/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Flytning af genveje og filer
Fra : tjantzen
Vist : 285 gange
100 point
Dato : 02-04-04 12:09

Hej!
Jeg har en mappe struktur, hvor nogle genvej henviser til filer længre ned i mappestrukturen.

Hvis jeg så vil flytte hele mappestrukturen inklusiv genvej og filer, så går der ged i genvejene.

Genvejene henviser til en global sti til filerne.

Mit spørgsmål:

Kan man sætte genvejene op, så de kun henviser til den relative sti i forhold til filerne og kan derved flyttes rundt som man vil så længe man beholder den relative position til filerne?

Håber at det var forstårligt

mvh og tak
Thomas

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-04-04 12:14

Du kan da ændre genvejene alt det du vil eller oprette nogle nye - sålænge de bare henviser til der hvor programmet der skal startes ligger.

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 02-04-04 12:40

tjoo..
det kan jeg vel, men når det nu drejer sig om ca. 50 genveje, så ville det vare rart, hvis de ikke skulle genoprette hver gang mappestrukturen flyttes.

Kan man ændre den, så den henviser til filens relative placerering?

mvh
Thomas

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 02-04-04 12:52

Nej - du er nødt til at rette dem eller oprette nye

Godkendelse af svar
Fra : tjantzen

Dato : 14-04-04 13:52

Tak for svaret refi.
Så bliver jeg vist nød til at gøre det via en HTML side.

mvh
Thomas

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-04-04 00:46

selv tak