/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Komponistens efterkommere
Fra : Rytterknaegten
Vist : 2292 gange
499 point
Dato : 22-03-04 20:45

Er der nogen der kender noget til Komponisten JPE Hartmann`s efterkommere??
Mvh Rytterknaegten

Kommentar
Fra : senta

Dato : 22-03-04 20:56

Du kan prøve at se søge på disse adresser .
Senta

http://www.netby.dk/Vest/Barndommensgade/44/siden_sidst.htm
http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp

--------------------------------------------------------------------------------

J.P.E. Hartmann
Male Family

Event(s):
Birth:
Christening:
Death:
Burial:
Marriages:
Spouse: Emma Sophie Amalie Linn Family
Marriage: About 1827 , , Denmark

Kommentar
Fra : senta

Dato : 22-03-04 21:01
Kommentar
Fra : senta

Dato : 22-03-04 21:02

Matches: All Sources - 3
International Genealogical Index - Denmark
1. DAGMAR JETTA AMALIE HARTMANN - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Christening: 15 JAN 1863 Hillerod, Frederiksborg, Denmark

2. DAGMAR FREDERIKKE HARTMANN - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Christening: 07 FEB 1867 Sankt Hans, Odense, Odense, Denmark

Matches: International Genealogical Index/Denmark - 2

--------------------------------------------------------------------------------

Vital Records Index - Denmark
3. Dagmar Jetta Amalie HARTMANN - Vital Records Index / DE
Gender: F Birth/Christening: 20 Oct 1862 Hillerod, Frederiksborg, Denmark
Matches: Vital Records/Denmark - 1
Return to top of page

Kommentar
Fra : senta

Dato : 22-03-04 21:05

På FS. er der over 200 hit på navnet hartmann, prøv at søge der.
senta

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 22-03-04 21:41

Komponist, Professor, Organist ved Frue i København Student 1822, cand jur 1828, faderen forlangte at han tog en akademisk uddannelse.
1824 organist ved Garnisons, 1825 debut som komponist.
1843 organist ved Vor Frue Kirke, 1849 professor ved
musikkonservatoriet, fra 1867 meddirektør.
Dirigent i og formand for Studenter-sangforeningen i mange aar. Teatermusik, kantater, kormusik og sange, bla 'Flyv fugl, flyv', 'Stork, stork Langeben'.

Johan Peter Emilius Hartmann, født 4 Maj 1805, Garnison, København,
gift med Emma Sophie Amalie Zinn,
og gift med Thora Camilla Jacobsen

Er det ham du mangler noget om ?

mvh
Varla

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 22-03-04 21:46

En datter: Emma Sophie Christiane Hartmann, blev gift med komponisten Niels Wilhelm Gade
En søn: Vilhelm Emilius Zinn Hartmann blev også komponist
En søn: Carl Christian Ernst Hartmann blev billedhugger

En søn: Carl Christian Ernst Hartmann var i 2. ægteskab gift med Thyra Danebod Boisen (en ret så fjern slægtning til mig.
En datter: Clara Johanne Hartmann blev gift med professor August Henrik Winding der også var pianist
En datter: Emma Sophie Christiane H. Hartmann blev gift med forfatteren Frantz Sophus Christian Wedel
og sønnen Frederik August Hartmann faldt lidt ved siden af. Han blev Overretssagfører i Søllerød.
mvh
Varla

Accepteret svar
Fra : Varla

Modtaget 509 point
Dato : 22-03-04 21:51

Desværre har jeg ikke så meget som kunne ønsjes, men det fylder dog 4 sider i en udskrift, hvilket nok er for meget til dette forum, så hvis du vil sende mig en e-mail:
Ejvind@Varla.dk

så vil jeg sende dette.
Der er også et par forfædre/aner som du måske vil have med også. Eventuelt som en gedfil eller som en BK6 (Brothers Keeper vers. 6).
Lad mig høre hvad og hvordan - ikk. !
mvh
Varla

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-03-04 17:27

kender du denne side fra Det ´Kongelige bibliotek,?
Senta
http://www.kb.dk/elib/noder/hartmann/

Hartmann - komponist og samlingspunkt gennem et århundrede.

