/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
Info om Disneyland
Fra : gangster50
Vist : 2077 gange
100 point
Dato : 21-03-04 17:49

hej, jeg har brug for svar på dette:
1. hvor mange mennesker er der i disneyland om året?
2. hvornår blev disneyland bygget?
3. hvor ligger det i frankrig?
4. hvem ejer det?
5. hvor mange millioner euro omsætter det om året?

På forhånd tak, p.s. hvis der er en side med meget info om disneyland vil jeg gerne have den

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 21-03-04 17:52

www.disneyland.com

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : Sibrijo

Dato : 21-03-04 17:52

Hejsa.

Gå ind i Google. Søgeord: Disneyland Paris.

Der er beskrivelse, men jeg ved ikke, om det indeholder alle svar på dine spørgsmål.

Hilsen Lone

Kommentar
Fra : Sibrijo

Dato : 21-03-04 17:52

Hejsa.

Gå ind i Google. Søgeord: Disneyland Paris.

Der er beskrivelse, men jeg ved ikke, om det indeholder alle svar på dine spørgsmål.

Hilsen Lone

Kommentar
Fra : Sibrijo

Dato : 21-03-04 18:02

Havde vist lidt for travlt. Ka´ se, det ikke er Disneyland Paris alene, du spørger om. Tror du skal holde dig til Coopers link *GG*.

Hilsen Lone

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 21-03-04 18:47

hallo! hvorfor tror i jeg spørger om dette??? det er fordi jeg ikke selv kan finde det!!!! jeg vil gerne have at i disse Reply's skal der være SVARENE PÅ MINE SPØRGSMÅL!!! så giv ikke bare link til disneyland.com ...

Kommentar
Fra : Picasso

Dato : 21-03-04 19:53

Med høflighed når man længere! Du kan teoretisk set finde alle svar på dine spg. ved at gå ind på sitet. Man kan jo altid sætte sig i kontakt med folk derfra; hvordan står også der derpå! Jeg tror man er lidt doven!

Kommentar
Fra : ib2650

Dato : 21-03-04 21:21

http://www.disneylandparis.com/index2.htm

med dette link kan du finde det selv

hilsen ib,

Kommentar
Fra : bering12

Dato : 12-04-04 18:12

Disneyland Paris ligger i Marne-la-Vallee, ca. 40 minutters kørsel fra Paris.

Mere information (bla. finans osv.) kan du finde her: http://www.faqs.org/faqs/disney-faq/disneyland-paris/

Accepteret svar
Fra : Annika_Madsen

Modtaget 100 point
Dato : 11-05-04 12:37

Som tidligere ansat i Disneyland Resort Paris kan jeg svare på et par af dine spørgsmål:
1. hvor mange mennesker er der i disneyland om året? ca. 10 mio. gæster Disneyland Resort Paris årligt.
2. hvornår blev disneyland bygget? Disneyland Resort Paris blev bygget i 1992.
3. hvor ligger det i frankrig? ca. 40 km øst for Paris i Marne-La-Vallee
4. hvem ejer det? En sheik fra Saudi Arabien ejer 49% af Disneyland Resort Paris. Resten ejes af disneykoncernen og andre aktionærer. I næste måned afgøres det desuden om det skal erklæres konkurs - igen.
5. hvor mange millioner euro omsætter det om året? Det kan jeg så ikke lige svare på - desværre. Men det er dælme mange mange penge man har gennem hænderne.

Godkendelse af svar
Fra : gangster50

Dato : 29-08-04 08:48

Tak for svaret Annika_Madsen.