/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fejlmeddelelse
Fra : stefanahm
Vist : 1168 gange
160 point
Dato : 15-04-04 00:38

Er der nogen der ved hvad følgende fejl :
1. Skyldes
2. Betyder

Der er ingen diskette i drevet. Indsæt en diskette i drev \Device\Harddisk1\DR12

Der er mulighed for at annullere - forsøge igen - fortsætte

Vælges fortsæt kører computeren som om intet er sket. Fejlmeddelelsen kommer ved opstart.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-04-04 00:44

Det må være en rest fra noget du har været igang med Hvis det er noget nyt den er begyndt på og du har xp kan du jo feks kører en systemgendannelse ellers kan du muligvis fjerne et flueben i msconfig som skrives i kør og så under start i det vindue der kommer frem
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-04-04 00:48

Nå i opstarten vil det sige før windovs er på ?? så er det evt i bios det kan ændres men ved ikke nok om det
Mvh Sune

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 15-04-04 06:50

Hvis du hiver disketten ud af PCén inden du har lukket pogrammet ned,kan den komme med den meddelelse.Men den gør det måske uden du har haft en disk i?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-04-04 06:59

Prøv at køre en regcleane,med et reg cleaner program,det lyder som om du har en tom/korupt nøgle i regedit som peger på en fil som du har benyttet fra en diskette i dit drev.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-04-04 07:02
Kommentar
Fra : stefanahm

Dato : 15-04-04 09:39

a) der er ikke noget diskette drev på min computer
b) den gør det efter opstarten af windows

Kommentar
Fra : stefanahm

Dato : 15-04-04 10:36

Nu har jeg installeret og kørt EasyCleaner, iøvrigt et skønt program, men det hjælper ikke !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-04-04 11:03

prøv at åbne Start>kør skriv regedit>ok når regedit åbner gå op i rediger>søg>sæt flueben i alle bokse og skriv run>find næste,finder du ikke
den nøgle som hedder Device\Harddisk1\DR12 i dent første run nøgle i højre side så klik på find næste igen i rediger o.s.v finder dun den nøgle/værdi
som hedder Device\Harddisk1\DR12 i run, så slet den,men husk det er en god ide at tage backup af nøglen før du sletter den,marker>eksporter i venstre side,så kan du klikke på nøglen og gendanne den vis du skulle få brug for det..

Kommentar
Fra : stefanahm

Dato : 15-04-04 11:15

Der findes den ikke

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-04-04 11:22

Har du prøvet at søge efter DR12 på din H disk for at se om du har denne fil på din pc,prøv også at køre en online scanning for spyware>
http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm

Og en panda online scan for virus,det kunne være en virus fil der søger efter et diskette drev for at vidreføre sin operation til disketter for
at sende den videre.
Manse9933

Kommentar
Fra : stefanahm

Dato : 15-04-04 12:43

Jeg tror faktisk det med spyware hjalp, for der var ingen vira, men masser af spyware.
Jeg ser lige an og så får du (manse9933) pointene !

Er det muligt at teste hele computeren (xp o.s.v.) Jeg har CD'erne ???

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-04-04 12:54

Hent disse to programmer og opdater dem,kør spyBot og slet alt der kommer frem i rødt,ja du kan godt fjerne alt,log bliver bar beskyttede og så
sletter den cookis og temp internet filer men cookis kan bestyttes under undtagelser>
Gå ind under immunisering og immuniser og sæt flueben i spær host file til read only og indstaller browser hjælp til at blokkere .......
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
Denne fyr sørger for at skittet ikke kommer ind igen>
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spywareblaster
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-04-04 12:58

Men har du programmer med reklamer og spyware indbygget så vil disse muligvis ikke virke bagefter,men efter min mening så er sådanne programmer
ikke værd og sammle på,der masser af gratis programmer uden.

Kommentar
Fra : stefanahm

Dato : 15-04-04 13:12

Desværre er problemet her stadig, det var nok heller ikke det. Jeg er så småt ved at få spat. Der skal trykkes fortsæt 3 - 5 gange når det sker, og det gør det 9 ud af 10 gange jeg starter computeren.

Da jeg kører webbank vil jeg gerne vide om de to programmer har indflydelse på det ?

Og stadig MEGET gerne løse mit problem.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-04-04 13:22

Okay min sidste ide
Du siger du ikke har et diskette drev i din pc,så prøv at gå ind i >
Computeradministration>enhedshåndtering>og se om du har en diskettekontroller indstalleret og om der er nogle advasel tegn ud for denne,så er der tre mulighedder du kan opdaterer driver indstallere denne
eller du kan prøve at dobbelt klikke på denne og >nede i bunden af dialog boksen>Brog ikke denne enhed(deaktiver)eller/og du kan gå ind i din bios
og deaktivere diskette drevet der,og se om dette hjælper.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-04-04 13:23

Brug ikke denne enhed

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-04-04 13:25

husk at genstarte

Kommentar
Fra : stefanahm

Dato : 15-04-04 13:58

PIS......

Det virker heller ikke, der må da være andet - ja ja ja jeg ved du har bragt mig små 1000 muligheder - men hvad gør jeg nu ._)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-04-04 14:02

jeg må i tænke boks,vis der går et lys op for mig så er du den første der får det at vide
Manse9933

Kommentar
Fra : briani

Dato : 15-04-04 14:14

Hejsa

Jeg ved ikke om det her kan hjælpe på proplemet,men det er da et forsøg værd

Gå i start - kør - skriv: sfc /scannow
Der skal være mellemrum mellem sfc og /
Og du skal have din Windows Cd i drevet mens du foretager dig dette.

