/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Mouse capture
Fra : crha
Vist : 569 gange
200 point
Dato : 31-03-04 14:34

Hejsa, jeg ved ikke helt hvad jeg skal kalde overskriften, så her kommer mit "problem":

Jeg skal bruge et brugram, som jeg havde tænkt mig selv at udvikle, men jeg ved ærlig talt ikke hvordan, og jeg ved ikke hvad jeg skal søge efter på diverse søgemaskiner.

Dette program skal kunne optage musen, her mener jeg, at den optager hver gang man klikker og hvorlang tid der er mellem hvert klik, for herefter at kunne gentage dette til man selv stopper den.

F.eks.
Jeg trykker et sted på skærmen, 3 sek efter et andet sted, 7 sek efter et tredje sted og 0.5 sek efter et sidste sted.

Programmer skal optage koordinaterne og hvorlang tid der har været mellem hvert klik, og denne skal nu kunne gentage dette, så den gør præcist det samme med det præcise tidsinterval.

Hvis i kan give mig links, kildekoder eller andet brugbart der kan løse mit problem, vil jeg meget gerne høre fra jer. Det må godt være et færdigudviklet program fra en anden udvikler.

Jeg håber dette er forklaring nok, men i må lige skrive hvis i har brug for at mere information eller hvis der er noget i ikke forstår.

Håber nogen kan hjælpe.

Mvh.
Casper

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-03-04 15:25

Skal det være i VB/Basic ??? ..ellers er her en begynder ting i Java : Mouse Event Handling in Java 1.0 :

http://tech.irt.org/articles/js112/

Så er det derefter 'bare' at bruge en timer : http://java.sun.com/docs/books/tutorial/uiswing/misc/timer.html

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 210 point
Dato : 31-03-04 15:36

Principielt gør du således :

1.) Start timer.
2.) Loop
3.) Ved mouse event : beregn og gem tid, samt position i array.
4.) Indtil 3. Loop
5.) Reset Timer
6.) Loop
7.) Aflæs og udfør array.
8.) Indtil 3. Loop
9.) Afslut.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-03-04 15:42

Ps. Når jeg skriver 'Aflæs' i 7.) mener jeg selvfølgelig; du skal have en timer kørende som reference og når den tid der er aflæst i array'et er lig referencen, har du dit 'optagede' mouse event med position og det hele.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 31-03-04 16:00

du kan prøve på adressen her
http://www.freevbcode.com/
det kan være at du kan finde en løsning her

Kommentar
Fra : crha

Dato : 31-03-04 17:02

Desværre molokle, det skal være i VB hvis jeg har kildekoden. Det skal være et seperat program. Det er i orden at det er skrevet i et andet sprog så længe det virker som jeg vil have det.

Men jeg er ikke særlig rutineret til VB, så det med timere og optage pixels osv. har jeg ingen idé om hvordan man gør.

Og til poul_from, jeg kunne ikke lige finde noget, men hvis du har set noget derinde må du da meget gerne fortælle hvor :)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-03-04 17:23

Java kan skam også compileres til separate programmer = *.exe filer !!!

Skal det være i VB/Basic er der heller ingen vej uden om at aflæse Timer events og Mouse koordinater. Sætte pixels osv... Det er simpelthen faste bestandele af ethvert multitasking operativsystem, hvad enten det er Linux, Windows eller Mac Os.

Du må læse på lektien : http://www.vbtutor.net/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : crha

Dato : 02-04-04 13:41

Er der så ikke bare et program af disse udviklet i forvejen som jeg kan hente?
Gider ikke til at bruge flere dage på at lære hvordan :/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-07-04 19:24

Det gider du ikke og så er der vel ikke mere at sige ?

..andet end du måske kunne være sød at lukke spørgsmålet. Der har ikke været reageret i 3 mdr.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-03-05 08:41

Jeg forlader dette spørgsmål. Brugeren er tilsyneladende ligeglad med svarene...

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : crha

Dato : 26-03-05 10:30

Jeg undskylder min manglende aktivitet, men jeg har simpelt hen glemt alt om det.