/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Se sine TCP/IP-instillingerne
Fra : jlnet
Vist : 441 gange
200 point
Dato : 09-04-04 22:18

Hej

Er der en der ved hvordan man kan se TCP/IP-instillingerne i XP
Under windows 98 kunne man bruge WINIPCFG.
Mvh. Jan

Kommentar
Fra : 8x140844

Dato : 09-04-04 22:28

hvad er det for indstillinger du skal bruge?? Jeg ville bare hj-klikke på netværkssteder og vælge Egenskaber. herefter ville så også hj-klikke på ´din lan-forbindelse og vælge egenskaber. Herefter ville jeg dobbetklikke på TCP/IP og der er indstillingerne for det.

Kommentar
Fra : clan30

Dato : 09-04-04 22:30

sådan her kan du se det på windows XP

<kør><cmd><ipcomfig>

Clan30

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 09-04-04 22:31

er det ipconfig du tænker på ??

Kommentar
Fra : briani

Dato : 09-04-04 22:34

Hejsa

Vælg-start- alle programmer-tilbehør-vælg kommandopropmt

i dosvinduet skriver ipconfig-og klikker på enter

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-04-04 22:39

Ellers kan du også se alt med Aida 32 som du ka få her
http://www.aida32.hu/aida32-download.php
Mvh Sune

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-04-04 22:39

eller cmd - ipconfig/all

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-04-04 22:44

Du skal da godt nok være hurtig for at se det i cmdprompt efter enter.......
Jeg ville nu vælge 8x140844´s forklaring..

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-04-04 22:47

sludder refi
helt præcist Start, skriv cmd i Kør, tryk på enter, skriv ipconfig/all i prompten, tryk enter og så kan du scrolle

Kommentar
Fra : briani

Dato : 09-04-04 22:49

Tillæg

Du kan også gå i kør og skrive

cmd.exe-og klikke på ok

så kommer der et vindue frem

her skriver du

ipconfig-og klikker på enter

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-04-04 22:50

Du behøver ikke at bruge extension Briani og for øvrigt har Sune ret i, at man også kan se det i Aida.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-04-04 22:53

Nå ok - jeg skrev ipconfig direkte i prompten og så lukker vinduet med det samme.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-04-04 22:54

du mener direkte i kør ikk'?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-04-04 22:58

Jo Bjarne - Jeg bruger nemlig normalt den anden løsning.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-04-04 23:02

Hvis du mener 8x140844's løsning så får du en lang næse hvis du bruger DHCP, som man er nødt til hvis man er koblet direkte på f. eks. en ADSL med dynamiske IP adresser, der vil nemlig være tomme felter. Det er stort set den eneste løsning der ikke kan bruges generelt. Der er en mulighed mere: http://www.myip.dk/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-04-04 23:08

Hvis du går i status for din internetforbindelse står din IP der da - det gør den hos mig.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-04-04 23:08

Men jeg kan godt se han har forklaret det lidt anderledes.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-04-04 23:11

Oplys mig. Det der blev beskrevet ovenfor er egenskaber for TCP/IP som kun vil være udfyldt hvis man selv har gjort det.
Hvad er den status? (jeg er jo ingen mini cooper så jeg har meget at lære)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-04-04 23:17

Ok
Højreklik Netværksteder
Højreklik din forbindelse
Tryk status faneblad understøttelse

Kommentar
Fra : briani

Dato : 09-04-04 23:20

Gå om i dit kontrolpanel-vælg netværksforbindelse-højreklik på din lan forbindelse
Vælg status-eller dobbeltklik-vælg fanen understøttelse

Brian

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-04-04 23:22

Det virker, såre simpelt selv om det var lidt anderledes på min, men det virker.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-04-04 23:23

Lidt bedre Briani, men jeg måtte starte min XP for at prøve

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-04-04 23:25

Jeg tror jlnet har fået så mange løsninger nu så vedkommende har set sin IP 10 gange i mellemtiden

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-04-04 23:25

Nu håber jeg da at det her hjalp jlnet ellers undskylder jeg for forstyrrelsen med fjernundervisning til undertegnede.
VH.
Bjarne

Kommentar
Fra : briani

Dato : 09-04-04 23:27

Hejsa Bjarne

Du kan desværre ikke regne med at få mere hjælp fra mini cooper

Kandu har sendt ham på ferie

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : 8x140844

Dato : 09-04-04 23:29

Jeg ved nu ikke jeg har ADSL med dynamic IP og jeg har igen problemer med den måde jeg gør det på.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-04-04 23:30

Hvorfor dog det Han ved jo alt har jeg læst i et tip.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-04-04 23:35

8x140844 så beskriver du det forkert med mindre der da er en router imellem med fast IP til LAN.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-04-04 23:39

Det er rigtigt at du finder indstillingerne for ip, men de står normalt til automatisk og dermed er der ingen tal.

Accepteret svar
Fra : technet

Modtaget 200 point
Dato : 10-04-04 08:24

jlnet >> hvis du gerne vil have samme funktion (WINIPCFG ) som du har i win98 men til winxp
så er det denne du skal bruge
http://www.microsoft.com/WINDOWS2000/techinfo/reskit/tools/existing/wntipcfg-o.asp

Godkendelse af svar
Fra : jlnet

Dato : 10-04-04 09:11

Tak for svaret technet.