/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Adobe Premiere - still billede størrelse~
Fra : Kutaiso
Vist : 320 gange
55 point
Dato : 07-04-04 00:56

Hey der ude
jeg er igang med at lave en film ud af nogle screenshots som jeg har taget, jeg kan sagtens sætte mine screenshots ind, få musik og effekter og det hele til at køre glat, men af en eller anden grund er mine screenshots størrere end selve skærmbilledet på filmen? altså på den måde at der mangler en hvis størrelse af kanten af mine screenshots jeg har sat ind, der bliver cuttet ca. 4 cm. af i alle sider :'(
Nogen der ved hvorfor? og hvad jeg kan gøre ved det? på forhånd tak

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-04-04 00:58

Tag dem ind i et billedbehandlingsprogram og rezise dem Det kan du feks i AcDsee
Mvh Sune

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 07-04-04 01:16

Nej Sune, det dutter ikke i adobe premiere.
Jeg har fuldstændig det samme problem. Man kan hive og strække i billedet, men uvis af hvilken grund forbliver billedstørrelsen den samme, så jeg er i stedet gået over til at bruge et fast billede jeg har taget med et kamera.

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 55 point
Dato : 07-04-04 11:29

http://etc.sccoe.k12.ca.us/i2000/00mod/l_mm/prem.html

Getting Ready To Make A Premiere Movie
Make a Storyboard (Some use post-it notes because they can be moved easily.)
Scan and Size Photos
Photos should all be 320 pixels wide by 240 pixels high (the size of our movie).
Organize the elements of your movie by following these steps:
Set up a folder with your full name on it on the Desktop.
Scan your pictures.
Size (320 X 240) your pictures using Photoshop or PhotoDeluxe.
Put sized photos in a new folder named “Sized Images” and place it inside the folder with your name on it.
Capture and edit video (if you are using video in your movie).
Put edited video in a new folder named “Video” and place it inside the folder with your name on it.
Do audio capture.
Put the audio clips in a new folder named “Audio” and place it inside the folder with your name on it.
Using Premiere make a title page and place it in a new folder named “Title” inside the folder with your name on it.
Import all folders into Premiere for movie construction.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : Kutaiso

Dato : 07-04-04 18:19

måske ret vigtigt at sige at versionen af premiere jeg bruger er 7.0 (XP versionen)

Godkendelse af svar
Fra : Kutaiso

Dato : 10-04-04 16:35

Tak for svaret IBM760.