/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Vandpumpe
Fra : AKZO
Vist : 4098 gange
50 point
Dato : 14-04-04 12:04

Jeg har gravet en 1000 l palletank ned i min have, til at samleregnvand op med fra tagrenden. Nu skal jeg jo også gerne ha' vandet op igen - kan det evt gøres med en gammeldages vandpumpe?

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 60 point
Dato : 14-04-04 12:15

Hvis du tænker på en gammeldags håndpumpe så vil eneste problem vel være, at filtrere de store urenheder fra, men hvad med nedstående. Sådan nóget spekulerer jeg selv på at etablere.
Set ved Harald Nyborg:
HUSVANDVÆRK PUREPRESS 800 WATT

Husvandværket leverer vandet med et konstant tryk, uanset om vandet kommer fra en cisterne eller brønd. På denne måde kan vand til toiletskyld, havevanding, vaskemaskine m.m. klares næsten gratis.

Månedens Folder pris Kr 799,00

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 14-04-04 12:37

Hvis du ikke skal have specielt højt tryk på til spreder og den slags, så er en dykpunpe nem at bruge. Bind bare et tov i den, så du ikke hejser den op og ned i ledningen. Til sprederbrug vil ovenbstående husvandværk være lækkert. Der skal bare en sugeslange med kontraventil til - så er du kørende.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 14-04-04 12:41

Måske en lille håndpumpe af den type man bruger til at tømme olietønder med.
Fås hos oliefirmaerne!
Mvh. Xalde:

Kommentar
Fra : tobisch

Dato : 14-04-04 12:48

Du skal købe en pumpe beregnet til et lille vandvætk type trykforøger pumpe, svenske ødegårde er fyldt med disse pumper, prøv Harald Nyborg som før forslaået, det skal være en pumpe der er beregnet til vandtryk, en centralavrme pumpe dur ikke.

Godkendelse af svar
Fra : AKZO

Dato : 14-04-04 21:38

Tak for svaret BjarneD. Jeg tror sq jeg napper den fra Harald Nyborg. Så må jeg bruge den gamle håndpumpe et andet sted

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-04-04 21:47

Det ser også ud til at være et godt tilbud.
Jeg har selv en gammel brøndpumpe som endda er monteret i en rigtig brønd, men der skal godt nok tålmodighed til og er brønden dyb som min kan det godt være svært at få vandet op på en rimelig tid. Mens sødt ser det ud