/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Email Retur ???
Fra : refi
Vist : 406 gange
400 point
Dato : 14-04-04 12:34

Jeg har idag ved afsendelse af en del mails fået 6 af disse retur med følgende meddelelse:

421 fepE.post.tele.dk connection refused from [194.239.143.133]
30 attempts will be made to re-send your e-mail. Each attempt will be 4 hours apart.

Det drejer sig om følgende servere

@mail.dk (3 stk)
@oncable.dk (2 stk)
@wanadoo.dk (1 stk)

Alle med samme fejlmeddelelse og IP-adressenummer som ovenstående.
Og det er IKKE min IP-adresse.

Nogen der har en logisk forklaring.

PS - Alle adresser er tjekket hos de respektive modtagere - og de påstår der adresser ikke fejler noget.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 410 point
Dato : 14-04-04 13:04

Måske er dine emailadresser anvendt til at sende virus fordi enten du eller en der har dine adresser i sit adressekartotek er blevet inficeret med virus.

Du kan jo køre denne onlineskan:
http://www.pandasoftware.com/activescan/activescan.asp?Language=2&Country=63&Partner=1&Ref=EN-PR-AS-107
og du kan sende linket videre til dine venner.
VH
Bjarne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-04-04 13:08

Jeg tror også mest på noget virushalløj - men det er ikke her, og det skulle være mærkeligt om det var samme fejl alle steder.
Det der undrer mig er henvisningen til samme IP.
Jeg har en skummel anelse om at det er min mailserver der lukker for noget til en anden server.
Kan man tjekke hvem denne IP tilhører - Det er jo 3 forskellige servere men samme IP.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-04-04 13:14

Det lidt sjovere er at al min mail er ca. 12 timer forsinket i øjeblikket.

Jeg mangler ca. 100 mails fra Kandu og de dukker op sådan en og en engang imellem.

Jeg kan jo se de er fra i aftes.

Så min tanke var om det kan være min mailserver der har problemer.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-04-04 13:21

Det lugter da lidt af mailserver problemer hos din udbyder.

Den der med virus er ikke urealistisk når man ser bort fra forsinkelsen. Jeg fik returmail fra fødevaredirektoratet om, at de havde slettet en mail fra mig for di den indeholdt virus, og jeg skannede både med Trend, Panda og stinger foruden den indbyggede. Nul virus, men så kom jeg i tanke om, at min dyrlægeven jo skriver med det direktorat og så blev der ellers renset for virus, iøvrigt mest e-mail instruktioner, og samtlige computere i hans netværk var inficeret med Netsky, og jeg kunne så læse på AV siderne at sådan noget kunne Netsky godt lave.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-04-04 13:23

Nej sikke noget sludder det kan ikke være mailserveren for Wanadoo er jo en anden udbyder.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-04-04 13:25

...med mindre du henter alle fra den samme via videresend

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-04-04 13:28

Den IP er fra Wannafind, som ikke har opkoblingstjeneste, men kun mail og webhosting

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-04-04 13:32

Jeg har her til morgen udsendt en foreningsmail til 246 mail adresser og det er kun de 6 der er kommet retur.
Og så er de jo som sådan ikke kommet retur. Den skriver jo at den forsøger 30 gange med 4 timers mellemrum.
Og det er jo modtagerserver der afviser.

Virus i mailen er udelukket - så var de andre jo også kommet retur.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-04-04 13:35

logisk nok, men kan du finde ud af hvor Wanafinds mail1 kommer ind i billedet. Nu er jeg jo ikke med i foreningen ellers kunne det have været min.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-04-04 13:37
Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-04-04 13:42

Ja - jeg ved jo hvem mailene skulle være til - det står også i meddelelsen - jeg ville blot ikke lægge folks adresser her på Kandu.

Så det er 6 forskellige personer - og alle siger deres mailadresser er gode nok og de modtager post normalt.

Det jeg kunne have en anelse om er at opkoblingen til omtalte IP er blokeret et eller andet sted.

Men hvordan kan 3 forskellige udbydere have samme IP.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-04-04 13:45

HOVSA

Noget klikkede i min lille dertilindrettede.

Den mailafsenderadresse jeg bruger til disse mail er ikke min normale men en WANNAFIND.

Så langt så godt.

Men hvorfor så kun disse 6 - alle er sendt via omtalte server.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-04-04 13:54

Lortefirma

Løsning fundet - det ER deres mailserver.

Support
En hyppig fejl hos mange kunder er benyttelsen af mail.xxxxxxx.dk til at sende post igennem.
Vi anbefaler i stedet at du benytter din Internet Udbyders post server. En liste over postservere kan ses her.

Samtidig bør du sikre dig at fluebenet ved "Min server kræver godkendelse" IKKE er sat.
Indstillingen findes i Outlook under Funktioner -> Konti -> Post -> Egenskaber for konti -> Fanebladet "Servere"

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-04-04 13:57

Der må jo være en eller anden forskel, måske i modtageradressen.
Har du prøvet, at sende separat mail til disse 6?

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 14-04-04 13:59

Tak for svaret BjarneD.

Du har nu fortjent dem for din deltagelse.

Her er lidt så du kan komme op af stigen og få dig en mp3ér

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-04-04 13:59

ja hvis du har brugt en forkert smtp server fatter jeg slet ikke, at nogen kom igennem, men det gjorde de måske heller ikke.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-04-04 14:02

Nej, Refi jeg vil allerheslt glide lige så stille ud af den Top 10, men jeg kan jo ikke lade være med, at svare når jeg ser noget inden for mine interessefelter og så får man point ind imellem. Ham supporterspiren gider jeg slet ikke konkurrere med for han skal lige have noget mere erfaring før han kan se hvor lidt han reelt ved.
Tak alligevel.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-04-04 14:03

Du er 10 min bagefter Bjarne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-04-04 14:06

Det der kan undre mig er at 240 går igennem og 6 ikke.

Men den kan måske ikke behandle mere end 240 adresser af gangen

Fortsat God Dag Bjarne.

Hæng du bare på - du kan godt nå den og jeg kan ikke få den alligevel.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-04-04 14:11

Refi jeg har ikke engang noget mp3 jeg kan afspille.
Det kunne være rigtigt med de 240, men det e rjeg alligevel aldrig stødt på, men udbyderne har jo så store problemer med "mailangreb", at de sikkert har en beskyttelse.
Prøv at sende en mail eller ring til Wannafind. De plejer at være friske med et svar, hvilket er årsagen til at jeg har indkøbt 5 webhostinger hos dem til mig selv og andre.
Ja lad os komme ud i det gode vejr. Min hund piber han syntes vejret er for godt til at være inde så jeg vil føje ham nu.
Bjarne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-04-04 14:15

Ja - lad os nyde det gode vejr mens det er der.