/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Nogle der kender denne???
Fra : Sunowich
Vist : 469 gange
20 point
Dato : 06-04-04 22:51

Dear user of Tdcadsl.dk,

Our antivirus software has detected a large ammount of viruses outgoing
from your email account, you may use our free anti-virus tool to clean up
your computer software.

For details see the attached file.

The Management,
The Tdcadsl.dk team
Jeg undrer mig bare over at tdc er begyndt at skrive på engelsk til mig Der er et link jeg har undladt at tage med her da jeg ikke har tillid til det.Er der andre end mig der har fået det i dag ??
Mvh Sune
Ps.jeg har Avg Antivirus der tjekker alt udgående post fra mig

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 06-04-04 22:54

Det er en visrus som du absolut ikke må åbne.

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 30 point
Dato : 06-04-04 22:55

Jeps - fik nøjagtig det samme skrald fra cybercity - det er virus-mail der rammer vilkårligt ned og får godtroende brugere til at åbne mailen da den jo kommer fra en "pålidelig" kilde....

Se at få slettet skidtet - det er løgn og latin!

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 06-04-04 22:56

Jeg får mails fra alle mulige store og små firmaer, men ét er sikkert. Det hele er fup.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 06-04-04 22:59

Det gør de heller ikke så ud med den. Skriv det lige som et tip så alle får mulighed for at se det.
Personligt har jeg ikke modtaget sådan en mail, men både fra microsoft, som absolut ikke sende mails ud, samt fra symantec, som absolut ikke burde kende min mailadresse.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 06-04-04 23:03

>>ellebye
Vil du mene at hver gang jeg eller andre får en lign. virusmail, så burde vi skrive et tip om den? Så kunne jeg jo skrive ca. 3-5 tip´s om mail om dagen.

Men jeg har også fået fra symantec......

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 06-04-04 23:09

Personligt har jeg ikke modtaget sådan en mail, men både fra microsoft, som absolut ikke sende mails ud, samt fra symantec, som absolut ikke burde kende min mailadresse.

Hvordan ska man forstå denne ellebye??

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 06-04-04 23:09

Ikke nødvendigvis, men jeg kan ikke huske at et sådant emne nogensinde er lagt som tip, og betydelig flere ser et tip end deltager i sådan en tråd,
Jeg mener blot man kan udforme et generelt tip ang. mail fra "kendte" steder, mails man absolut ikke skal stole på.
Nogen må jo reagere enten på mails af sådanne art hvordan får de ellers vira ind sammen med mails, kun ved at åbne den.

Godkendelse af svar
Fra : Sunowich

Dato : 07-04-04 17:56

Tak for svaret berpox.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 07-04-04 18:01

Det var da så lidt

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-04-04 19:27

Hej Mordex Det fordi du ik lukker dit spørgsmål hvor jeg fik sendt et fatalt link Flover den
Men jeg sir dig at det var den flottesate pige der er tatoveret som jeg har set jeg vil se om jeg kan finde hende igen for du skal se hende men ikke med det link
Hav en god aften
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 07-04-04 19:29

Ok. Sune......
Jeg venter på linket...... Og glæder mig til det.....