/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Login fejl
Fra : cslein
Vist : 308 gange
20 point
Dato : 03-04-04 10:25

Hej
Prøver lige at hjælpe min søster.
Når hun starter computeren og hun har trykket på sit login navn, når hun kun lige at se skrivebordet,
så logger den af igen, og ender ved hendes login navn ???
Jeg har fået hende til at starte i fejlsikret tilstand, men der er samme problem.

Windows er XP Pro.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-04-04 10:40

Prøv når du boot'er op at holde F8 tasten nede,og der vil komme en sort skærm frem, vælg så> sidste kendte indstillinger da pc'en virkede,dette er ikke ordret men du kan ikke tage fejl af hvad jeg mener når du kommer til skærmen,det er lang tid siden jeg brugte denne funktion.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-04-04 10:45

jeg tjekkede lige og det hedder>
Sidste kendte fungerende konfiguretion (hvor systemet virkede)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-04-04 10:48

konfiguration

Kommentar
Fra : briani

Dato : 03-04-04 10:59

Hejsa

Gør følgende.

Genstart og klik på tasten f8 måske flere gange.

Så kommer du ind i et dos vindue
Her skal du vælge kommandopromt
Til det vindue der nu kommer frem skal du skrive

Scanreg.exe/restore

Så får du muligheden for at gendanne computeren på et tidspunkt hvor den kørte okay.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-04-04 11:02

Det hedder Sidste kendte fungerende konfiguration (hvor systemet virkede)
i XP,det du taler om er i tidligere windows versioner

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-04-04 11:02

det er det samme der sker

Kommentar
Fra : briani

Dato : 03-04-04 11:04

Hejsa Manse

Det jeg skriver kan også bruges i xp,har selv prøvet det

Brian

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-04-04 11:08

men det er nøjaktigt det samme som Sidste kendte fungerende konfiguration (hvor systemet virkede) 100%,uden at skulle skrive noget,du kan gå ind på Microsoft HP og finde det,jeg gider ikke lige nu,jeg er en dovenkrop i dag,det er en udvikling af samme funktion.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-04-04 11:09

som du beskriver

Kommentar
Fra : briani

Dato : 03-04-04 11:17

Hejsa igen Manse

Jeg har jo heller ikke sagt at det du skriver er forkert vel?

Jeg skriver bare en anden metode som man også kan bruge

Men vi er jo enig.

Kan du have en forsat god Lørdag

Brian

Som også føler sig meget doven idag,og jeg have ellers planlagt hovedrengøring idag

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-04-04 11:34

jep,der er mange måder man kan gøre det på,den jeg beskriver er nok den letteste,der er også genoprettelses consol,og vis man har lavet en regedit kopi,fejlsikker tildstand o.s.v o.s.v o.s.v o.s.v og jeg tror også vi er
enige,hovedrengøring ,det havde jeg også lovet mig selv,men har udsat det til i morgen,og i morgen kan jeg udsætte det til i over morgen o.s.v
o.s.v o.s.v o.s.v o.s.v
Du kan da også have en god lørdag +søndag o.s.v o.s.v o.s.v o.s.v
Manse9933

Kommentar
Fra : cslein

Dato : 04-04-04 10:25

Hej igen

Tak for svarene, men der var ikke noget af det der virkede.
Den bliver ved med at logge ind og ud med det samme. Jeg kan heller ikke få en kommando prompt frem.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 04-04-04 10:34

Hejsa

Prøv at gå om i din stifinder og find mappen der hedder Cookies
Slet alle de Cookies som der er.

Mvh
Brian

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 20 point
Dato : 04-04-04 11:09

det lyder som en geninstall eller repair

Kommentar
Fra : cslein

Dato : 04-04-04 12:40

Hej med jer igen.

Endnu engang tak for svarene.
Jeg kan så ikke komme ind i windows overhovedet så jeg kan ikke bruge stifinder :(
Det ender nok som Manse siger med geninstall eller repair.

P.S : Nu er det første gang jeg har brugt Kandu.dk, så jeg ved ikke hvordan jeg gør med de point.
Hvad skal jeg gøre ????

Kommentar
Fra : briani

Dato : 04-04-04 12:50

Hejsa

Vælg den kommentar du syntes der hjalp dig mest
ovenover hver kommentar-står der accepter som svar
den klikker du bare på og dit spørgsmål lukkes.

Mvh og en forsat god Søndag
Brian

Godkendelse af svar
Fra : cslein

Dato : 04-04-04 13:57

Tak for svaret Manse9933. Det var jo nok den eneste mulighed der var tilbage.