/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Processortype - i stedet for P4
Fra : Nitta
Vist : 347 gange
200 point
Dato : 03-04-04 23:33

Jeg har et bundkort, som er beregnet til P4. - I dette tilfælde INTEL D850GB.
Hvordan kan jeg finde ud af, hvilke andre processorer end Pentium 4, 1.3, 1.4 eller 1.5, Bus 400 mHz,
L2 Cache Size 256 kB, der er brugbare hertil. Eller er der ikke andre ?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-04-04 23:43

Celeron kan sikkert bruges da det er samme sokkel, men hvis du tænker i AMD så går den nok ikke fordi soklen er anderledes.
Hvorfor vil du ikke bruge P4, det gør jeg og jeg er mere end tilfreds da den er meget stabil og yder fint.
Bundkort er ikke så dyre mere så hvis du vil prøve noget andet så er bundkortet ikke den største omkostningsmæssige hindring.
Jeg kan se at dit bundkort ikke længere produceres så det er nok slet ikke nemt at få en CPU der er langsom nok til det.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-04-04 23:52

Det ser faktisk ikke ud til at dit board understøtter andet end P4 da det ikke er nævnt under boards der understøtter Celeron. Intel viser ikke længere tekniske data på dette board. Sorry
vh.
Bjarne

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 200 point
Dato : 04-04-04 01:48

Her kan du se hvilke CPU'er der er understøttet:
http://support.intel.com/support/motherboards/desktop/d850gb/gb_proc.htm

Godkendelse af svar
Fra : Nitta

Dato : 04-04-04 11:50

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : karsten77

Dato : 04-04-04 12:05

Jeg vil nu tro at den osse kan køre med Celeron.. De Celeron Pcér jeg har set.. genkender CPU som en P4..

Husk at der måske skal en bios opdatering til. Du kan se det på det link BjarneD har smidt..

Mvh Karsten

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-04-04 12:17

Jeg har netop gennemlæst det der findes og Celeron er ikke med på listen, og på websitet oplister man også efter hvilke der understøtter henholdsvis P4 og Celeron og det findes kun under P4.

Om en Celeron reelt vil kunne køre på boardet er en helt anden sag, men jeg syntes det ser ud til at de hurtige Celeron er til en anden sokkel.

Kommentar
Fra : Nitta

Dato : 04-04-04 16:38

Jeg kender ikke Celerons sokkel; men den skal da i hvert fald svare til 423 PGA
Nu er jeg så blot på jagt efter en ældre P4.
Mvh Nitta

Kommentar
Fra : Nitta

Dato : 04-04-04 16:38

Jeg kender ikke Celerons sokkel; men den skal da i hvert fald svare til 423 PGA
Nu er jeg så blot på jagt efter en ældre P4.
Mvh Nitta

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-04-04 17:59

Det er nok den bedste løsning.
Held og lykke med det.
Bjarne