/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Indholdsfortegnelse, word
Fra : anjabr
Vist : 596 gange
50 point
Dato : 25-03-04 14:11

Er der et sted, hvor jeg kan få hjælp til automatisk generering af en indholdsfortegnelse i word - altså så man får forklaret et skridt ad gangen???

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 25-03-04 16:10

Du har mister clips v/spgmålstegnet oppe til højre

Kommentar
Fra : anjabr

Dato : 28-03-04 22:25

Ja, jeg mente selvfølgelig ud over words indbyggede hjælpefunktioner...

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 01-04-04 09:35

Hvorfor bruger du ikke bare - Indsæt - Index mm - Indholdsfortegnelse.
Det er jo rimeligt selvforklarende.
Du skal dog lige først have tildelt dine overskrifter typografitypen Overskrift 1, 2, 3, osv.
Word tager så alle dine overskrifter og genererer en indholdsfortegnelse

mvh
Thomas

Kommentar
Fra : anjabr

Dato : 01-04-04 13:49

Jo men det er jo når det ikke er nok med den forklaring...

Kommentar
Fra : ansgard

Dato : 02-04-04 23:46

Indholdsfortegnelse
Benytter du dine overskriftstypografier kan du smertefrit oprette en indholdsfortegnelse. Normalt
gør man det nok, når man er mere eller mindre færdig med skrivningen, men man kan i
princippet gøre det før eller mens man skriver. Man indsætter nemlig i virkeligheden et felt, som
kigger dokumentet igennem og tager en kopi af de overskrifter, man har benyttet.
Når man tilføjer tekst, skal indholdsfortegnelsen blot opdateres (F9) ligesom andre felter.
Opret indholdsfortegnelse
Sæt markøren på det sted i dokumentet, hvor du vil have indsat indholdsfortegnelsen. - Det er
en god ide, at lave den i slutningen af dokumentet.
Ikke fordi den fysisk skal placeres der, når du har skrevet værket ud, men fordi side 1 af teksten
så automatisk vil få side 1 i indholdsfortegnelsen. Placerer du den i begyndelsen af dokumentet,
vil den tælle sine egne sider med, så den egentlige tekst f.eks. først begynder på side 3.
Et sektionsskift kan også klare ærterne. Lav en tom sektion i starten af dokumentet og opret
indholdsfortegnelsen. Gå ind i Sidehovedet i anden sektion og formatér sidetallet til at starte
med side 1. Under alle omstændigheder bør du lave en særlig sektion på en ny side til indholdsfortegnelsen.
Når du står det sted, du vil have den, klikker du Indsæt, Indeks m.m. og fanen Indholdsfortegnelse.

Kommentar
Fra : anjabr

Dato : 11-04-04 21:51

Nu er det ikke fordi jeg ikke påskønner din hjælp ansgard, men det hjælper ikke så meget, når jeg støder ind i diverse problemer...

Accepteret svar
Fra : ansgard

Modtaget 50 point
Dato : 11-04-04 22:23

http://www.knowware.dk/word_97_2000_flere_oevelser.htm

Gå ind på denne hjemmeside og hent Øvelse 12 – Indholdsfortegnelse. Om generering af indholdsfortegnelse hjem og prøv dig så frem. Øvelser er til Word 97/2000 har du en nyere version er de sikkert til stor hjælp

God fornøjelse med projektet

Godkendelse af svar
Fra : anjabr

Dato : 27-04-04 14:52

Tak for svaret ansgard.