/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
ROINGS og ROIMOI
Fra : NKSDK
Vist : 474 gange
300 point
Dato : 24-03-04 20:56

Hej alle

Jeg har et par døtre, som surfer lidt rundt på de sjove sider på nettet, og et eller andet sted, har de "slæbt" roings med "hjem".

Jeg har såvel antivirus som firewall, og ingen af dem har slået alarm (og de er aktive og opdaterede), men Ad-aware Pro finder igen og igen roings, som programmet klassificerer som 'mal-ware'.

Uanset hvor ofte, jeg sletter - jeg går tilmed i regedit og fjerner alt, der har med roings og roimoi at gøre - dukker skidtet op igen. Jeg har slettet alle cookies, temporære og offline internetsider, men ligemeget hjælper det.

Måske er det blot blevet en princip-sag, men jeg vil hulens gerne aflive roings og roimoi én gang for alle - hvordan gør jeg?

På forhånd tak for hjælpen

Mvh

NKSDK

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 310 point
Dato : 24-03-04 21:03

Hejsa

Prøv lige denne her

http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe

Dette er et program som finder og fjerner spyware, du skal ikke gemme programmet men blot åbne det. Så kører det en hurtig scanning af din computer.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 24-03-04 21:07

Hent Spybot og Hijackthis her : http://www.arlet.dk/spybothjt.htm

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-03-04 21:08

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/adware.roimoi.html
Bare spørg hvis der er noget du ikke forstår.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 24-03-04 21:10
Godkendelse af svar
Fra : NKSDK

Dato : 24-03-04 21:19

Tak for svaret briani.

...og alle I andre - jeg forbløffes gang på gang over, at der er så mange hjælpsomme og vidende mennesker derude - kunne jeg dele de 300 mellem jer, gjorde jeg det, men nu kom briani først med et svar, der virkede.

Underligt nok, egentlig - jeg havde faktisk xclean på min PC, men det må have været en gammel version, for den fandt ingenting. Det gjorde brianis link til gengæld.

Fortsat god aften

NKSDK