/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
hjællpppp!!!
Fra : mullen2003
Vist : 388 gange
50 point
Dato : 08-04-04 22:15

Jeg har en han og en hun af Pseudotropheus lombardoi, i et 128l. akvarium.
det er bare at hunnen får næsten ikke lov til at komme ud af gemmestederne for hannen.. da han jager den ind i hulerene igen :(
hjælp hvad skal jeg gøre? helst ikke links TAK!!!1
Hilsen mullen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-04-04 22:23

Tja det hjælper nok ikke at sprøjte vand på ham? Kunne forestille mig det var deres adfærd!

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 08-04-04 22:33

De er vel mere territorie krævende end 128 L ,hvis du nu skrev på dansk så vi var fri for at rode i bøger ,kunne det være der var en løsning.
Den fra tedd var nu ellers sød

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 60 point
Dato : 08-04-04 22:41

Kunne forestille mig at det var at han ville have hende til at "ruge" Det var det jeg mente med adfærd!

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 08-04-04 22:51

Ja,sandsynligvis noget i den retning eller reviret hvis det er 2 hanner

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-04-04 22:52

Ja det havde jeg jo ikke tænkt på!

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 08-04-04 22:55

Er det CHIKLIDER ? Hvis ,så er de krigeriske,og meget trritoriale

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-04-04 22:57

http://malawicichlids.com/mw09008k.htm
jep tror jeg! Det er sgu nok 2 hanner!!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-04-04 23:12

Ser nu ud til at være normal adfærd! Men akvariet skulle vist godt nok være lidt større
http://www.aquahobby.com/gallery/glombardoi.html

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-04-04 23:19

Sorry at jeg sendte links! Det der står om dine fisk er at hannen godt kan være aggresiv over for hunnen, men jeg tror et større akvarium ville afhjælpe det lidt!

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 09-04-04 06:40

Hej mullen2003

Anskaf dig en hun eller 2 mere. Så har hannen flere at jagte. På denne måde får hver enkelt hun mere fred. Det har jeg selv tit haft held med.
Det at hannen jagter hunnen, kan du ikke gøre noget ved. Det er fiskenes naturinstinker.

Mvh og god Påske
Frank

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 09-04-04 08:19

Tjaaa---den gule s---- kan være skrap.
Franks råd er helt ok, men du kan også prøve at hæve temperaturen et par grader.
Det får dem ofte til at gå hurtigere i parringsleg.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : yellow

Dato : 11-04-04 20:53

jeg læst at de ikke kan være sammen før de skal parre, eller hvad man siger. så bliver de agressive mod hindanden.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 11-04-04 22:27

->yellow
Det er noget sludder, mine har ~~~id gået sammen.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 11-04-04 22:27

skulle stå a l t i d

Godkendelse af svar
Fra : mullen2003

Dato : 12-04-04 19:39

Tak for svaret tedd.