/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Dreamweaver / Spørgsmål
10  basil28 320
Drop down menu til DW
Fra : Martin_c
Vist : 602 gange
40 point
Dato : 25-03-04 16:06

Hej!!

Jeg vil hører om nogle har en FÆRDIG drop down menu lægende som jeg kan få, og så lige rette den til.

Gerne noget lign. sådan her. at man holder musen hen over " ordet " og en menu falder ned.

Hilsen martin

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 25-03-04 16:08

Du kan jo lige så godt lære det

http://www.rel7star.dk/tutorial/

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 25-03-04 16:21

Jeg har prøvet den men kan ikke få den til og virke...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-03-04 16:37

Tjek forskellige muligheder her : http://www.webdesign101.dk/navigation/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 25-03-04 16:43

hhm

ikke det jeg havde tænkt mig mere noget i stil med tv2's sider og så bare at der var drop menu på dem........

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-03-04 16:55

Matin_c -> Har du prøvet at køre musen hen over menuen til højre på den omtalte side ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 25-03-04 16:56

jeg ved godt der ikke kommer en menu ned, men det er i den stil jeg vil have det.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 25-03-04 17:10

Her er en java applet, på linket vælger du den der hedder "salang" den kan afprøves på stedet. Der er i øvrigt mange andre menuer på sitet.
http://www.viewsource.dk/cat.asp?ident=applets&page=4&catID=4

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 25-03-04 17:14
Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 25-03-04 17:40

Bentjuul det må gerne være lidt mere TV2 agtigt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-03-04 17:58

Heraf kan jeg aflede at du ikke har tjekket siden ordentligt ud så jeg hopper af her med et link til koden :

http://www.webdesign101.dk/res/menu/hvmenu.js

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 25-03-04 17:58

Du kan jo selv prøve at bladre siderne igennem for der er mange forskellige menuer på de sider, jeg har bare henvist til et par stykker og mange af dem kan modificeres så du kan få dem til at se anderledes ud.
MOLOKYLE's link er også godt og Better_Performance link til at lære at lave dropdown menu selv, er alle tiders.

Der må være noget af det du kan bruge, for de menuer du er henvist til reagerer som du vil have det. Så må du rette farverne,tekst m.v. til.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 25-03-04 18:14

jeg kan ikke få filen til at virke. molekyle!!!!!!!!

hhm

Accepteret svar
Fra : BoJohansen

Modtaget 40 point
Dato : 26-03-04 23:56

Nu ved jeg ikke hvilken version af DW du har, men prøv at markere din "tekst" --> sæt link til "#" --> Behaviors(Shift+F4) --> Tryk på "+" -> Vælg "Show Pop Up Menu"

Så kan du lave den akkurat som du vil (ja næsten da)

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 27-03-04 09:55

Det virker BO, men jeg syntes kun jeg kan lave en ad dem...? Kan det passe

Kommentar
Fra : BoJohansen

Dato : 27-03-04 13:15

http://www.bojohansen.dk/kd/36631/default.asp

Det virker fint i min DW MX 2004 opdateret til 7.01

Prøv igen, og hold tungen lige i munden når du marker det tekst som skal være menu punkt, så du ikke kommer til at overlappe menuerne!

Det er ikke det bedste som findes og den kan drille en del, men den er sikkert under vidre udvikling så den bliver lige så god som den der er i Fireworks.

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 27-03-04 15:19

Jeg har fået den til det nu.......

Godkendelse af svar
Fra : Martin_c

Dato : 27-03-04 15:20

Tak for svaret BoJohansen.

Kommentar
Fra : BoJohansen

Dato : 27-03-04 15:31

Det var så lidt