J.P.E. Hartmann
Kort biografi

Familien
1. generation:
Johan Hartmann (1726-93)

2. generation:
August Wilhelm Hartmann (1775-1850) g. med Christian Wittendorf (1778-1848)

3. generation:
J.P.E. Hartmann (1805-1900)
g. m. Emma Zinn (1807-51)
g. m. Thora Jacobsen (1807-89)
4. generation:
Sophie Hartmann (1831-55) g. m. Niels W. Gade (1817-90)
Augusta Hartmann (1832-35)
Emil Hartmann (1836-1898) g. m. Bolette Puggaard (1844-1929)
Carl Hartmann (1837-1901) g. m. Thyra Danebod Boisen (1848-1920)
Clara Hartmann (1839-1925) g. m. August Winding (1839-99)
Emma Hartmann (1841-1914) g. m. Frants Wedel (1826-1906)
Marie Hartmann (1845-51)
Frederik August Hartmann (1843-1908) (også kaldet Frits) g. med Alice de Dompierre de Jonquières (1848-1921)

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-03-04 17:38

Fra FS om 'Emma Hartmann
Senta
IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

--------------------------------------------------------------------------------

Emma Sophie Christiane Henriette Hartmann
Female Family

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth: 22 DEC 1842 Of, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
Father: Johan Peter Emil Hartmann Family
Mother: Emma Sophie Amalie Zinn

--------------------------------------------------------------------------------
Marriages:
Spouse: Frants Sophus Christen Wedel Family
Marriage: 02 FEB 1864 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------
Messages:
Record submitted by a member of the LDS Church. The record often shows the name of the individual and his or her relationship to a descendant, shown as the heir, family representative, or relative. The original records are not indexed, and you may have to look at the film frame-by-frame to find the information you want. A family group record for this couple may be in the Family Group Record Collection; Archive Section. (See the Family History Library Catalog for the film number.) These records are alphabetical by name of the father or husband.

--------------------------------------------------------------------------------
Source Information:
Film Number: 456385
Page Number:
Reference number:

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 29 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-03-04 18:01
Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-03-04 18:03
Kommentar
Fra : torbenhammer

Dato : 24-03-04 06:55

Lidt mere om Hartmann:

Sønnen Frederik August Hartmann (1843-1908), cand. jur. og overretssagfører, g. Alice de Dompeirre de Jonquiéres (1848-1921), havde følgende børn:
1. Johan Peter Hartmann (b. 05.04.1873, København), Dr. med., overlæge ved Skt. Lucas Stiftelsen, g. 30.04.1908 med Gerda Lehmann (b. 25.10.1884),
datter af Carl Frederik Mozart Lehmann og Henriette Sophie Schwensen.
2. Gotfred Hartmann (b. 18.07.1879).
3. Henriette Benedicte Hartmann (b. 15.07.1879, København - d. 1975)
4. Karen Emma Hartmann (b. 06.01.1882, Søllerød, døbt i Vor Frue Kirke, København - d. 13.02.1977, begr. fra Vor Frue Kirke, København). g. 14.10.1913
med Viggo Bentzon (b. 15.08.1861), Dr. jur. Professor. De havde sammen sønnen:
A: Niels Viggo Benzon (b. 24.08.1919 - d. 25.04.2000), komponist og musiker.

torbenhammer

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 24-03-04 09:26

2. Gotfred Hartmann (b. 18.07.1879).
3. Henriette Benedicte Hartmann (b. 15.07.1879, København - d. 1975)

Det er vel ikke sådan at årstallet for Gotfred Hartmann er en lille smule forkert ?

mvh
Varla

Kommentar
Fra : torbenhammer

Dato : 24-03-04 14:03

Hej, Varla,

Jeg har set "skævt".
Gotfred Hartmann er født 18.07.1874. Henriettes data er korrekte.

