/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hvordan får vi mere opmærksomhed?
Fra : musenfryd
Vist : 453 gange
100 point
Dato : 28-03-04 19:23

Jeg har tidligere skrevet om vores nye debatforum på www.knowwhereland.1go.dk og der har også været nogle herfra der har fundet det værd at prøve af, det er dejligt.
Men.. hvordan og hvor gør man mere opmærksom på sig selv, helst uden at blive upopulær pga reklame hvor det ikke er velset?
Vi er nu oppe på 60 brugere, men en del er ikke aktive (endnu), og vi har brug for flere, hvis det ikke skal blive en indspist gruppe.
Jeg har tilmeldt os på google, hvad mere kan jeg gøre?
Hvis der er nogen der har lyst til at lægge et link til os på deres site skal de være hjerteligt velkomne
På forhånd tak for gode råd!!
musenfryd

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-04 19:28

Ja du har jo selv givet svaret.
Link ud på relaterede hjemmesider - evt. en bytteaktion.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 28-03-04 19:40

Måske skulle I vælge et andet navn til jeres forum?

Og hvis I er interesserede i også at få lidt ældre brugere, er det sikkert
en god idé at vælge et dansk navn.

Det er jo langtfra alle, der synes, det er lykken at få det hele sovset
ind i engelsk ordskvalder.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-03-04 19:42

Lav et banner/logo tilbyd brugerne at lægge det på deres hjemmeside.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-03-04 19:43

Måske en side med de 25 seneste indlæg.

Kommentar
Fra : musenfryd

Dato : 28-03-04 19:49

Rellom..
Det er altså kun vores navn der er engelsk, og ganske godt fundet på hvis jeg må sige det selv.. kan godt lide dobbelttydningen i det.

Teil..
Ja, det var nogle gode bud, tak for det, det med de seneste 25 indlæg skal vi klart have, sætter min tekniske halvdel i gang med det vuns, men det handler jo også om at folk overhovedet ved vi eksisterer, og dertil kan banneridéen klart bruges. tak!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-03-04 19:56

Hejsa
Det var måske værd at kigge ind forbi disse sider og kigge lidt
* http://home3.inet.tele.dk/elgo/index.htm

* http://www.dandomain.dk

Som Rellom er inde på, så kan du/I oprette flere domænenavne, og så lave URL pegninger hen til jeres hjemmeside via disse, se ev. på DanDomains beskrivelse omkring dette http://www.dandomain.dk/menu.asp?Foldud=produkter&vis=/domaine/domaine-tillaegspriser.asp (hvis linket bliver brudt her på Kandu, så ind på startsiden, se ovenfor, og kig under Pegning URL/DNS/Alias).

Held og lykke
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-03-04 19:59

NB: Hvis du / I nu beslutter at købe noget via DanDomain, så vær sød og gå ind via
http://www.dandomain.dk/default.asp?partnerID=169
Så falder der nemlig lidt af til undertegnede
Søren

Kommentar
Fra : musenfryd

Dato : 28-03-04 20:08

Søren..
Jeg tror vi venter lidt med at investere for meget i det her, det er jo kun for sjov og af interesse, ikek for at tjene noget, men selvfølgelig, bliver det stort, så skal vi nok få pungen op af lommen. Er det ikke lidt "snyd" at oprette andre sites kun med et formål at henvise til denne? Bliver folk ikke lettere irriterede over det?
Tak for det første link.. det kunne i den grad bruges!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-04 20:10

Bare sæt en DVD på dagsordenen og læg et link her hos kandu - så myldrer de ind

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 28-03-04 20:11

Musenfryd

Smag og behag er som bekendt forskellig, men jeg synes ikke,
at navnet på jeres forum er godt.

Efter min mening skal et forum-navn være klart, kontant og entydigt
- og selvfølgelig på dansk, når det er et dansk publikum,
det henvender sig til.

Se bare på fora som kandu.dk og startfirma.dk! Ikke særlig tjekkede navne,
men præcise, entydige og iøjnefaldende.

