/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Roser/Hortensia i krukker
Fra : MSS
Vist : 3157 gange
50 point
Dato : 31-03-04 12:49

Hej

Er der nogle, der har erfaring med roser eller hortensia plantet i krukker ??

mvh
MSS

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-03-04 13:00

Det ser kønt ud, men hverken roser eller hortensia kan lide at stå i krukker. Vil du gøre det alligevel, så skal du for hortensias vedkommende bruge en lukket krukke eller en, hvor du har tildækket drænhullet i bunden, da hortensia ikke må tørre ud og skal stå fugtigt. Læs her : http://www.groennedanmark.dk/db/resultat.asp?mdlnr=&kategorier=8

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dortedyg

Dato : 31-03-04 13:32

Jeg havde en Fairy rose i en krukke sidste år, og det gik ganske udemærket. Man skal bare være meget påpasselig med vandingen. De må hverken få for meget eller for lidt.

/dorte

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 31-03-04 14:12
Kommentar
Fra : Gazi

Dato : 31-03-04 16:09

Jeg har både roser og hortensia i krukker. De er efterhånden 10 år gamle, så det kan sagtens lade sig gøre.
Men de skal selvfølgelig overvintre inde. Jeg opbevarer mine i en uopvarmet havestue. Så bare gå igang og
rigtig god fornøjelse.

Hilsen Gazi

Kommentar
Fra : MSS

Dato : 01-04-04 13:23

Hej Gazi

Det lyder da bare super, det vil jeg glæde mig til. Er der noget, jeg skal være opmærksom på mht. pasningen af dem ?? Gødning, vanding etc. ??

mvh
MSS

Accepteret svar
Fra : Gazi

Modtaget 50 point
Dato : 01-04-04 16:22

Ja man er nødt til at vande rigeligt og særlig hvis krukkerne står i fuld sol, skal man være over dem. De skal begge gødes og hortensia kan godt lide en sur jord.( som i et surbundsbed en ph mellem 5 og 7 ) Men min hortensia har jeg
ikke været så god ved og den er alligevel flot. Man kan købe langtidsgødning til krukker, det er absolut det nemmeste.
Men man kan også gøde hver gang man vander.
mvh
Gazi

Godkendelse af svar
Fra : MSS

Dato : 02-04-04 10:05

Tak for svaret Gazi. Nu er det så bare om at komme igang.... God weeekend.
mvh
MSS