/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvordan vil i lave en clean WIN XP insta~
Fra : MXEE
Vist : 433 gange
50 point
Dato : 31-03-04 12:00

Ja,
Hvordan vil i lave en clean WIN XP installation

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 60 point
Dato : 31-03-04 12:02

(1) Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk
at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom, kan du ikke
boot på din cdrom eller vil du ikke pille inde i bios kan du hente
bootdisketter til xp(se>(7),når pc'en booter op igen så tast på en tilfældig
tast når den spørger om du vil boote(i bunden af skærmen) på win cd'en
Sådan vil det se ud når du kommer ind i opsætnings menuen
det er næsten det samme i XP pro og XP Home>
http://techrepublic.com.com/5100-6270-1040583.html
(2) Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)
(3) Spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt
din installation (nyinstallation tast enter, indstaller xp?/FORMAT)
(4) Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge
på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.
(5) Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og
om du vil slette det (L = formatering) eller du vil lave en repair
(R) og nu skal du trykke på L.
(6) Og du vil nu se at den går igang med at formater dit drev og
bagefter starter den op med at lave en helt ny installation>
denne gang skal du ikke taste på en tilfældig tast når den
spørger om du vil boote fra cd'en den foresætter auto med
indstallationen.

Hvordan kommer jeg ind i BIOS,hold en af disse taster nede under
opstart,forskæligt fra bios til bios,mest almindeligt er
(DELETE eller F10 måske F1)
andre mulighedder>

ESC, DELETE, F1, F2,F10, CTRL-ESC, eller CTRL-ALT-ESC.
Inde i Bios går du til>Advanced Setup Page
Der sætter du(1'st Boot Device ......til.........CDROM) med Tasterne
page up og page down.
Du navigerer som reglen med Pil op,pil ned,pil højre,pil venstre,ESC
tibage til hoved side.
Tryk F10 for at gemme indstillinger, Y/N ( tryk Y tasten for ja) (N
tasten for nej)
Når det hele er overstået,sættes (1'st Boot Device) tilbage til (IDE-
0)Det er nr.1
MASTER.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;315341
Hvis du ikke kan Boote fra Cdrom>
http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm
http://www.bootdisk.com
Patitionere med XP>
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;313348#4

7)XP Pro og XP home boot diskette sæt>
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=e8fe6868-6e4f-471c-b455-bd5afee126d8&displaylang=da

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=55820edb-5039-4955-bcb7-4fed408ea73f&displaylang=da

Manse9933

Kommentar
Fra : heinefernandes

Dato : 31-03-04 12:12

det kan vist ikke siges mere præcist!

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 31-03-04 12:30

Det var meget godt klaret af manse, at skrive hele den remse på under 2 minutter

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-03-04 12:33

data base,txt editor,favoriter skrevet for 100 år siden

Kommentar
Fra : briani

Dato : 31-03-04 12:44

Hejsa

Formattering / Installering / Repair af Windows XP

http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm

Denne gode side
Er lavet af kandubrugeren catbody

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-03-04 12:49

skrevet for 100 år siden før catbody oprettede sin hp,vis det er der du vil hen brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 31-03-04 12:55

Hejsa Manse

Forstår ikke helt hvad du mener?

Er der noget forkert i at komme med en superlinks?

Eller er det kun dine kommentarer der dutter.

Brian

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-03-04 13:01

nope,no problemos,misforståelsen ligger hos mig

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 31-03-04 16:54

Hvis jeg vil lave en clean XP installation.
Købe en ny harddisk.
Købe en ny XP.
Starte indstalationen.
Emesen.

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 01-04-04 09:05

emesen -> *LOL* .... ja så ka' den vist ik' bli' mere clean hehe... (og dyr for den sags skyld!) ...

MXEE -> Smid XP'en skiven i... start computeren... boot fra cdrom!
(de point har Manse9933 vist fortjent!)

/Cooper

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-04-04 11:25

Kommentar
Fra : MXEE

Dato : 01-04-04 11:54

Tak for den hurtige hjælpe alle sammen og pointene går manse. TAK

Godkendelse af svar
Fra : MXEE

Dato : 01-04-04 11:55

Tak for svaret Manse9933. !!!!!!!!

Hilsen MXEE