/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
krebensis
Fra : graph
Vist : 1317 gange
10 point
Dato : 10-04-04 20:59

Ved INTET om krebensis.. hvad vil de ha af mad, fisk at gå med, osv... hvordan opfører de sig?.. vil gerne vide alt muligt... inden jeg tager stilling til om vi vil ha nogle..

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 20 point
Dato : 10-04-04 21:35

Krebensis er en rar lille ciklide der kan gå sammen med de fleste fisk. Dog kan de finde på at nappe i finnerne på f.eks. slørhaler der jo slet ikke kan svømme, men ellers er de utrolig fredelige.
De kan spise hvad som helst, så det er der ingen problemer med.
Skal de yngle sætter levende myggelarver gang i det.
God fornøjelse og kom igen hvis du vil vide mere.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 10-04-04 21:38

Burde måske lige nævne, at når de har yngel så bliver de naturligvis aggresive, men kun i et meget lille område omkring ungerne.

Kommentar
Fra : graph

Dato : 10-04-04 21:40

aner intet om cichlider.. er blevet tilbudt 5 krebensis 3 hanner og 2 hunner..

Har selv..: Guramier (perle, blå, cosby som skal byttes, platin, dværg), maller (suge, kobber, panser), kuhliål, panser ål, Black molly, zebra fisk, lygte fisk, spore frøer.. og pratgsmerlinger

Kommentar
Fra : graph

Dato : 10-04-04 21:43

i et 416L akvarie (har ikke fået puttet særligt meget a la rødder og planter i det akvarie... derud over har jeg 3 akvarier med yngel i.. og et på 128L med guppier, maller (suge og panser) og kuhliål i.. der er der bare svamp i... og så har jeg sat nogle guppie unger fra det akvarie i svampe karantæne i et andet akvarie... plus bare for at nævne det hele så er der lige et med 3 slørhaler

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 11-04-04 07:59

->graph
De nævnte fisk kan sagtens gå sammen med kribensis.
3 hanner til 2 hunner kan måske give lidt uro, men så må du tage den ene han fra.
Du kan sagtens have 2 par kribensis i 416 ltr.
Den foretrukne yngleplads er halv kokosnøddeskal med bunden i vejret og en lille indgangsåbning.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : graph

Dato : 11-04-04 16:48

tænker bare at hvis de er 10 cm lange så kan de da ikke være i en halv kokosnød...

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 11-04-04 18:03

Hvis de er så store ligger du bare en urtepotte på siden.
Her er lidt om kribensis:
http://www.google.com/search?q=kribensis&hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&start=0&sa=N

Godkendelse af svar
Fra : graph

Dato : 13-04-04 09:13

Tak for svaret dabj.