/ Forside/ Teknologi / Udvikling / C/C++ / Spørgsmål
10  strarup 270
Runtime error
Fra : hovard
Vist : 1007 gange
40 point
Dato : 21-03-04 13:57

Når jeg vil starte flere af mine programmer (f.eks. excel og Norton antivirus) får jeg beskeden "Runtime Error" og "R6025 pure virtual function call". Hvad skal jeg gøre?

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 21-03-04 13:59

Du har tabt en fil,geninstaller!

Kommentar
Fra : hovard

Dato : 21-03-04 16:24

Jeg har prøvet at geninstallere officepakken, men det virker desværre ikke.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-03-04 16:34

Ved ikke med hensyn til kommercielle programmer. I mine C++ dage var det en fejl man fik, når man kaldte eller refererede til en klasse med en ren virtuel funktion. Disse klasser kan nemlig ikke kaldes eller instantieres direkte, men skal nedarves til en subklasse der implementerer den/de rene virtuelle funktion/er.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : hovard

Dato : 21-03-04 18:31

Hej Molokyle. Det er desværre sort snak i mine ører....

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 21-03-04 18:42

Gud sikke en spand øs at fyre af

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-03-04 18:45

Du har godt nok stillet dit spørgsmål i en besynderlig kategori så...

Som olehermann skriver; kan det skyldes du har 'misset' en fil, f.eks. en *.dll, et sted

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-03-04 18:50

ofa -> Var den til mig ?

Altså :

Abstrakte klasser og funktioner

I C++ har vi også mulighed for at lave abstrakte klasser og funktioner. Som i Java bliver en klasse abstrakt ved at en eller flere af dens funktioner er abstrakte. I Java er der også den mulighed at man direkte kan erklære en klasse abstrakt, selvom den ikke indeholder abstrakte funktioner, for at forhindre instantiering. I C++ har man ikke den sidstnævnte mulighed. Klasser i C++ bliver kun abstrakte på grundlag af, at en eller flere af dens funktioner er abstrakte, og man skal ikke eksplicit bekræfte at klassen skal være abstrakt, ved at skrive abstract i starten af erklæringen - i C++ erklæres en klasse implicit abstrakt i kraft af dens funktioner.

Abstrakte funktioner vil i sagens natur altid være virtuelle - man kalder dem: virtual pure. Syntaksen er meget enkel. Til gengæld er der enighed over hele linien - syntaksen er grim! Lad os se et eksempel:

Kode
class A {
virtual int f( int x ) = 0;
}

Man erklærer her at funktionen ikke har nogen implementation - at den er nul! Rygtet vil vide at det udvalg der skal godkende ændringer til C++ ikke ville acceptere endnu et reserveret ord, og derfor valgte man ovenstående notation som det mindste onde - men som sagt ... argh!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : hovard

Dato : 21-03-04 20:30

Til Molokyle
I hvilken kategori skulle jeg så stille spørgsmålet?

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 40 point
Dato : 23-03-04 11:26

Tjae..

Her : http://kandu.dk/dk/emne/30701

..eller her : http://kandu.dk/dk/emne/30403

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : hovard

Dato : 26-03-04 08:45

Hej Molokyle. Tak skal du have for hjælpen. Jeg har fået løst mit problem.

Godkendelse af svar
Fra : hovard

Dato : 26-03-04 08:46

Tak for svaret molokyle.