/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
MSN frakobling?
Fra : st.pol
Vist : 632 gange
50 point
Dato : 30-03-04 00:11

mit problem er at når jeg tænder min PC, starter MSN ikke op. Det er os fint nok, men andre kan se når jeg kommer online via MSN. Hvordan slår jeg det fra? Det skulle gerne være sådan at de kun kan se jeg er online når jeg logger på MSN.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-03-04 00:24

Så skal du slå dig fra i msn som ikke værende til stede.
De vil altid kunne se dig når du er online.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-03-04 00:33

Du kan jo bare højreklikke på dem, og trykke bloker, så kan de ikke se dig, men du kan se når de kommer online, hvis du har messenger "åben", feks. i prosseslinien ved uret.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-03-04 00:41

Så skal han jo blokere dem alle - men det er da en mulighed.

Kommentar
Fra : patrickl

Dato : 30-03-04 01:02

du kan da sætte den til optaget.så skriver de vel ikke.

patrickl.

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 30-03-04 01:10

Hvad med at højreklikke på den i bunden af skærmen og vælge log af ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-03-04 01:12

Han er jo logget af....

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 30-03-04 01:28

Pallebhansen har besvaret dette spørgsmål. Inden du logger af højreklikker og blokerer du de personer du ikke vil have, der kan se du er online. Næste gang du logger på, kan du fjerne blokeringen når, og hvis du vil, at de skal kunne se du igen er online....

Frida...

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 30-03-04 01:36

>Frida

Hvor ved du dog alt det fra

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 30-03-04 01:37

Det har du lært mig....din bøf

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 30-03-04 01:38

De kan se du kommer online, men du vil kun have de kan se når du kommer online????????

Tilsyneladende er din MSN jo sat til automatisk at åbne og logge dig på når computeren tændes, så den starter altså op.... Ellers ville du jo ikke komme online hos de andre brugere, så det er nok indstillingerne for Messenger du skal ahve fat i

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 30-03-04 01:46

De kan ikke se man er online, hvis man blokerer inden der logges af...............

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 30-03-04 07:43

I instill-generelt-fjern flue i kør messenger når jeg logger på windows-så skal du logge på mess for at andre kan se du er online

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 30-03-04 08:17

Undskyld ,læser for hurtigt,men du kan kun gøre det ved at blokere de forskl og så tillade når du syntes de skal have lov til at se du gider tale med dem

Kommentar
Fra : briani

Dato : 30-03-04 11:04

Hejsa

Hvis du kører med den gamle version af messenger
Gør du følgende
Log på messenger
Gå ind i fanen generelt og fjern fluebenet ved
Kør messenger automatisk når jeg logger på windows
Og så skal du også fjerne fluebenet ved
Tillad at messenger kører i baggrunden.

Kører du med den nye version
Gør du følgende
Log på messenger og gå ind på fanen generelt
Her fjerner du fluebenet ved
Kør messenger automatisk når jeg logger på windows
Og fluebenet skal også væk ved
Tillad automatisk logon når jeg har forbindelse til internettet.

Så kan dine venner ikke se at du er online før du selv logger på messenger.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : st.pol

Dato : 30-03-04 17:20

der er ikke nogen tegn på at msn starter op når jeg tænder min pc, og jeg har os fjernet fluebenet div steder. Men alligevel kan folk se når jeg kommer online

Kommentar
Fra : briani

Dato : 30-03-04 17:29

Hejsa igen

Så prøv følgende

Åbn dit kontrolpanel
Klik på brugerkonti
Klik på dit navn
Klik til venstre-der hvor der står administration af dine gemte adgangskoder
Marker "Passport.Net\*(Passport)"-og fjen den

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-03-04 17:30

Vi når tilbage til punkt 1

Slå dig fra som værende ikke tilstede.

Jeg kan sågar se folk jeg slet ikke tjatter med i min msn - blot de står i mit adressekartotek og er online.

Nogle af dem bruger garanteret ikke msn - de er der alligevel da jeg har deres adresse.

Såvidt jeg ved er det fordi de bruger hotmail.

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 50 point
Dato : 30-03-04 17:37

Hejsa Refi

Jamen så skal han logge på messenger.

Proplemet er jo netop at hvergang han har forbindelse til nettet,så kan hans kontaktpersoner se han er online,selv om han ikke er logget på messenger.

Til st.pol

Tillæg

Prøv også at afinstallerer din messenger og så køre den ind igen

Den sidste nye kan du hente her

http://messenger.msn.dk/Default.aspx

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-03-04 17:45

Du tager fejl "briani"

Jeg siger jo netop at jeg kan se folk der slet ikke bruger msn - bare de har hotmail og jeg har deres adresse kan jeg se de er online men ikke tilstede.

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 30-03-04 18:43

Aiii,nu stopper det,for at komme på kontakt listen hos en Messenger bruger,skal vedkommende acceptere,det går helt automatisk,så hvis folk er på ens onlineliste,har de accepteret en invitation,det har intet med hotmail at gøre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-03-04 18:58

Jeg siger ikke det har noget med hotmail at gøre - det er bare den eneste logiske forklaring vi har fundet.
Følgende er konstateret:

Min kone har på sit kontor en komputer der altid er online.
Hun bruger ikke msn.
Men hun bruger netpassport til andre ting.

Hvis jeg herhjemme logger på msn kan jeg se hun er online (også selvom hun er herhjemme-maskinen er nemlig altid online).
Hun står blot som værende ikke tilstede.
Det samme sker med flere foreningsmedlemmer som jeg heller ikke tror bruger msn.

Jeg har haft dette problem oppe her i kandu tidligere og vi har endnu ikke fundet nogen logisk forklaring andet end at produkterne på en eller anden måde griber ind i hinanden.

Derfor er jeg modstander af disse chatprogrammer.

Så hvis nogen har det gyldne æg ville det da være dejligt.

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 30-03-04 20:02

Du er da,undskyld,den eneste med det problem,jeg har hørt om,jeg har da venner der bruger msn men ikke messenger,dem kan jeg da ikke se når de er online,jeg vil fastholde ,du skal acceptere at kunne blive set.

Godkendelse af svar
Fra : st.pol

Dato : 30-03-04 23:08

Kanon svar briani. Du kan Sgu bare det der!!!!!!!!

Kommentar
Fra : st.pol

Dato : 30-03-04 23:10

olehermann < grunden til til at jeg har brug for hjælp, er jo netop fordi at jeg IKKE vil acceptere det ikke?

Kommentar
Fra : briani

Dato : 30-03-04 23:12

Hejsa igen

Jamen jeg er da bare glad for at kunne hjælpe dig.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 30-03-04 23:19

Tillæg

Messenger er god nok
Men ens kontaktpersoner behøves sku da ikke at vide,hvornår du går på nettet vel.
Vil man snakke med dem,TJA så kan man jo bare logge på messenger.

Man har vel love til at have lidt privatliv ikke

Mvh og sov godt når den tid kommer
Brian

Kommentar
Fra : st.pol

Dato : 30-03-04 23:44

Du er en af de flinke fyre herinde Briani!