/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Hvordan åbner jeg den anden PC i netværk~
Fra : bennymanden
Vist : 1030 gange
100 point
Dato : 09-04-04 00:33

Hejsa .
Jeg har i aften installeret et netværk med et ISDN modem, og det fungerer helt fint, begge PC´er er sat op med win XP, og de er begge på nettet nu, den ene med 20 m kabel og den anden lige ved siden af modemmet. De kan også godt finde hinanden, men jeg kan kun komme ind i Sharedocs, henholdsvis på den anden PC. Hvis jeg har forstået hvad netværk er, så mener jeg at jeg skulle kunne arbejde med programmer fra den anden PC herinde og omvendt, eller hvordan er det med det ? Hvis jeg har forstået det rigtigt, hvordan gør jeg så ?
mvh Benny (jeg håber)

Kommentar
Fra : jcd

Dato : 09-04-04 00:48

Hej Benny

Du skal dele de filer du vil se på den anden computer.

Højre klik på den mappe du vil dele og vælg deling

Så vælg skrivebeskyttet eller Ej det bestemmer du.

MVH JCD

Kommentar
Fra : overby

Dato : 09-04-04 00:49

jeg tror du tænker på noget mere avanceret netværk der anvender deciderede workstations, disse brugte man for nogle år siden fordi man kunne spare en smule penge på hardware på de små maskiner, disse kørte så næsten alting fra en server.

Det eneste du stort set kan på et normalt hjemmenetværk at dele printer, filer og evt chatte mellem de 2 pcer via nogle forskellige værktøjer. Du kan måske køre nogle programmer fra den anden pc hvis du deler alle filerne til det, men det er ingen fordel.

Kommentar
Fra : jcd

Dato : 09-04-04 01:01

Hej igen

Hvis du bare vil dele filerne på den ene computer er det bare at dele de mapper den anden computer skal kunne se.

Skal du styre den anden computer, kan du benytte fjernsupport, eller du kan benytte et program som NETOP www.netop.com

MVH JCD

Kommentar
Fra : technic

Dato : 09-04-04 01:14

Her er et godt sted at lære lidt om netværk Benny
http://www.wintip.dk/win32/guides/net/index.htm
Der er indbygget fjernsupport i XP
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;305608
/T

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 09-04-04 02:16

Jeg er lidt skuffet over mulighederne Kan man evt. lave en direkte forbindelse og opnå mere, jeg troede man kunne arbejde i den anden PC´s programmer fra denne computer, og på den måde nøjes med at have visse programmer på den ene PC ???
-
mvh Benny

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-04-04 10:51

I et netværk kan du bruge netmeeting til at overtage styring/hente/sende.
Men direkte arbejde fra din egen computer kan du gøre med bl.a. access men ikke umiddelbart uden at have noget af (klient) programmet på din comp.
Et tegneprogram som Autocad kan køre med flerbrugere på en server på "lavt" niveau.

Accepteret svar
Fra : Jacx

Modtaget 100 point
Dato : 09-04-04 11:30

du skal oprette det der hedder en fjerncomputer hvis du skal have mulighed for at arbejde direkte på den anden computer... Jeg er desværre ikke helt obs på hvordan det virker, men der er garanteret nogle links på google der vil kunne hjælpe dig.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 14-04-04 01:25

Hej igen.
Jeg har nu prøvet mig lidt frem med Win XP, og fundet ud af at man ved at bruge funktionen "fjernskrivebord" godt kan arbejde i den anden PC, men det er dog indtil nu kun lykkedes mig at skabe forbindelse den ene vej, problemerne er omkring forskellige Passwords og brugeroplysninger. Hvis nogen har erfaring hermed, så lad mig høre fra jer. Med fjernskrivebord får man fuld kontrol over den anden PC, og kan bruge alle installerede programmer. Når jeg har lært mere vender jeg tilbage.
mvh Benny

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 04-05-04 01:23

Nu virker mit netværk endelig helt fint
Ved hjælp af "fjernskrivebord" kan jeg nu arbejde i den anden PC uanset hvor jeg befinder mig, jeg kan endda udskrive via den ene PC, og alle programmer virker fint, jeg kan også bruge et webcam, som er tilsluttet den ene PC via USB fra den anden PC også, med et udmærket billede (gaden udenfor huset) --- ja jeg kan endog slukke den anden PC, men er dog nødt til at bevæge mig for at tænde igen
Jacx for pointene for det gode råd ................
mvh Benny

Godkendelse af svar
Fra : bennymanden

Dato : 04-05-04 01:26

Tak for svaret Jacx. jeg har læst en masse om netværk og du havde til en hvis grad ret, derfor får du pointene. Tak Jacx.
mvh Benny