Det der sker med denne kommando, er hvis du har mistet eller fået ødelagt en systemfil, så bliver den repareret/gendannet.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-04-04 14:57

Har kigget rundt på nettet efter den mærkelige meddelse. Det virker som om det er forskellige programmer der udløser meddelelsen, og det lyder ikke rigtigt som om der er nogle løsninger på nuværende tidspunkt. Står der ikke en eller anden programnavn først?

http://www.google.com/search?hl=en&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=%5CDevice%5CHarddisk%3F%5CDR%3F%3F

Kommentar
Fra : stefanahm

Dato : 15-04-04 15:07

Det er forskellige programmer - Nogle McAgent.exe (McAfee) ECleaner.exe (easycleaner)

Er det et, for Microsoft, kendt problem eller har det intet med dem at gøre !!!!!!!!!!

Har netop kørt sfc /scannow og vil genstarte - Håber det hjælper.

Kommentar
Fra : stefanahm

Dato : 15-04-04 15:12

Det hjalp ikke.

Ikke nok med det er forskellige programmer, der henvises også til forskellige harddiske og DR nr.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-04-04 15:25

Prøv>højreklik på dit C drev>egenskaber>funktioner>undersøg nu sæt et flueben i den øverste boks>start og genstart pc'en,gør det samme bagefter med dit andet drev,undersøg for fejl i filsystemet.
Eller kun i den nederste boks så bliver både disken og filsystemet undersøgt for fejl,men det tager en hulens tid

Manse9933

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-04-04 15:27

Det ser ud til at problemmet ligger i nogle history filer i de forskellige programmer!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-04-04 15:29

nederste boks der plejer man ikke at skulle genstarte men den undersøger begge ting, det tager bare længre tid du kan også højre klikke på boksen>hvad er det,for info

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-04-04 15:31

jeg kom til at tænke på filsystemet,da du nævnte at problemet henviste til forskællige drev

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-04-04 15:50

Harddisk1 skulle jo også være dit slave drev,master er Harddisk0,så der kan være fejl i fildata katalogen,vis det ikke hjælper så kan du prøve
at tømme din filcache;prøv>start>kør>skriv CMD >ok,når comandopromt åbner
skriver du sfc og tast enter,så kommer der nogle mulighedder frem og der
vælger du

sfc /PURGECACHE

det kan være der ligger nogle korupte filer i cachen som den ikke kan flushe
den bliver så opbygget igen når du bruger systemet.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-04-04 15:52

skriver sfc /PURGECACHE husk mellemrum sfc og /

Kommentar
Fra : stefanahm

Dato : 15-04-04 18:43

Nej - det var heller ikke det

Har nu også prøvet at geninstallere XP som opgradering - men NEJ.

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 15-04-04 19:18

Hej Stefanahm

Jeg mener at det er noget hardware du har haft i en af USB stikkene og så ikke brugt sikke fjernelse af hardware, så søger den stadigvæk efter dette.

Mvh. Karsten

Kommentar
Fra : stefanahm

Dato : 15-04-04 19:58

Hvad kan jeg så gøre hvis dette er tilfældet Karsten ?

Kommentar
Fra : morban

Dato : 16-04-04 23:03

Den fejl du beskriver kan komme fra programmet Quick time så hvis du bruger det, bør du opgradere til en nyere version.

Kommentar
Fra : cad

Dato : 17-04-04 01:34

har du haft dette installeret ?????
http://www.yaw.at/

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 17-04-04 03:17

Hej stefanahm...

Gør følgende:
1. Gå ned i "Start" og ind i "Kør"...
2. Skriv "REGEDIT" og tryk "Enter"...
3. Søg efter "DR12"...
4. Slet ALT hvad som hedder "DR12"

Genstart... Problem løst...

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : stefanahm

Dato : 17-04-04 09:49

Det virker heller ikke !!!!

Tak for alle de gode råd, jeg håber i vil fortsætte.

Stefan

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-04-04 00:13

Tja! En løsning kunne måske være at søge efter opdaterede drivere for alt dit hardware?

Brug evt. Aida for at finde ud af hvad hardware du har
http://www.aida32.hu/aida32-download.php

Accepteret svar
Fra : fleng

Modtaget 160 point
Dato : 18-04-04 09:50

det kunne måske være et program som starter op ved opstart et eller andet som du har haft installeret men igen afinstalleret og afistallering har ikke fjrnet det hele prøv og se på hvad der står på din startopliste. om ikke der skulle være et eller andet som du ikke har mere.

Godkendelse af svar
Fra : stefanahm

Dato : 18-04-04 16:00

Tak for svaret fleng.

Jeg har nu fjernet fluebenet i alt det jeg ikke kunne genkende, det er ikke så lidt endda.
Herefter har jeg fem gange i træk, ikke modtaget fejlmeddelelsen ved opstart.
Så dit forslag accepterer jeg som svaret, og håber ikke problemet kommer igen !

Stefan

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 18-04-04 19:39

det glæder mig at kunne hjællpe dig:
Fleng

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 18-04-04 19:39

det glæder mig at kunne hjællpe dig:
Fleng