/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvilken Codec??
Fra : Hallob
Vist : 382 gange
200 point
Dato : 08-04-04 21:28

hvilken pack skal jeg have hvis jeg ser en film hvor der kun er grå skærm hvor lyden også stadig er der???

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-04-04 21:39

Hvad er efternavnet? avi? mpg? eller?

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 08-04-04 21:40

ved det ik for det er et klip fra nettet som ikke kan hentes ned og det bliver afspillet i Mediaplayer

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-04-04 21:53

Hvad med et link?

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 08-04-04 21:56

Jeg har for noget tid siden skrevet et "TIP" om et program der kan fortælle dig hvilken codec film er lavet i, og om du har de codec du skal bruge for at se dem. Og hvis du ikke har dem, så henviser det dig til hvor på nettet du finder lige den codec du skal bruge.
http://www.kandu.dk/dk/tip/6393

Mvh.
dbl

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 08-04-04 22:05

download Nimo Codec Packet ... den fixer ALLE de codec du mangler! bare google den

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 08-04-04 22:07

http://www.tvsyd.dk/Player.asp?id=11337

Ok tjekker det lige DBL

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 08-04-04 22:10

Hmm DBL hvad går det ud på kan ikke finde rundt i det har hentet og installeret det men hvordan kan jeg se hvad jeg mangler???

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 08-04-04 22:13

Gangster50 --> Den har jeg i forvejen men den hjælper heller ikke så det er ikke alle!!!..

Kommentar
Fra : clan30

Dato : 08-04-04 22:25

Prøv denne her, den har alt.

http://www.codecpack.info/allin1.php

Clan30

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-04-04 23:06

Hvis ingen af dem du har fået virker skulle der nok være noget her feks SLD Codek Pack
Mvh Sune
http://www.ks.k.pl/~kalwroc/prog/programy.htm

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-04-04 23:13

Se det live - eller når du har tid.

TV SYD benytter sig af live-streaming.

Det betyder:
Lyd og billeder kan modtages på en almindelig pc med et modem helt ned til 56k.
Din computer bliver ikke overbelastet af at hente tunge filer.
Live-tv modtages med få sekunders forsinkelse.
Eneste krav til software er Windows Media Player version 6.4 eller højere.
TV SYDs Net-tv er bygget i samarbejde med DigiEyeZ, der har stået for rådgivning og en komplet platform til Windows Media Streaming.

Du kan se på denne side: http://www.tvsyd.dk/infopop.asp?act=cheklist denne tekst:

Det virker alligevel ikke, hvad gør jeg?

Du kan høre lyden, men der er ikke noget billede, selv om forbindelsen til Internettet er hurtig nok.

Problemet skyldes, at du mangler et lille program, der viser video på den rigtige måde - et såkaldt CODEC.

Windows Media Player 6.4 eller 7.0 vil normalt selv forsøge at installere CODEC.

Særlige sikkerhedsforhold kan forhindre, at programmet bliver installeret automatisk.

Hent det her: Til Windows 95, 98, NT4 og 2000.

Du kan selv kontrollere, om din afspiller har den rigtige video-oversætter.

1.Start afspilleren på forsiden af tvsyd.dk
2. Højreklik på billedet
3. Vælg egenskaber.
4. Vælg avanceret Resultatet er OK, hvis billedet ser sådan ud:

og så videre, men lortet virker ikke, så vidt jeg kan se.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 200 point
Dato : 08-04-04 23:16

næh ingen tvivl om at det er codec! Men derfor behøver man jo ikke at installere divx og hvad det nu hedder

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 09-04-04 07:02

Hvis du går ind i stifinder og højreklikker på filmen kommer der en lille menu frem (Afspil, klik, slet, m.m.) der vælger du så AVIcodec : detailed information så åbner programmet, og i bunden af billedet kan du se om du har de codec du skal bruge (File, Video og Audio) hvis ikke klikker du på de små Web knapper udfor den du ikke har.
Håber det hjalp dig, ellers må du jo lige skrive igen

Mvh.
dbl

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-04-04 12:28

dbl, han kan jo ikke højreklikke på filmen, da den kører på TVSyds server, kan du iøvrigt selv se filmene?
Jeg kan ikke, og tror der ikke er nogen der kan, da der er fejl, på udsendelserne.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Hallob

Dato : 09-04-04 13:13

Tak for svaret tedd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-04-04 13:50

Var ikke klar over at jeg havde svaret på spørgsmålet! Men TVsyd virker hos mig nu, så mon ikke det er pallebhansen, der kom tættest på?

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 09-04-04 21:19

Til Palle Hansen!

Jeg havde ikke lige set at der var tale om live-streaming.
MIN FEJL