/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
Baggrundsmusik
Fra : kaptajnkaber
Vist : 554 gange
200 point
Dato : 28-03-04 13:26

Hey! Ville høre om der er en der kan hjælpe mig med at lægge noget musik i baggrunden til min hjemmeside. Der skal gerne være en play og stop knap så man kan slukke for det hvis man har en langsom forbindelse.
Og er det muligt at have flere sange liggende så man kunn skifte mellem dem uden det bliver for tungt?

Vh Kaptajn Kaber

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-03-04 18:56

Hej
Jeg har en løsning til en enkelt melodi med tænd/sluk knap.

Kode
<EMBED SRC="dinMelodi.mid" WIDTH="200" HEIGHT=27" AUTOSTART="true" LOOP="false" TYPE="audio/midi">

Sæt ovenstående kode ind hvor du vil have knappen og ærdre "dinMelodi.mid" til den melodi der skal være på hjemmesiden.

God fornøjelse

//bentjuul

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 29-03-04 01:09

Kan man også benytte mp3'er?

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 200 point
Dato : 29-03-04 22:56

Du kan godt bruge en mp3 fil, men vær opmærksom på at knappen bliver lavet om til et lille panel og det skal der være plads til. Pas også på med ophavsrettigheder på musik.
Sidst men ikke mindst er en mp3 fil noget tungere at hente for dem der bruger modem.
Kode
<EMBED SRC="dinMelodi.mp3" WIDTH="200" HEIGHT=27" AUTOSTART="true" LOOP="false" TYPE="audio/mp3">

Så skal koden se sådan ud og du kopierer den bare over hvor du vil have panelet.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-04-04 00:43

Hej kaptajnkaber
Fik du det til at virke ? Giv venligst en tilbagemedding.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-04-04 16:43

Kunne du ikke give en tilbagemelding, nu hvor jeg har brugt tid på spørgsmålet.

//bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 26-04-04 17:57

Sorry! Havde fuldstændig glemt den stadig var åben. Jeg fandt selv ud af at lave den på en anden måde i flash, men ellers var den fin nok. Tak for hjælpen. Vh KK

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-04-04 18:45

OK, selv tak. Den kunne jeg godt bruge i flash !!! Skal jeg åbne et spørgsmål ?

//bentjuul

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 26-04-04 22:24

Vil du vide hvordan jeg lavede det i flash?!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-04-04 22:31

Ja, hvis du vil gi' mig koden og en forklaring i det spørgsmål jeg åbner.

//bentjuul

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 26-04-04 22:33

puhaa, jeg har desværre ikke lige tid i dag. Men hvis du åbner ét imorgen aften har jeg nok mulighed for at svare. Og så ka du jo også få inputs fra andre smarte flash-brugere.

Hav en god aften!

Vh KK