/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
WindowS ME - genstartsproblemer
Fra : gribben1
Vist : 473 gange
100 point
Dato : 09-04-04 21:05

Min søn (jeg) har lige inversteret i ny CPU, grafikkkort o.s.v, men den vil ikke genstarte normalt, når han opgraderer/installerer o.l.
Han har win Me - 2,4 Celeron, 512 ram, nyt mainboard, integreret lyd og net, nyt grafikkort, ja alt det er bare fra i onsdags.

Så nu har jeg bare brug for hjælp!!!!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-04-04 21:08

Du blir nok nødt til at uddybe yderligere! Er der en fejlmeddelse? Pludselig genstart? fryser windows? Eller noget andet?

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 09-04-04 21:25

Se, det er jeg jo ikke så meget informeret om, andet end det han skriver her:

"Den vil ikke genstarte på normal måde, når jeg har installeret et nyt program - hvad kan jeg gøre ved det?"

Jeg forestille mig, den bare lade være med at genstarte. Hvor man så bare trykker på "knappen", hvorefter den kører videre som om, dem selv havde genstartet.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-04-04 21:28

Det er sku da volapylsk prøv lige forfra
Mvh Sune

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 09-04-04 21:34

Når man har installeret et program på en så godt som ny computer, og computeren ikke vil genstarte af sig selv - hvilket den normalt vil - hvad er der så galt?

Var det tydeligt nok?

Kommentar
Fra : 8x140844

Dato : 09-04-04 21:34

Jeg har selv haft problemer med det i Windwos ME det forsvandt da jeg pre-installerede det.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-04-04 21:35

Har comp fået indstalleret driverne til motherboard (den medfølgende CD)
Vil den genstarte sådan: start>luk comp>vælg genstart>ok
Eller slutter den med "nu kan du slukke computeren"
Emesen.

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 09-04-04 21:40

Det må jeg lige spørge ham om - han er ikke jordens største computergeni, bl.a fattede han ikke, hvorfor han skulle updatere sit styresystem - han kunne ikke mærke nogen forskel ;(

Jeg vender tilbage i morgen.

Kommentar
Fra : njnnjnnjn

Dato : 10-04-04 09:39

Windows ME er rent ud sagt noget møg !! (Uofficelt syntes Microsoft selv det samme).
Skift det ud med Win2K eller XP (XP er mest "kompatibel").
Sørg for at alle opdateringer er installeret til ME. Sikre dig at driverne er seneste versioner (hent nye på internettet).
Sikre dig at BIOS er opdateret med seneste version (Se evt. producenten af motherboard's hjemmeside).

Mvh
NJN

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-04-04 11:00

ME er efterfølgeren af win98 og kan som regel køre samme programmer som win98.
Ja win2000/XP er stabilt men et helt andet styresystem nemlig på NT kernen.
Derfor er det ikke altid nemt, bare lige at skifte.
Emesen.

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 10-04-04 13:20

Jeg kan ikke komme i kontakt med min søn, han er sikkert taget på Påskeferie, så jeg vender tilbage, når jeg ved noget mere.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-04-04 13:23

Godt så kan vi lave en genstart når du kommer tilbage

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 11-04-04 11:54

Han har installeret og opdateret alt. Når han genstarter, står cursoren
bare og blinker i dos - der sker ikke noget overhovedet

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-04-04 12:00

Det kunne være en driver der driller.
Bruger han easy cd-creator som brænderprogram.
Emesen.

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 11-04-04 12:08

ja

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 100 point
Dato : 11-04-04 12:15

Så er det nok en For Easy CD Creator 5.0x Platinum
og den skal have en update fra Roxio:
http://www.roxio.com/en/support/ecdc/ecdc_xpFAQecdcv5p.jhtml

Metode:
indstaller easy cd
nej til genstart
kør den hentede opdate som skal ligge tilgændeligt i en mappe (evt. på skrivebordet)
genstart

Har du den allerede inde så afinstaller den først.

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 11-04-04 12:31

Det er en "gammel" brænder noget med version 2a, så jeg tror ikke denne opdatering er god.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-04-04 12:56

Det virkede på min gamle HP 8200

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 11-04-04 13:21

Det vil jeg fortælle ham.
Er der ikke noget om, at man kan ændre noget i Bios m.h.t at lukke ned automatisk?

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 13-04-04 19:50

Da min søn og jeg er blevet meget uenige om at stå til rådighed under denne seance, trækker jeg mit spørgsmål, så kan han s.. selv finde ud af det.
- og hvordan går jeg så det uden at genere nogen, der har brugt tid og energi?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-04-04 19:56

Du generer ikke nogen - men du kan acceptere en af kommentarerne så spørgsmålet står som afsluttet.
Emesen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-04-04 20:00

Hovedsagen er at du og sønnen kan snakke sammen!

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 14-04-04 13:10

Det lover jeg dig for vi IKKE gør i hvert fald for øjeblikket.

Godkendelse af svar
Fra : gribben1

Dato : 14-04-04 13:13

Tak for svaret emesen, og alle Jer andre, jeg ville gerne have delt mellem Jer, men det kan man åbenbart ikke.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-04-04 16:16

>grippen1.....................når ens computer "kører" helt ud i skoven,
er man ikke helt sig selv. Jeg har selv været "der" et par gange.
Så kan man godt finde på at snerre, af alt og alle - også dem der vil hjælpe.
Din søn er meget velkommen til at "køre" videre i denne tråd eller et andet spørgsmål - så kan det måske være, at vi kan hjælpe ham.
Emesen.

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 15-04-04 12:35

Det er muligt du har ret - men - eftersom det er mig, der har betalt for alt den nye indmad, kunne man vel forvente, at han også var interesseret i at deltage aktivt i løsningen, og ikke give mig et møgfald, fordi jeg rykker for svar/afprøvning af rådene.

I øvrigt er det måske en ide, at få lavet reglerne, således at man kan dele points mellem de bedste råd?