/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
klip af tungebånd i fuld nakose
Fra : louisez
Vist : 1356 gange
20 point
Dato : 16-04-04 12:21

jeg skrev et indlæg for noget tid siden om at min søn på 1 år skulle have klippede sit tungebånd da det er meget kort så kort at hans tunge næsten ikke kan komme ud af munden og at det senere hend vil kunne give ham nogle sprog problemer..
nu har jeg så ringet til en masse forskellige øre næse halslæger og har så fundet ud af at pga at han er så gammel som han er det vil sige ikke er baby mer kan det kun gøres ved at man lægger ham i fuld nakose og den tanke er godt nok ikke noget jeg bryder mig om tanken om at min "lille" dreng på 1 år skal i nakose gør mig noget nervøs....
er der nogle som har børn som i den alder har været i nakose som kan fortælle mig lidt om det og hvordan i oplevet det så ville jeg være glad...
hilsen Louise

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-04-04 12:28

Hej Louise
Vores søn Claus fik også "fuld narkose", da han i en alder af 3 skulle ha' isat dræn i ørene. Ikke noget problem her!
Du skal bare lige huske på, at I skal være to personer, som afhenter barnet, da den ene skal køre bilen, og den anden tage sig af barnet på hjemturen. I vores tilfælde blev Claus hjemsendt da han vågnede af narkosen.
Årsagen er at barnet er TOTALT rundt på gulvet, og ikke rigtigt ved hvad de vil... og ikke vil + kan være RET så umulige, men det går over i løbet af dagen.
Held og lykke med den lille... og hust det der skal gøres, er for hans eget bedste (på langt sigt).
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-04-04 12:29

Ups... et par enkelte tastefejl - sorry

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-04-04 12:31

NB: Det skal lige tilføjes, at Claus i dag er 22 år og stadig "normal"

Accepteret svar
Fra : Toupie

Modtaget 30 point
Dato : 16-04-04 12:50

Hej Louisez

Min søn var under fuld narkose da han var 4 år, han havde fået en splint så langt op i hælen, at den skulle opereres ud.
Det værste for mig, var da han lå der med alle slangerne og sygnede længere og længere hen.....det var lige så tårene trillede og det gjorde bare ondt indeni. Bagefter, på opvågningsstuen, vågnede han og gav mig et stort smil og var i strålende humør, dog lettere omtumlet. Vi kom hjem samme dag. Det viste sig så senere, at de ikke havde fået det hele ud, så vi måtte tage turen én gang til. Anden gang var ikke nær så slem følelsesmæssigt for der vidste jeg hvad der skulle ske, men på opvågning var han lidt mere dårlig end første gang og kastede op, men ellers havde han det fint.
Det er aldrig sjovt når ens poder skal opereres, men det positive resultat overstiger bekymringerne i sidste ende

Som CLAN skriver, så er det godt at være 2 afsted, både pga. hjemturen men også for den gensidige støtte imens, under og efter operationen.

// Toupie

Kommentar
Fra : fritnat

Dato : 16-04-04 13:18

Hej Louisez

Vores yngste datter havde osse en meget stram tungebånd da hun var 1 år og vi blev anbefalede at få hun fik den klippet over. Ligesom med din son skulle hun være i fuld narkose men da hun var meget lille skulle hun vente indtil hun var over 10 kg. Det blev hun først da hun fyldt 3 år men da vi erfarer det ikke giver sproglig eller andre problemer mener vi nu ikke det er en god idé længere.

Mvh.
Fritnat

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-04-04 16:44

Min lillebror fik foretaget omtalte operation i 1962 og han lever i bedste velgående

Dengang var anestesien en større risiko end nu 42 år senere, men allerede dengang var det en helt ukompliceret operation. Det er om muligt endnu mindre kompliceret idag og anestesien en minimal risiko set i forhold til fordelene ved barnets senere udvikling mht. sproglig artikulation.

Jeg ønsker jer pøj pøj med det lille indgreb

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : louisez

Dato : 17-04-04 00:27

Tak for svaret Toupie.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 17-04-04 00:32

Velbekommen, håber det hjalp og held og lykke med den lille

// Toupie