/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
jeg vil sgu lave en hjemmeside!
Fra : NielsPT
Vist : 453 gange
300 point
Dato : 27-03-04 18:19

Hej alle..

Jeg kunne vældig godt tænke mig at lave en hjemmeside, som både skal være flot og funktionel.. - ambitiøst hva?

Men problemet er bare, at jeg synes mange af programmerne enten er rigtig, rigtig dårlige, eller ekstrem svære at finde ud af!

Jeg har forsøgt mig med Word 2000 og Fronpage 2000, - men jeg synes ikke de fungerer ret godt.. Desuden har jeg Paint Shop Pro 7, som jeg godt kan finde ud af, - til det grafiske.

Hvilket program, er brugervenligt samtidig med at det indeholder en masse funktioner? Det behøver ikke være gratis, bare GODT!

Er det overhovedet muligt at lave en flot hjemmeside, uden at kunne HTML? (hvilket jeg ikke kan)

Et godt og behjælpeligt svar er 300 dask værd..

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 27-03-04 18:22

Macromedia DreamWeaver.

Det er det ultimative program, og du behøver ikke kunne HTML

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-03-04 18:24

Det lyder ikke som om du har brugt meget energi i det forsøg. Måske skulle du forsøge dig med Sitecenter eller andet hvor du bare kan klistre noget på.
Jeg bruger FrontPage 2002, som er en hel del bedre end den gamle version, men det tog noget tid at forstå systemet.
Det hjælper nok ikke noget at foreslå dig at bruge Stones Webwriter for så skal du lære koder.
Jeg har hørt at Dreamweaver skulle være godt, men det skal du også sætte dig ind i.
Du skal lægge arbejde i at lære det uanset hvilken type undtagen Sitecenter.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-03-04 18:26

Jeg bruger denne fyr der er både FTP oploade og en masse auto funktioner
det er både til øvede og til nybegyndere og så er det dansk(gratis)skal registrers,jeg er meget glad for at jeg har fundet det, det spare mig en masse tid>
TSW WebCoder4
http://www.tsw.dk/download.php
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-03-04 18:27
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-03-04 18:32
Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-04 18:34

Hvis du vil have et program der kan en del - helt uden koder - kunne du jo bruge publisher.
Den er med i officepakken og kræver INTET kendskab til HTML.

Kommentar
Fra : Fredison

Dato : 27-03-04 18:37

Jeg bruger FrontPage2003 uden problemer.. det kræver bare lidt tålmodighed

#12
Frede

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-03-04 18:55

Enig Frede, men står der lige som ikke mellem linierne at Niels ikke er tålmodig

Accepteret svar
Fra : Draageos

Modtaget 310 point
Dato : 27-03-04 19:22

Hvis du på den ene side ikke vil rode med diverse Html programmer og ikke har tålmodigheden til at sætte dig ind i sproget og på den anden side heller ikke synes at resultatet med frontpage, word og andre Wysiwyg programmer så kan du hente et pænt webdesign her: http://www.oswd.org/ , endda lovligt (det er opensource) og så kan du rette det til som du vil have det med frontpage :-] - jeg tror det vil være en passende middelvej

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 27-03-04 19:24

haha..! Det er måske rigtig nok.. Jeg er nok ikke jordens mest tålmodige mand.. Meeen mht. computerer anser jeg mig alligevel for at være rimelig..

Jeg har forsøgt mig med Macromedia DreamWeaver, som refi foreslog, men synes nu det er ret indviklet. Eller også er jeg bare for utålmodig...

hehe.. Men tak for kommentarere, indtil videre.

mvh Niels

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 27-03-04 19:25

hmm... Det er slet ikke en dårlig idé Draageos.. Kigger lige lidt på siden. tak.
Mvh Niels

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-04 19:53

Jeg har nu ikke foreslået Dreamweaver men derimod publisher.

Kommentar
Fra : Fredison

Dato : 27-03-04 20:12

hehe.. enig BjarneD
Men okay, vi kan jo ikke være lige tålmodige

#12
Frede

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-03-04 20:28

Html-kit fra http://www.chami.com/ er et klik værd, jeg bruger den med stor glæde.
Alle pgm. kræver jo noget indlæring. html-kit er meget hjælpsomt. og kan det hele(?).
Nemt at installere/afinstallere, der er masser af udvidelser, så det kan tilpasses de flestes behov og det er gratis

Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-03-04 20:33

Hvis at du har psp7 cd'en ligger der nogle html/web skabeloner/tutorials på denne

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-03-04 21:21

Du kan uden problemer bruge FronPage, hvis du får startet rigtigt.
Hvis du har brugt pogrammet poblisher før så vil FP virke på næsten samme måde.
Lav en mappe på din egen comp. eks. C:\web
Start FP
filer>ny>websted> i angiv adressen skriver du C:\web>ok
Nu har FP bygget et websted op for dig og gjort klar med en side du kan skrive i, med alle de nødvendige HTML kode som du kan se i fanen HTML.
Stil dig igen i fanen normal og skriv hvad du lyster. Du har de fleste formateringsværktøjer som i word.
H-klik på siden>egenskaber>fanen baggrund>ud for farver-baggrund>vælg en farve (lyse farver ses godt)>ok
Filer>gem>her kan du give siden og filen et andet navn end side 1>gem.
Dobbeltklik på index.htm>nu kan du lave din forside.
Skriv en tekst>marker den>h-klik på den>hyperlink>peg på det sidenavn du lavede før>ok
filer>gem
stå i fanen eksempel>tryk på teksten med understrgning>vend tilbage ved at trykke på normalfanen.
Hvis jeg har husket det hele så har du nu lavet en lille hjemmeside.
Udgive:
Filer>udgiv websted>i angiv hvor du vil udgive>skriv den adresse din udbyder har givet dig eller adressen på din egen server.
Emesen.
Det er rimelig nemt at bruge FrontPage og får du brug for hjælp så er vi lige her.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-03-04 13:25

Ked af at skulle sige det. Du kommer ikke uden om : http//html.dk

Det er nu heller ikke så svært. Næsten alle HTML 'kommandoer' kaldet tags omslutter den tekst de påvirker. De kommer i par <TAG> ..... </TAG>.

Den simpleste HTML fil ser således ud:

Kode
<HTML>
<TITLE>Navn på siden</TITLE>
<HEAD>
</HEAD>
<BODY>
</BODY>
</HTML>

..og så er det bare at fylde på.

Selv børn ned til 10 år kan lave HTML sider i hånden (Notesblok) vha. et lille hæfte til 28 kr. , så det kan du også NielsPT.

Dovne hund

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-03-04 13:27

Ups... http://html.dk

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : NielsPT

Dato : 28-03-04 14:37

JA! jeg er sgu en doven hund!

- Derfor vælger jeg Draageos kommentar som svar til mit spørgsmål. Glæder mig helt til at arbejde videre på noget hvor skabelonen er skabt.

Alligevel tusind tak for alle kommentarerne, men jeg vælger den lette vej, denne gang.

Er godt klar over, at jeg ikke kommer udenom HTML, og dermed www.html.dk men det bliver ikke i denne omgang. Men når jeg så engang begynder med at lære det, kan I godt foreberede jer på, at jeg stiller 117 spørgsmål om det her på kandu.dk

Mange venlige hilsner
NielsPT

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-03-04 14:46

NielsPT -> Når du nu har valgt den løsning, så ses vi HELT sikkert snart i kategorien HTML

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Draageos

Dato : 28-03-04 15:46

Tak. hvis du har nogen spørgsmål mht. hjemmesiden kan du altid bare spørge, så vil jeg da se hvad jeg kan hjælpe med