/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Hvad skal jeg lave med min 13 årige nevø
Fra : jbg
Vist : 617 gange
100 point
Dato : 13-04-04 21:14

Hejsa
Jeg skal lave noget med min nevø på 13 (er selv 22). Hvad skal jeg finde på?
Det må ikke være for dyrt og skal være i kbh. Biograffen, computer cafe osv. er brugt og han er ikke bilglad, så bella duer heller ikke.
HJÆLP

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 13-04-04 21:20

hallo.
tag dog en tur i eksperimentariet(sådan staves det vist).
hvis jeg boede i kbh. ja så kom jeg der minst en gang om ugen.
det er et pissefedt sted..specielt hvis man er lidt pilfingeret.....og det er man vel!!

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 13-04-04 21:20

Bowling er altid et stort hit når jeg passer min 11-årige nevø !

/Bofh

Kommentar
Fra : jbg

Dato : 13-04-04 21:22

eksperimentariet har vi været, glemte det på listen.....

men bowling er da en mulighed, holder nu lige spørgsmålet åbent for flere ideer.

Kommentar
Fra : pertho

Dato : 13-04-04 21:22

Eller lidt Go-card?

Kommentar
Fra : annettemor

Dato : 13-04-04 21:32

Hej...
Hvad ellers med en fisketur?? Det behøves ikke at blive alt for dyrt hvis i taget til en "put and take".
Det er et kæmpe hit hos min nevø...

Håber du finder på noget spændene - god tur. :)

Hej fra Annette

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 13-04-04 21:33

Hej

Jeg tror det er bedst at lade ham være med i din lille fustration. Hermed mener jeg du bør lade ham være med til at være kreativ om hvad i skal lave. Lad ham sætte lidt ord på.
Ofte ved de bedre hvad de har lyst til end vi voksne, ofte vil de hellere lave noget sammen med en voksen hvor "vi" er stille sammen, såsom at fiske gå ture eller tage en mandetur hvor man laver noget hvor man må blive beskidt. Hvad er der så af muligheder. Der er måske klatre væge skovture hvor "vi"kan gå og være mænd sammen, prutte og grine mm.
Små drenge er ikke mus der skal have en træde mølle. De skal lave noget aktivt sammen med en mand. Være steder hvor "vi" må klatre i træerne. Jeg syntes du skal tænke lidt på de ting du ikke gjorde da du var barn eller ung. Måske enda de ting du ikke måtte, såsom at lave bål eller grille pølser mm over et bål. Alt efter hvad hans liv består af skal du vælge det i begge har lyst til.
Give ham oplevelser han husker biograf mm kan han også lave med en kvinde...
Lyt til hvad i begge har lyst til, det tror jeg du er mand for.
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-04-04 21:52

En tur på Dyrehavsbakken eller Tycho Brahe Planetarium http://www.tycho.dk/

mvh ans

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-04-04 22:02

I kan sejle en tur i Kbh. havn
eller en tur med Blovstrødbanen:
http://www.blovstrodbanen.dk/
Emesen.

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 110 point
Dato : 13-04-04 22:45

Nu fortæller du ikke noget om tidspunktet, for er det om dagen kunne en tur i svømmehallen være populært krydret med en tur til Danmarks akvarium for at blive i det våde element.
Hvis det er om aften og vejret ellers er til det så kunne Rundetårn med besøg i observatoriet være en ide, der er flere planeter at se i observatoriets kikkert. Hvis han ikke har set Saturn med dens ringsystem eller Jupiter med dens måner, så er det en oplevelse han vil huske. Det ved jeg fra mine egne børnebørn der har næsten samme alder. Problemet er bare at Obsevatoriet kun er åbent tirsdage og onsdage.

//bentjuul

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-04-04 22:46

Hvor kommer nevøen fra -

Fyn - Jylland eller bare 2 husblokke væk?

Kommentar
Fra : jbg

Dato : 13-04-04 23:08

kommer også fra kbh eller dvs lyngby

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 14-04-04 00:26

Hvad med Tivoli?!!
Det er et hit for unger i den størrelse... De åbner d. 16 April...

Mvh
Gisele

Godkendelse af svar
Fra : jbg

Dato : 18-04-04 21:29

Tak for svaret bentjuul.
Det endte nu ikke med dette, men det skal da klart prøves....

Til B.Hansen: Er helt enig, men nu var det nye ideer jeg manglede....

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-04-04 21:42

Selv tak, men jeg håber du havde nogle fornøjelige time med din nevø.

//bentjuul