Med venlig hilsen

torbenhammer

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 28-03-04 17:06

Udover Komponisten Hartmann, er jeg interreseret i andre "Hartmanner" for at finde rødder, alt har interesse.
Mvh Rytterknaegten.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 28-03-04 17:10

Fra FS. prøv at se hvor mange, der er med navnet Hartmann osv fra hele verden, så prøv at søge på FS.
Senta
Sources Searched
Matches were found only in the sources listed below. Click on a source to see more matches for that source.
• Ancestral File - over 25
• Census/1880 US Census - over 25
• Census/1881 British Census - over 25
• Census/1881 Canadian Census - over 25
• IGI/Africa - over 25
• IGI/Asia - over 24
• IGI/British Isles - over 25
• IGI/Caribbean Islands - 1
• IGI/Continental Europe - over 25
• IGI/Denmark - over 25
• IGI/Finland - over 23
• IGI/Germany - over 25
• IGI/Iceland - 2
• IGI/Mexico - 9
• IGI/North America - over 25
• IGI/Norway - over 25
• IGI/South America - over 16
• IGI/Southwest Europe - over 25
• IGI/Southwest Pacific - over 23
• IGI/Sweden - over 25
• IGI/World Misc. - over 19
• Pedigree Resource File - over 25
• U.S. Social Security Death Index - over 25
• VRI/Denmark - over 25
• VRI/Finland - 21
• VRI/Mexico - 4
• VRI/Norway - over 25
• Web Sites - 1

Kommentar
Fra : senta

Dato : 28-03-04 17:14

Bare Hartman fra Danmark lille udklip, så god fornøjelse
Senta

http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.aspVital Records Index / Denmark - 189+
Select records to download - (50 maximum)
1. Johan Friderich CHRISTIANSEN HARTMAND SKRAEDER - Vital Records Index
Gender: M Birth/Christening: 27 Sep 1733 Freerslev, Soro, Denmark

2. Anton Carl HARTMANN - Vital Records Index
Gender: M Birth/Christening: 19 Nov 1853 Skanderup, Ribe, Denmark

3. Ane Kathrine HARTMANN - Vital Records Index
Gender: F Birth/Christening: 17 Mar 1856 Skanderup, Ribe, Denmark

4. Johanne Ingeborg HARTMANNSDATTER BEEKEN - Vital Records Index
Gender: F Birth/Christening: 28 Nov 1866 Aalborg, Aalborg, Denmark

5. Susanna JOHANSDATTER HARTMANN - Vital Records Index

Gender: F Birth/Christening: 30 May 1726 Ronnebaek, Praesto, Denmark

6. Ane HARTMANDSDATTER - Vital Records Index
Gender: F Birth/Christening: 08 May 1740 Roholte, Praesto, Denmark

7. Johan Ernst SALOMONSEN HARTMAN RYTTER - Vital Records Index
Gender: M Birth/Christening: 12 Jan 1720 Naestved, Praesto, Denmark

8. Henrich JOHANNESEN HARTMAN - Vital Records Index

Kommentar
Fra : senta

Dato : 28-03-04 18:02

Du skrev "interreseret i andre "Hartmanner" for at finde rødder, alt har interesse"
Fra DDA' s folketællinger på navnet Hartman i de forskellige amter i Danmark, så du må til at søge for at finde dine aner på DDA.
held og lykke .
Senta

Amt : fehmarn 16 poster fundet. Der vil blive vist max. 100 poster Kilde: FT-1803

Amt : flensburg
24 poster fundet. Der vil blive vist max. 100 poster
Kilde: FT-1803

Amt : frederiksborg 119 poster fundet. Der vil blive vist max. 100 poster
Kilde: FT-1855
15 poster fundet. Der vil blive vist max. 100 poster Amt : haderslev

Amt : haderslev
16 poster fundet. Der vil blive vist max. 100 poster
Kilde: FT-1845

Amt : Hjørring
100 poster fundet. Der vil blive vist max. 100 poster
Kilde: FT-1921

Amt : Holbæk
26 poster fundet. Der vil blive vist max. 100 poster
Kilde: FT-1840

Amt : holsten 74 poster fundet. Der vil blive vist max. 100 poster
Kilde: FT-1803