CLAN: Jeg har ikke været inde på oprettelse af domænenavne, så det må
være Teil, du tænker på.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-04 20:15

vikan.dk
komher.dk
svaret.dk

et par ideer

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-03-04 20:15

Jeg mener ikke der er noget galt i at oprette flere domænenavne. Det øger jo mulighederne, og sidst på året, eller i begyndelsen af 2005 kan vi opkøbe & bruge domænenavne med æ,ø,å
Investeringen for URL pegninger er ikke stor... ca 100;- om året, ditto for .dk domænenavne via DanDomain, så om I er private eller "prof", så er 200,- P.A. da ikke alverdens.
Snyd og snyd med at oprette 7 linke på andre forums eller hjemmesider... tjah! Det er jo op til ens egen moral + om de andre vil acceptere en "dobbelt linkning". Når I nu bliver STORE (tænk tanken), så er det jer som skal til og vurdere om i vil acceptere andre... altså det virker det begge veje.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : musenfryd

Dato : 28-03-04 20:17

refi..
jeg fatter ikke en meter, men jeg er jo også ny her ;)

rellom..
dvs at hvis du skulle falde over en omtale af vores side og det der står om den egentlig tiltrækker dig, så vil du muligvis lade være med at klikke ind på den udelukkende pga et engelsk navn?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 28-03-04 20:21

Musenfryd

Ikke hvis jeg falder over en omtale af siden.
Men hvis siden stod som et link blandt flere andre,
ville jeg højst sandsynligt ignorere den.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-03-04 20:21

Rellom... Jeg tænkte nu mere på at ændre domænenavn, som du jo er inde på, eller ikke bryder dig om det eksisterende. Altså kan de oprette et nyt med URL pegning, og så samtidigt beholde det "gamle" navn.
Ved statestik på hotellet, så kan man se hvilken URL der besøges mest... og så droppe det "kedelige" navn... men som nævnt af andre, ikke alle har samme smag, og selv om man ka'li kaffe, så der der mange "typer" af kaffe. Nu hvor vi er ved "kaffe"... hvorfor går vi så på Café og ikke på Kaffehus?
Vi slipper ikke fro det "udenbyske" uanset hvor patriotiske vi måtte være
Søren

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-04 20:26

"musenfryd"

Det var blot et par ideer til fængende navne.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 28-03-04 20:33

Okay, så er jeg med CLAN. Enig.

Eksemplet med "kaffehus" vs. "café" er jeg derimod ikke enig i,
eftersom "café" har vundet almindelig hævd, således at alle ved,
hvad det står for.

Derimod er kendskabet til engelsk stadig så overfladisk her i landet,
at et engelsk forum-navn, vil have meget mindre appel end et dansk.
Efter min mening, altså.

Men det handler ikke om, at jeg er modstander af "udenbysk" klingende
forum-navne, for i det øjeblik, det er dem, der har den største effekt - ja, så
er det selvfølgelig dem, man skal bruge.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-03-04 20:34

refi... hwa' med andedammen.dk (den er godt nok optaget), men et eller andet med "slag" i

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 110 point
Dato : 28-03-04 20:37

Den er OK Rellom... jeg skulle bare lige påvise, at det danske sprog indeholder masser af engelske ord, som benyttes i daglig omtale
Cowboybukser, Jeans, T-shirt og selvfølgelig mange, mange flere

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 28-03-04 20:38

Rettelse: så er jeg med CLAN = så er jeg med, CLAN.
Selv om meningen selvfølgelig i en vis forstand bliver den samme.

Kommentar
Fra : musenfryd

Dato : 28-03-04 21:56

ok.. jeg tror ikke der bliver tale om ændring af navnet lige pt, jeg synes f.eks at navnet er cool, og ville nok klikke hvis jeg så det et sted, fordi det pirrer min nysgerrighed.
Men jeg tænker også.. hvordan finder vi de forskellige sider vi færdes på? enten er det via omtale på et andet site eller ved søgning, er det ikke rigtigt?
Det jeg måske i høj grad er ude efter, er sider hvor det er velset at reklamere for sin egen side, og så var det klart nogle gode tips jeg fik af CLAN ang optagelse hos diverse søgemaskiner.
Teils idéer er også gode.
tak til jer, jeg venter lige lidt med at lukke tråden, det kunne jo være der kom flere til med nyttige fif
musenfryd

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-03-04 22:23

musenfryd ->

En måde at blive 'kendt' på er, at give mulighed for at lægge et banner (..en *.gif, *.jpg, *.png fil; evt. af jeres pingviner) , samt HTML koden, ud på siden sammen med en forklarende tekst. Så kan alle der har lyst at linke til jeres site få en nem mulighed for at reklamere for jer på deres private/kommercielle hjemmeside. Hvis mange linker på denne måde til jer, vil I hen ad vejen 'kravle' op ad div. søgemaskiners søgeindex.

