/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Formater Windows
Fra : kaan
Vist : 196 gange
50 point
Dato : 28-03-04 15:47

Jeg kærte med Windows XP indtil for et par timer siden, da det gik ned. Så installerede jeg Windows 2000 på min maskine i den tro at det ville fjerne XP og lægge 2000. Nu kører jeg så med begge styresystemer, og jeg kan ikke finde ud af at fjerne een af dem.

Hvordan formaterer jeg min computer, da den også trænger kraftigt til det!? Den gider ikke, når jeg bare går ud i MS-Dos og skriver "format c:"

Jeg kører med to partitioner på en harddisk, og skal kun have formateret C:

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 28-03-04 15:50

Du skal læse vejl grundigt,den spørger om det er en nyinstall så siger den skal alt på c drev slettes

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-03-04 16:04

Når win 2000 skal lægges på en "ren" HD - skal du slette den partition XP lå på = C
(som >olehermann< siger) og så vælge at lægge win 2000 på det ledige område.
Win 2000 vil så selv formatere og du får et valg om det skal være Fat32 ell. NTFS.
(er der en lille partition på ca. 2 mb så lad den ligge)
Emesen.

Kommentar
Fra : TKJTKJ

Dato : 28-03-04 23:31

hvis du har en gamle satart disk til win98 så smid den i og lad den starte med den i.. også kan du skrive format c:...
det lyder mærkligt det ved jeg godt men sådan har jeg selv gjort før

Kommentar
Fra : themighty

Dato : 30-03-04 09:36

på din win 2000 cd ligger der en mappe hvor man kan lave installationsdiske til win2000. (kræver fire tomme diketter) når de er lavet smækker du bare den første i og genstarter pcen.. herefter beder den selv om de tre andre og sørg nu for at have din win 2000cd i cddrevet. nu går den ind i en installations menu hvor du kan vælge at slette partitioner inden du installere win på maskinen... hvis du fjerner den gamle partition (altså c drevet hvor xp ligger) så formatere den selv og begynder at installere 2000.. prøv...
mvh
themighty