/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
HJÆLP..... Rotter
Fra : Gazi
Vist : 1619 gange
200 point
Dato : 31-03-04 16:20

Er der nogle der har et godt råd til at fange rotter. Vi har en rotte på loftet, som vi bare ikke kan komme af med. Nu har det stået på i et halvt år. Vi har haft rottemand, sat mange fælder op med alle mulige lækkerier, lukket huller hvor de kunne tænkes at komme ind og vi har fået lavet vores kloark. Vi fangede tre inden for den første måned, men den sidste kloge rotte kan vi ikke fange. Vi har prøvet at lokke med forskelligt mad som vi har hørt skulle virke.
Så hvis i har nogle forslag vil jeg blive meget glad.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-03-04 16:23

Få jer en kat så sku det nok hjælpe
Mvh sune

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-03-04 16:24
Kommentar
Fra : mecky

Dato : 31-03-04 16:48

jeg tror du kan får rotter fælder hos søstermagrener på Strøget

MVH.
mecky

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-04 16:53

Fat i teknisk forvaltning på kommunen - de har en der tager sig af den slags.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 31-03-04 16:55

Hejsa

Prøv at kikke på dette links

http://www.hvepseeksperten.dk/skadedyrsguide/seek/rotter.shtml

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 31-03-04 16:59

som refi: Fat i teknisk forvaltning på kommunen - de har en der tager sig af den slags.

mener det tilmed er gratis

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-03-04 17:00

refi -> Dette står altså nederst i mit andet link som sidste led i sidste sætning !!!

Citat
...eller kontakt Teknisk Forvaltning i din hjemkommune.

..men det bliver selvfølgelig mere rigtigt af, at blive gentaget

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-03-04 17:01

..dette gælder selvfølgelig også rotw

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-04 17:01

Det er gratis - de har pligt eller har en aftale men en der har pligt til at tage sig af det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-04 17:02

Men nu er det vel ikke en lille uskyldig markmus der er smuttet ind

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-04 17:03

"molo"
Jeg sidder jo ikke og læser hele den lovgivning du smider et link til.

Men det er da godt vi er enige.

Kommentar
Fra : louise5631

Dato : 31-03-04 17:20

En kat er helt sikkert en god løsning, ellers skal du kontakte din kommune, og bede om at få skadedyrbekæmperen ud, så klarer han det.

louise

Kommentar
Fra : Gazi

Dato : 31-03-04 17:54

Nej det er en rotte og vi har haft ringet til kommunen. De sendte en rottemand, som har sat en fælde op for et halvt år siden. Når vi snakker med ham, får vi at vide at vi skal væbne os med tålmodighed. Vi har selv sat yderligere fælder op. Men nu har det altså stået på i et halvt år og min tålmodighed er slut.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-04 17:56

Så må du på loftet med en jagthund.
Nej spøg tilside - hvis kommunen er inde i billedet er der nok kun at væbne sig med tålmodighed og held.

Kommentar
Fra : Gazi

Dato : 31-03-04 17:59

Jeg syntes et halvt år er MEGET tålmodig.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-04 18:01

Ja - men du har reelt ikke andre muligheder.

Kommentar
Fra : Gazi

Dato : 31-03-04 18:03

Jeg har prøvet alle de forslag der er givet her. Jeg tænkte at der måske var en, der havde haft det samme problem og
fået det løst på en eller anden skør måde. Man hører jo så meget mærkeligt og måske det var et forsøg værd.

Kommentar
Fra : Gazi

Dato : 31-03-04 18:06

Øv ...jeg troede her var et eller andet geni på kandu.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-04 18:07

Jeg tror ideerne er udtømte.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-04 18:08

Der er mange genier her - men ingen er altvidende.

Kommentar
Fra : krakgt

Dato : 31-03-04 19:09

Hej Gazi
http://www.mst.dk/kemi/Rotter/hjalp_rotter.pdf
Dette link giver dig telefonnumre til eksperter som kan råde og vejlede jer

Held og lykke
mvh
krakgt

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 31-03-04 19:18

Har kommunens rottefanger kun sat fælder ud. Så ring til ham igen og bed ham lægge gift ud. Det er også hans opgave. Fat telefonen endnu engang.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 31-03-04 19:24

Eller kan du da lade dig inspirere et af kandus jagtemner. Selvom jeg personligt ikke vil anbefale det.

http://kandu.dk/dk/spg/31418

Kommentar
Fra : SEPPE

Dato : 31-03-04 21:29

Ja giv den noget gift, så den dør af smerter og rådner op på loftet, da du ikke ved hvor den ender med gift i maven.

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 31-03-04 21:38

drys noget mel ud og find ud af hvor den kommer fra og hvor den går hen når du har fundet ud af det sætter du dig på lur med et kraftig luftgevær evt lær at ramme først
mvh Granslam

Kommentar
Fra : smut

Dato : 31-03-04 21:51

køb en foxterrier den skal nok få gjort kål på den det er iøvrigt alletiders dejlige hund

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-03-04 21:56

Du skriver at du har prøvet alle forslagene Også en kat??? Jeg har en 4 længet gård og 3 katte her er ikke en rotte og sku der komme en vil den meget hurtigt blive sendt til de evige jagtmarker
Og refi der er måske flere muligheder end du ka få øje på for der er ingen der er altvidende her Meen det ku jo være fedt med den der dims

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-04 22:00

Hvilken "dims" taler du om?

