/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
hvad kræver et trådløst netværk
Fra : delahook
Vist : 481 gange
40 point
Dato : 31-03-04 07:11

Jeg har købt en bærbar med indbygget mulighed for trådløst netværk.
Men hvad kræver det af indkøb at koble den sammen med min stationære samt kunne bruge den på nettet (har webspeed)?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 31-03-04 07:15

Du skal jo have en trådløs router eller en switch

Hvis du har en eksisterende router, skifter du den ud med den nye, hvor du BÅDE kan have din stationære og din bærbare tilsluttet

Personligt har jeg en D-Link DI-514 router, den virker upåklageigt, og kan købes hos Computercity

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 31-03-04 08:24

... og så skal du selvfølgelig også have trådløse netkort!

Kommentar
Fra : delahook

Dato : 31-03-04 08:33

Skal det være en router eller et accespoint og hvad er forskellen?

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 31-03-04 08:44

Ruteren (trådløs) er ofte en gateway til din Internetforbindelse med mulighed for tilslutning af trådløse forbindelser. Den kan tildele dine PC adgang "igennem sig selv" til Internettet. Et accesspoint er et tilslutningspunkt for dine trådløse forbindelser. Accesspointet har så forbindelse til Internettet igennem en router.

Kommentar
Fra : delahook

Dato : 31-03-04 08:46

Betyder dette at jeg reelt behøver både router og accespoint for at have et internt netværk hvor begge maskiner samtidigt kan gå på nettet?

Accepteret svar
Fra : wilsonweb

Modtaget 50 point
Dato : 31-03-04 08:50

Ja og nej. Man kan købe en router der har accesspoint indbygget. F.eks. D-Link DI-714.

Godkendelse af svar
Fra : delahook

Dato : 31-03-04 08:51

Tak for svaret og tålmodigheden wilsonweb.

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 31-03-04 09:00

Ingen årsag. Tak for point!