Man kan også promovere et site ved at betale søgetjenesterne for at blive nævnt. Dette er dog ret kostbart.

Endelig er det altid en god ide at have sine metatags på plads på sitet. Se her : http://www.metamaten.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 29-03-04 00:13

Nu syntes jeg slet ikke der er nogen grund til panik; for i betragtning af den korte tid siden har eksisteret, er der en rimelig god tilslutning.
Jeg er enig i at det engelske navn jeg ikke en gang kan huske ikke er nogen god idé. Især ikke hvis man også vil lokke seniorer ind. De fleste af os kan ikke ret meget engelsk.

Men man bør også tænke på indholdet. Der er meget seriøst på siden; men men der er altså også en del der tenderer ren og skær chat eller "tøsesnak" om man vil, og det kan virke afskrækkende på mange.

Men ellers syntes jeg at siden er udmærket, og jeg befinder mig godt derinde.

Der vil altid være en del brugere der er inaktive. D.v.s. at de bare kigger og måske drager nytte af hvad andre skriver, og det er vel ikke så galt. Måske skal de først lige lodde stemningen, før de føler sig rede til at fremkomme med egne meninger eller holdninger.

Så slå blot lidt koldt vand i blodet, og fortsæt. Men erkend at der ikke er mange der kan følge dit tempo med at skrive indlæg.

Held og lykke samt god fremgang
rfou/Rudolf

Kommentar
Fra : musenfryd

Dato : 29-03-04 00:17

rudolf..
jeg ved det godt, jeg er lidt for utålmodig.. er bare så bange for at siden går død inden den rigtigt er kommet i gang...
tak for både ris, ros og held og lykket
musenfryd

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-03-04 00:38

Jeg kan godt se idéen i at have et dobbelttydigt forum-navn - men det
har kun en virkning, hvis folk fanger dobbelttydigheden, og det tror jeg
ikke de gør i dette tilfælde.

Når folk på skrift læser "Knowwhereland", tror jeg ikke det vil falde dem ind,
at det mundtligt lyder ligesom "Nowhereland".

Når man HØRER navnet, vil man derimod sikkert høre det som "Nowhereland",
men hvem vil så spørge sig selv, om der ikke rent faktisk blev sagt
"Knowwhereland"?

Og hvem vil søge viden på et sted, som de tror hedder "Nowhereland"?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-03-04 00:55

Og så lige én ting til - for nu er jeg i brokke-humør:
De to "enter-pingviner", man skal klikke på, for at komme ind,
er altså ikke særlig smarte.

For det første er det en unødvendig omvej
- og for det andet ligner det en reklame for Linux.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 29-03-04 01:36

Støt dig selv !
http://www.bytte.net
Du kan forvente besøg af ca. 300 brugere fra norden i døgnet.
Ja kun hvis du også selv kikker lidt på andres sider, altså bytte-bytte.
Jeg har benyttet det i over et år og det kører bare, og man kan købe/sælge sidefremvisninger (hvis at man vil)

Hvis du kan bruge det, så støt mig ved at tilmelde dig gennem dette link
http://www.bytte.net/register.php?referer=1032
-----
Når/Hvis du har gjort det, sætter du et ligende link på din side hvor dine brugere kan tilmelde sig.

Mvh. natmaden

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 29-03-04 02:30

>musenfryd

Noget der virkelig kan trække "besøgende" til er hvis I får Rfou, Brianiklat, BjarneD, tedd m.fl. til at skrive fast på jeres board, og evt. gøre dem til redaktører Så vil nye brugere falde over deres egne taster for at se så udsøgt og velformuleret seriøsitet, at jeres board er millioner værd på et par måneder - Samtidig kan I lægge et link på skodsitet wwww.findsvar.dk som jo på en måde minder lidt om jeres originale koncept.

Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 29-03-04 02:33

Nåååe nej det er rigtigt - Den adresse kan man jo ikke skrive - så pil et tallerne ud så kan I se den www.f1i1n1d1s1v1a1r1.1dk

Ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-03-04 10:08

Den altid hjælpsomme molokyle siger værs'go'... : Her er en bannerkode I evt. kan lægge et sted på forsiden.

