/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
USB connector
Fra : Soenne
Vist : 560 gange
200 point
Dato : 24-03-04 18:31

Jeg har købt et såkaldt frontmodul hos shg.dk (SST-FP31B) indeholdende bla. 2 USB stik, det skal tilsluttes bundkortet med små sorte stik, ligesom dem til frontconnectorerne fra kabinettet.
Problemet er, at de små tekster der står på stikket ikke passer til beskrivelsen i bundkortmanualen. Teksterne er som følger (stikkets tekst - manualens tekst)

(1)GROUND - Ground
(1)+D - USB_FP_P0+
(1)-D - USB_FP_P0-
(1)VCC - VREG_FP_USBPWR0

(2)GROUND - Ground
(2)+D - USB_FP_P1+
(2)-D - USB_FP_P1-
(2)VCC - VREG_FP_USBPWR0

Den sammensætning af stik ville jeg ihvertfald synes er logisk, det virker bare ikke.
Måske jeg lige skulle nævne at mit bundkort er et WinFast K7NCR18D PRO2

De andre 4 USB-porte virker fint, jeg tror det muligvis er forsyningen der mangler.

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 24-03-04 20:08

det er vel ikke NORTHQ du har købt

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 24-03-04 20:16

Hej Soenne...

Det er den rigtige rækkefølge! det har du ret i!
det varierer meget hvad der står på stikkene og hvad der står på bundkortet/manuellen!

Du optager sikkert usb-pladsen a' noget andet! tjek om du evt. har noget firewire installere
yderligere på bundkort, eller tjek i manuellen hvad der optager plads til dette!
ellers så tjek i "BIOS"... det er oxo tit du kan slå en ekstra funktion til der!
(tryk "DEL" ved opstart af computeren!)

Håber det kunne hjælpe dig....

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-03-04 20:54

Du skal ikke bruge det ene ben der sidder for sig "selv" på bundkortet.
Installer også medfølgende software.
Og når du har forbundet stikkene, så prøv at genstarte og hvis der ikke findes nye porte, skal du lade Windows lede efter ny hardware i kontrolpanelet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 24-03-04 21:51

-bokke31 > Nej
-dscoop80 > Nej, der er intet at komme efter i manualen, heller ikke i bios'en, der står dog at der er 6 USB-porte (2 til front montage).

-pallebhansen > Ben nr. 10 har jeg heller ikke brugt, der medfølger ikke noget software, jeg tror egentlig ikke der skal bruges nogle drivers, kablerne til panelet er jo bare en forlængelse af stikket på bundkortet, man burde kunne tage et USB-kabel og lodde på (agter ikke at gøre dette).
Måske jeg lige skulle nævne at jeg kører med XP-pro, har lige tjekket enhedshåndteringen under USB-rodhub / strømforsyning, der står 6 porte tilgængelig.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-03-04 22:58

Det smarteste er jo at gå til USB-hubens hj.side og se deres vejledning.
Feks. er Q-Tecs vejledn. her: http://www.qtec.info/service/support/download.htm?ftype=1&id=16067&artnr=13795
Windows XP Service Pack 1 (SP1) must be installed to have correct USB2 functionality. If this is not done, act as follows: - uninstall / disconnect USB2 devices / ports - Install SP1 (arrange it at Microsoft) - Re-install / reconnect USB2 devices / ports
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 25-03-04 16:28

Der er ikke meget hjælp at hente på deres hjemmeside, heller ingen drivere, men som jeg skrev tidligere så tror jeg ikke på, at det er nødvendigt med drivere, da det jo i princippet bare er et kabel ???

Jeg har SP1 installeret, inclusive alle opdates. De andre 4 porte virker også.

http://www.silverstonetek.com/products-fp31.htm

Jeg tror jeg vil prøve at måle om der er 5V tilstede. Det udstyr jeg tilslutter USB-porten har en lille "POWER"-LED, der plejer at lyse, det gør den ikke når jeg tilslutter enheden til det lille modul.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-03-04 18:01

http://www.alienrock.com/sisss3friomo.html
Har kun denne vejledning: http://lib1.store.vip.sc5.yahoo.com/lib/alienrock/installation-FP31.gif
Som der står næsten for neden kan det være godt at fjerne enhederne, for at lade komputeren angive nye porte.
Ligeledes kan det være nødvendig at flashe (opgradere) sin bios.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 26-03-04 19:55

Øhh.. Jeg synes ikke lige at jeg kan se det du omtaler

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 14-04-04 21:28

Jeg har fundet fejlen, hvis det da er en fejl. Problemet er stikket, de små kontaktflader er ikke lange nok, så mit kabel til min 6i1 kortlæser, som jeg har brugt som testkabel, kan ikke nå ind til kontaktfladerne, det kan kablet til mit digi-kamera derimod og bingo, skittet virker, uden drivers, opdateringer og oldemors tip mod forkølelse.
Frontpanelet er nok for billigt, eller også er min 6i1 kortlæser.

Nu er problemet så at få lukket spørgsmålet, jeg har jo selv løst problemet, uden hjælp.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 14-04-04 23:27

Det var jo godt.
Men alle spørgsmål skal jo lukkes, og dine point er mistet, så du vælger bare den du syntes kom nærmest.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Soenne

Dato : 14-04-04 23:40

Som skrevet, kan ingen af svarene egentlig bruges, men det ser ud som om du har lagt lidt arbejde i det, så det er vist mest nærliggende at du får pointene

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-04-04 20:55

Jo tak, det bestemmer du jo.
Men det er jo ikke unormalt at spørgeren selv arbejder videre og selv finder svaret, men vi skal jo have lukket alle de spørgsmål.
Hav en snart god weekend.
VH Palle Hansen