Kommentar
Fra : sipelip

Dato : 01-04-04 00:21

har samme problem. Jeg har også taget et par stykker, og nu er der een smart rotte tilbage. Jeg kan høre når den fiser rundt at den bliver federe og federe. I starten åd de musene, men hvad de nu lever af, aner jeg ikke. Jeg har talrige fælder ude, og har observeret nøjagtig hvor den opholder sig og kommer ud. Men selv med så målrettede fælder, går den pænt udenom. Jeg har en gravhund, men dn er ikke meget bevendt i denne situation... Pt lytter jeg efter den inde i væggene (gips), og når jeg en sjælden gang kan lokalisere den, stikker jeg en tynd skruetrækker gennem væggen, og håber på at ramme den, men det er nu ikke lykkedes endnu.
Et italiensk trick som VIRKER, er at smøre kraftig klister på et stykke papir, og smide lidt madding i midten. Selv om den bare vil snuse til maddingen, så hænger den fast i klisteret, og er klar til aflivning. Imidlertid har jeg ikke kunnet finde egnet klister herhjemme endnu. De eneste som virker stærke nok, indeholder opløsningsmidler, og med en 6 måneder gammel søn herhjemme, er jeg ikke så vild med det. Hvis du finder en løsning, lad høre!

Kommentar
Fra : Gazi

Dato : 01-04-04 01:17

Ja det er til at blive sindsyg af

Kommentar
Fra : sipelip

Dato : 01-04-04 01:50

Jeg har lige sat en gammeldags snare op foran et hul hvor jeg ved den kommer frem fra tid til anden. Nu håber jeg den går i den!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-04-04 08:43

Refi den der dims ude til højre på siden den der med noget til at putte i ørene
Hav en god 1 ste april

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-04-04 08:44

Gazi Du svarer ikke på spørgsmålet
Mvh Sune

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 01-04-04 12:53

Apropo giftdød rotte på loftet. Så hellere gå efter lugten end at bo under tag med en rotte i mere end 6 måneder. I øvrigt søger en forgiftet rotte almindeligvis ud af huset når den er ved at dø, idet den tørster og søger efter vand. Nu går jeg udfra at svage og følsomme sjæle er faldet fra.
Jeg vil endnu engang foreslå dig at kontakte kommunens rottebekæmper, så du kan få lagt gift ud. Det er en uholdbar situation du har. Du kan nå at få ødelagt mange ting, samtidig med det kan være temmelig uhygiejnisk.
Det er formentlig en hanrotte du har, siden du har haft den i mere end 6 mdr. og stadig kun har een.

Kommentar
Fra : sipelip

Dato : 01-04-04 14:08

En giftmulighed er jo også musekorn. De virker jo på alt med en puls, og rotter er jo ikke kræsne! Ellers kan man bare blande dem sammen med noget rotteguf. Jeg har prøvet en død rotte under huset før, og det lugter RIGTIG væmmeligt nå den ligger og rådner. Musekorn ar antikoagulerende, og liget burde derfor tørre ud og ikke lugte. Jeg er ikke selv så vild med det pga. min hund - giften ophører nemlig ikke med at virke bare fordi rotten er død!

Kommentar
Fra : Gazi

Dato : 01-04-04 16:26

Hvis du mener kat så ja, men vi har stadig rotter.

Kommentar
Fra : Gazi

Dato : 01-04-04 16:27

Vi har både hund,kat og børn så gift er jeg ikke vild med.

Accepteret svar
Fra : qfha

Modtaget 200 point
Dato : 01-04-04 21:54

Selv har jeg også været mod gift, på grund af mine hunde, men undersøgte sagen lidt mere. En enkelt rotte med gift kan ikke slå din hund ihjel, hvis den vel at mærke har en vis størrelse. Når rotten i dette tilfælde bor/færdes på loftet kan giften placeres et sted, hvor børn og dyr ikke kommer, i dertil indrettet kasse. Efter det er lagt ud går der ca. en uge så kan du finde rotten udenfor død. Jeg gik dagligt området igennem med hundene, som hurtigt fandt dem, således de kunne fjernes. Vi bor i nærheden af en svineproducent, som har mange døde dyr, der ligger og flyder på jorden og trækker rotter til. Vi har derfor sat et par giftkasser centrale steder, og kontrollerer dem jævnligt, for at se om der har været besøg. Det giver lidt mere check på tingene.
Sagt med andre ord, jeg synes ikke du skal være nervøs for det. Det er muligt at styre.

Godkendelse af svar
Fra : Gazi

Dato : 03-04-04 13:45

Tak for svaret qfha.
Vi har lige opdaget at der er en rotterede på loftet. Så nu har de fået gift, der er simpelthen ikke andet at gøre.
Jeg er også kommet dertil, hellere lugten end hele loftet fyldt med rotter.
Så må vi se. God weekend
Hilsen Gazi