/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Delphi/Pascal / Spørgsmål
10  jdjespers.. 200
Erstat et navn med StringReplace
Fra : MonieJacobsen
Vist : 676 gange
50 point
Dato : 30-03-04 10:01

Nedstående kode kan jeg ikke få til, at fungerer.
Men når jeg indskriver et navn og vil "replay" erstatte <First Name> bliver det indskrevet navn ikke vist.
Kan du se hvad der gøres forkert?

Indskrivning:
procedure TForm1.LMDButton3Click(Sender: TObject);
var
Default : string;
name : string;
begin
name := IndskrivSaetning('Indskriv første navn:',Default); // Indskriv et navn der skal erstatte <First Name>
end;

Erstat:
procedure TForm1.replayClick(Sender: TObject);
var
name,sourcetext : string;
begin
Memo1.Text:= StringReplace(Memo1.Text, '<First Name>', name, [rfReplaceAll]); //Indsæt "name" i stedet for <First Name>
end;

Med venlig hilsen
Monie Jacobsen

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 30-03-04 12:02

Skal du ikke erklære name globalt ? Jeg er ingen ørn til Pascal, men jeg ville umiddelbart tro du har erklæret strengen name i hvert sit name-space? Altså; lokal i hver sin procedure?

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 30-03-04 12:09

Tak for svaret molokyle.
Jeg havde helt overset dette det virker bare nu.. Tak