04 14:05

Prøv at skrive sysedit i kør og se om der ligger nogle referencer under system.ini og win.ini

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-04-04 14:06

sleeter!!! Det må være en sammenrend af sletter og deleter

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-04-04 14:27

Havde allerede tjekket win.ini & system.ini : Nul ting der.

Ligesom igår er der nu ikke noget efter jeg slettede de illegale referencer med RegClean3. Har nu fjernet filtypen : 'Paint Shop Pro imagefile'. Hvis alt stadige er godt efter kl. 16 og flere boot's, surf, installation af div. småprogrammer osv. er pointene dine tedd, for din kommentar : Dato : 17-04-04 13:58

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-04-04 14:29

Hvis den kommer næste gang så søg lige ovennævnte steder før du bruger regcleaner!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-04-04 15:08

tedd -> Det gør jeg ALTID

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 17-04-04 16:42

At slette filtypen helt og aldeles fra mappeindstillingerne var åbenbart det der skulle til tedd

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-04-04 16:46

Godt. Så kan jeg jo godt sige tillykke med føssen på mandag uden at blive betragtet som en pointluder!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-04-04 16:50

S'føli' : Qujanaq tedd

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-04-04 16:52

Udt. grujanark (Takker)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-04-04 16:57

Pilluarit Molorit!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-04-04 17:16

Qanoq isumaqarpa qallunaatut teddsi ? ( = Hvad betyder det på dansk tedd ?)

Ok. det ved jeg godt : Det betyder Tillykke

Vi ses på nettet.

</MOLOKYLE>