/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows
Fra : Nikker
Vist : 507 gange
22 point
Dato : 16-04-04 14:10

hvordan kommer man tilbage til dos i win xp??
er der ikke noget med at der kun er komandopromt ??

Accepteret svar
Fra : duckit.dk

Modtaget 32 point
Dato : 16-04-04 14:24

Start knappen/kør og skriv cmd og tryk enter
så er du i en dos prompt.
xp og 2000 er der ikke noget der hedder dos, den bliver emuleret.
hvis du skal i ren dos skal du bruge en startdisk som du booter fra.
Mvh JCA ;)

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 16-04-04 14:54

hej Nikker...
jo der er kun "kommandoprompt"...
men du kan jo bare installere f.eks. "DOS 6.22" og lave en menu i starten, så du enten kan vælge DOS eller Windows...

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : duckit.dk

Dato : 16-04-04 14:57

dscoop80 han kan kun køre dos med et fat system og xp bruger ntfs, så hvis du skal gøre det på denne måde skal du lave en ny partision med fat32 lige før din windows part. meget besværligt

Kommentar
Fra : sprenger

Dato : 16-04-04 15:36

Du kan gå et step yderligere imod ægte dos, ved som duckit.dk skriver, yderligere i denne cmd promtp at skrive kommandoen "command". Så bliver man informeret om at man kører Microsoft Windows Dos, men husk det er ikke ægte, men stadig en emulering. Jeg havde på et tidspunkt et gl. dos spil som kun kunne kører under denne tilstand.
Når du skal tilbage igen skrives exit så er du tilbage i emuleringen fra XP.

sprenger

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-04 18:34

Det allerbedste du kan gøre er at finde en gammel harddisk extra (den behøver ikke være stor) - og derpå installere dos

Godkendelse af svar
Fra : Nikker

Dato : 17-04-04 16:32

Tak for svaret duckit.dk. kan du flere fede ting i kør ligesom dxdiag som viser noget med din cpu :D

Kommentar
Fra : duckit.dk

Dato : 19-04-04 08:59

Ja nikker det er mange fede ting i dos :)
tak for point.
Jeg bruger det der hedder wmware til at emulere en maskine og køre alle de gamle spil som kun kan køre i ren dos.
hehe ren nostalgi