/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Licenstype: Medium..???
Fra : trix86
Vist : 365 gange
100 point
Dato : 06-04-04 12:53

jeg overvejer at købe en frontpage pakke, og da jeg er fattig, vil jeg naturligvis gerne have fat i den billigste.
Jeg har fundet 2 på edbpriser.dk.

Hvoraf den ene koster 300kr, og er en medium(licenstype: medium). Og den anden koster 750kr, og er en komplet pakke... hvad er forskellen... og kan jeg med god samvittighed købe den billige....??

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 06-04-04 13:02

Forskellen er kun at i "medium" får du ikke alt addon med til programmet!

Medium:
Min. harddiskplads: 165 MB
Minimum operativsystem: Microsoft Windows 2000 Professional
Minimum RAM-størrelse: 72 MB

Komplet:
Min. harddiskplads: 330 MB
Minimum operativsystem: Microsoft Windows 98
Minimum RAM-størrelse: 32 MB

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 06-04-04 13:03

Kan ikke lige besvares. Det kommer helt an på dit BEHOV NU og dine fremtidige forventninger. Lav denne behovs-liste, så kan du få et meget præcist svar.
/PG

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-04-04 13:38

Til den pris må det være en download selv løsning eller en løsning hvor du kan bruge en software du allerede har. Jeg undrer mig lidt over hvad du kan få til den pris for min FP 2002 har kostet ca. 1800 kr., men hvis du kan få en brugbar licens til den lave pris er det da bare med at komme i gang. Man kan hente meget på nettet som kan bruges sammen med FP så medmindre du har specifikke krav hvorfor så ikke!

Vh.
Bjarne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-04-04 13:51

Jeg kan se at det er fra ITbutikken der også har en til 1865,00 kr. så nu er jeg også meget nysgerrig så jeg har skrevet til butikken som jeg har handlet med flere gange.
Det er skam med CD-Rom, men nu får vi se.
VH.
Bjarne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-04-04 13:59

Her er svaret fra ITbutikken:
Citat
Dette medium er mest beregnet til virksomheder som ønsker at opgradere/få flere licenser til deres mange computere. Som privat person har du intet at bruge den til og vil anbefale at du se på vores OEM-Software, her ligger typisk de billigste software produkter.

Du skal nok bruge lidt flere penge på den.
Vh.
Bjarne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-04-04 14:06

Der manglede åbenbart lidt mere end addon

Kommentar
Fra : trix86

Dato : 06-04-04 14:33

okay... når nu jeg har office pakken... kan jeg så ikke bare opgradere den... eller har jeg forstået citatet forkert...???

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-04-04 14:41

Det er en opgradering til firmalicenser og jeg tvivler på at du har en firmalicens (fuld) til Officepakken og da FrontPage 2002 er en del af XP serien skal den aktiveres og under aktiveringen vil hashkoden afsløre hvad du har på maskinen. De er smarte hos MS og derfor har jeg kun styresystem og FrontPage fra Microsoft. Jeg anvender OpenOffice.org til tekst og regneark.
Jeg har forøvrigt bedt ITbutikken om at lave lidt service med oplysning om hvad licensen, på den software de sælger, dækker.
Vh.
Bjarne

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 06-04-04 16:43

Jeg har lige lidt mere til dig fra ITbutikken:
Citat
For retail og OEM Produkter gælder det at de kun må bruges på en computer, det samme gælder for dem hvis det drejer sig om en licensordre. Det eneste en licens ordre er god for er at hvis man køber mindst 5 til at starte med, så kan købe flere produkter til en lavere pris efterfølgende i en kort årrække.

Det skal forstås sådan, at den FP du havde fundet til den billige pris er en licensordre der kun kan anvendes hvis du tidligere har købt5 licenser til samme produkt, pg det har du jo ikke.
Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : trix86

Dato : 07-04-04 22:10

okay.... jeg har købt en pakke hos it-butikken... så nu håber jeg bare at det virker.... jeg takker....

Godkendelse af svar
Fra : trix86

Dato : 07-04-04 22:11

Jeg takker alle dine indlæg....:)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-04-04 22:12

Glimrende sted at handle.
Vh
Bjarne