/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Billeddatabase
Fra : schannon
Vist : 656 gange
40 point
Dato : 14-04-04 12:49

jeg vil gerne oprette en Access-database, hvori jeg kan registrere billeder - og samtidig vise bileldet. Altså en formular, hvor jeg kan indtaste oplysninger om billederne, evt. sådan at jeg kan se billedet imens.
databasen skal senere kunen bruges på internettet - og have tilknyttet forskellige søgefunktioner.
Det kan jeg på ingen måde finde ud af - men alligevel ser det ud somom det snildt kan lade sig gøre (i hjælp).

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 14-04-04 12:53

Det kan det også.
Du skal købe en god bog om access så du i fred og ro kan studere de muligheder der er.
Access er alt for omfattende til at give en online-guide i hvordan du skal gøre.
Så det bedste råd er at ofre de 2-300 en rigtig god bog koster og så gå i gang.

Kommentar
Fra : schannon

Dato : 14-04-04 12:54

ja, det har du nok ret i - nogen anbefalelsesværdig titel?

Godkendelse af svar
Fra : schannon

Dato : 14-04-04 12:55

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-04-04 13:00

Selv tak.
Der findes mange - rigtig mange.
Kig dem igennem og se hvad du syntes bedst om.
Det ideelle er nok en der som minimum har et ordopslag så du kan finde de problemer du støder ind i.
Men regn med minimum 2-300 kr for en ordentlig lærebog.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-04-04 13:01

PS - får du i senere hen specifikke problemer med databasen - er vi naturligvis altid til rådighed.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 14-04-04 13:02

Jeg ved godt spørgsmålet er afsluttet, men man kan også få nogle hæfter til en rimelig penge, som giver en god inførelse i access, prøv at se dette
http://shop.edbpriser.dk/book.php?id=41

//bentjuul

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-04-04 13:11

Korrekt bentjuul

Jeg tror bare ikke billighæfterne er omfattende nok til et sådant projekt - men det kunne da være en begyndelse.

Kommentar
Fra : schannon

Dato : 14-04-04 13:28

Hæfterne er gode, men ikke til den slags problemer....men tak alligevel.

Kommentar
Fra : schannon

Dato : 16-04-04 15:46

Hmmmm - det er en jungle at finde den rigtige bog/bøger.
Dels er der endnu ikke kommet noget med Access2003 - dels erdet umådelig svært at vælge den rigtige, idet jeg her på Lolland ikke kan finde en boghandler, der overhovedet har nogle af disse hjemme - Nu har jeg bestilt via Bogguiden - to om "avanceret 2002"- og en ny om Relationelle Databaser - Måske vil de være dækkende.

Hm - der en en del der har købt spørgsmål/svar - mon de ikke føler sig snydt......håber jeg ikke.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-04 16:05

Nej - hvorfor skulle de føle sig snydt.
Det er jo hele ideen med Kandu og folk kan slå op i spørgsmålene.

Du har nok ret med hensyn til 2003 - Der er nok ikke meget litteratur endnu.

Men du kan sagtens bruge bøger fra access 2000 - der er ikke nævneværdige ændringer.

Ved bl.a. El-Giganten har et god bog om emnet men husker ikke lige hvad den hedder.

Prøv evt. i forretninger der handler med komputerudstyr - det er ikke kun boghandlere der har dem.