/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Under opstart...
Fra : plb
Vist : 431 gange
50 point
Dato : 10-04-04 23:34

Hey

Når jeg starter min pc op så kan jeg vælge at starte op i win2k og win2k... altså min pc tror jeg har installeret win2k 2 gang på min pc...
nogen der ved hvad man kan gøre for at få den til at holde op med at tror det er installeret 2 gange?

Mvh P/lb

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-04-04 00:14

Slet den ene
Mvh Sune

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-04-04 00:38

Det kan du faktisk godt ved at redigere C:\boot.ini
Du skal først lave en backup af filen ved at kopiere og sætte ind (I stifinder)
Du skal fjerne skrivebeskyttelsen ved at højreklikke på filen (stadig stifinder) og fjerne markeringen Skrivebeskyttelse.
Åbn filen med notesblok og fjern den linie hvor der er to ens
(multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect)
gem filen, men hvis du ikke får brug for multiboot kan du bare gøre følgende:
Kontrolpanel - System - Avanceret - Start og genoprettelse - Fjern markeringen ved vis liste over operativsystemer.

Kommentar
Fra : plb

Dato : 11-04-04 11:33

BjarneD, hvad er forskellen på de to forslag du kom med?

mvh P/lb

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 50 point
Dato : 11-04-04 11:42

Forskellen er, at hvis du får brug for multiboot, for eksempel i forbindelse med Genoprettelseskonsollen, som giver adgang til, at reparere systemet hvis systemet ikke kan startes, så vil fejlen dukke op igen hvis du bare har deaktiveret visningen.
Du har for øvrigt uden tvivl en boot.bak som kan omdøbes til boot.ini og løse problemet. Det kan du også se ved at åbne filen med Notesblok.
Jeg anbefaler iøvrigt at installere Genoprettelseskonsollen som ligger på installationscd'en da den kan gøre forskellen på om man kan redde sine data når det går helt galt.

Godkendelse af svar
Fra : plb

Dato : 11-04-04 13:23

Tak for svaret BjarneD.