Kode
<p><font face="Arial" color="#000000" size="2"><b>&lt;A HREF=&quot;http://www.knowwhereland.1go.dk/" target="_blank"></b></font></p>
<p><font face="Arial" color="#000000" size="2"><b>&lt;IMG SRC=&quot;http://www.knowwhereland.1go.dk/JERES_BANNER.GIF&quot;</b></font></p>
<p><font face="Arial" color="#000000" size="2"><b>BORDER=&quot;0&quot; HEIGHT=&quot;50&quot;
WIDTH=&quot;400&quot;&gt;&lt;/A&gt;</b></font></p>

Banneret : 'JERES_BANNER.GIF' skal i dette tilfælde have størrelsen; højde 50 pixel, bredde 400 pixel.

Har du flere spørgsmål til dette kan du jo stille et spørgsmål i HTML.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-03-04 10:10

Ja ja, som sædvanlig er Kandu.dk rædsom dårlig til at gengive HTML kode, selv i det dertil indrettede KODE felt !!!

Hvis det har jeres interesse kan jeg altid maile koden til jer

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-03-04 10:17

Håber Kandu.dk får styr på dette problem (i løbet af et par år), som jeg KUN har gjort opmærksom på i 11 måneder

Når man vil smide kode ind her hos kandu.dk kan man godt regne med, at resultat bli'r ganske ubrugeligt

..og jeg orker ikke hvergang at skulle choppe koden op i småbidder, blot for at gengive lidt ordinær HTML

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : musenfryd

Dato : 29-03-04 11:44

jeg takker mange gange for alle svarene, der var da helt klart nogle jeg kunne bruge.
Rellom..
Nu var det ikke så meget hverken desgin eller navn jeg ville have råd omkring (men jeg tager kritikken til mig alligevel ), vi håber på at få stablet en ordentlig forside på benene i løbet af ugen, men navnet.. det bliver

Molokyle..
jeg kontakter dig lige ang den html kode når det blvier aktuelt (og hvor var du forresen i aldi i går??)

natmaden(pragtfuldt navn)..
jeg kigger på byttedimsen og skal nok huske på dig!!

CLAN..
pointene går til dig for linket til den der side med alle søgemaskinerne

Tusind tak til jer alle fordi I gad bruge tid på mig

Godkendelse af svar
Fra : musenfryd

Dato : 29-03-04 11:45

Tak for svaret CLAN.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-03-04 11:59

musenfryd -> Jamen ca. kl. 11.25 stod jeg i den længste (og eneste) kø med to guldpils iklædt grå strikhue mærket 'Original Raggwool by GAUCHO ©', grå bomber/blusson jakke, Marlboro cowboybukser og mine Sympatex © tracking boots og bikerskæg (..ryger af, når vejret bliver lidt varmere!). Hvor var du ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : musenfryd

Dato : 29-03-04 12:04

molokyle..
guuuuud, så var det dig.. nå, men så kan jeg kende dig til næste gang

btw.. det er mig med de to møgunger og den lille sindsyge cockerspaniel...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-03-04 19:48

Hej musenfryd... og selvfølgelig alle I andre
Så blev det fyraften herude på Nordsøen. I går aftes blev jeg nok så pænt "smidt" af nettet, og ka'ku ikke komme ind på ka'du igen... sikkert noget med solpletter eller bare vores satellitforbindelse der opgav.
Takker så meget for dit valg. Molo henledte dog opmærksomheden på meta-tags, og kom også med et formidabelt link. Han fortjener nu en del af æren, pist... det er i øvrigt molo, som har dunket undertegnede lidt i knolden over at ha' uorden i mine metatags - de skulle være i orden nu... så hans link er værd at besøge (minder mig om at jeg skal kaste lidt points efter molo - gør jeg hjemmefra... 14 dage).
Nu ligger landet (hvad jeres domænenavn angår) jo således, at I selv bestemmer, men lyt bare lidt til Rellom, han er nu ikke helt galt afmacheret, hvad angår navnet. Ditto har jeg (står for egen regning) også lidt imod den susen rundt for at skulle logge ind, på den anden side... så er de da meget søde - uanset Linux eller ikke.
Nå det skulle jo ikke være en hel afslutningsafhandling... så takker for points
Hygge...
Søren