Amt : Husum
13 poster fundet. Der vil blive vist max. 100 poster
Kilde: FT-1803

Amt : Hütten
1 poster fundet. Der vil blive vist max. 100 poster
Kilde: FT-1803

Amt : Kieler Güterdistrikt 2 poster fundet. Der vil blive vist max. 100 poster
Kilde: Vz-1840

Amt : København 287 poster fundet. Der vil blive vist max. 100 poster Kilde: FT-1845

Amt : Landschaft Bredstedt
34 poster fundet. Der vil blive vist max. 100 poster Kilde: FT-1803

Amt : Landschaft Eiderstedt
10 poster fundet. Der vil blive vist max. 100 poster Kilde: FT-1803

Amt : maribo
52 poster fundet. Der vil blive vist max. 100 poster Kilde: FT-1880
Amt : odense 76 poster fundet. Der vil blive vist max. 100 poster
Kilde: FT-1845

Amt : praestoe 51 poster fundet. Der vil blive vist max. 100 poster
Kilde: FT-1834

Amt : randers 14 poster fundet. Der vil blive vist max. 100 poster
Kilde: FT-1787

Amt : reinbeck 3 poster fundet. Der vil blive vist max. 100 poster
Kilde: Vz-1835
Amt : ribe 3 poster fundet. Der vil blive vist max. 100 poster
Kilde: FT-1801

Amt : Ringkøbing 4 poster fundet. Der vil blive vist max. 100 poster
Kilde: FT-1845

Amt : roskilde 33 poster fundet. Der vil blive vist max. 100 poster
Kilde: FT-1845

Amt : skanderborg 11 poster fundet. Der vil blive vist max. 100 poster
Kilde: FT-1787

Amt : slesvig 2 poster fundet. Der vil blive vist max. 100 poster
Kilde: FT-1845

Amt : Sorø7 poster fundet. Der vil blive vist max. 100 poster
Kilde: FT-1834

Amt : svendborg 28 poster fundet. Der vil blive vist max. 100 poster
Kilde: FT-1787

Amt : Süderdithmarschen
1 poster fundet. Der vil blive vist max. 100 poster
Kilde: Vz-1803

Amt : Südtondern 14 poster fundet. Der vil blive vist max. 100 poster
Kilde: FT-1803

Amt : Sønderborg 3 poster fundet. Der vil blive vist max. 100 poster
Kilde: FT-1803

Amt : vejle 44 poster fundet. Der vil blive vist max. 100 poster
Kilde: FT-1840

Amt : viborg 8 poster fundet. Der vil blive vist max. 100 poster
Kilde: FT-1834

Amt : Eckernförde 23 poster fundet. Der vil blive vist max. 100 poster Kilde: FT-1803
Amt : bornholm 12 poster fundet. Der vil blive vist max. 100 poster
Kilde: FT 1890

Amt : Aarhus
24 poster fundet. Der vil blive vist max. 100 poster
Kilde: FT 1845

Amt : Aalborg Retur til søgeside
95 poster fundet. Der vil blive vist max. 100 poster
Kilde: FT-1840

Kommentar
Fra : senta

Dato : 28-03-04 18:38

Fra denne side
http://danpa.dda.dk/
Senta

SØGERESULTAT
Søgning på "hartman"
5 registreringer
Næstved
Musiksamfundet for Næstved og Omegn 1932-1977Næstved købstad
Kommune ikke angivet
Hartman, Pastor1750 - 1781
Møsting, Christian Georg v., officer1698 - 1720
Clemmensen, Bernhard R.L., tegner1490 - 1961
Larsen, Aksel, 1897-1972, politiker

5 registreringer

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 03-04-04 19:02

Hej Rytter!
Nu har vi snart været europa rundt
Måske er det nemmere, hvis du fortæller os, hvilke personer, som du søger at knytte til Hartman?
Hilsen Jeannie

Godkendelse af svar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 03-04-04 21:00

Tak for svaret Varla.
Jeg troede at Du havde fået points i går? Men jeg må være "faldet ud". Nu nåede Jeannie dog at skrive: at jeg skulle præsicere søgningen lidt bedre, men jeg tror ikke jeg når meget længere. Det har jeg ikke nok oplysninger til.
Mvh Rytterknægten.
ps: Tak for hjælpen.