/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Epson 480 sxu
Fra : 100241
Vist : 431 gange
80 point
Dato : 21-03-04 12:08

Epson 480 sxu skriver communication error og check cabler evt. fejl i cabler ,altforsøgt og intet hjalp.Har nogle en løsning ? Jeg kører ME.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-03-04 12:33

Geninstaller driveren, men tjek først om printeren står og tygger på noget den aldrig blev færdig med.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-03-04 15:40

Hvad er dine settings for parallelporten inde i bios?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-03-04 15:40

eller det er måske en usb printer?

Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 21-03-04 23:44

Det er en USB printer og selv om det er en Epson, er det en ganske fin printer. Måske ikke hurtig men den laver et flot stykke arbejde. Tøm den for printeropgaver. Pil stikket ud af pc-en. Sluk for pc-en. Sæt printerkablet i igen og start pc-en op igen. Så skulle det undre mig om din pc ikke finder printeren igen. Har selv en nøjagtig magen til som hovedprinter og er fint tilfreds. Har også 2 HP-printere men de er noget dyrere i drift. Hvis jeg på nogen måde kan hjælpe dig, er du meget velkommen igen. For sådan en maskine ved jeg en hulens masse om.

Peter.

Kommentar
Fra : 100241

Dato : 22-03-04 09:20

Printersvigtet er opstået efter at jeg monteret et multistik med USB. Efter elsparerådets anvisning. Normalt kører printeren en del efter stop af PC, men ikke monteringen af dette multistik, måske er dette en del af en renseproces? og kan være årsag til printerstop (er nu fjernet). Jeg har prøvet med demontering og montering igen, intet hjalp. Jeg har også prøvet at geninstalleret driveren.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 80 point
Dato : 22-03-04 09:48

Det kunne du jo godt have fortalt fra start af.
Når du skal installere en USB enhed skal enheden selv give signal til at den skal bruge en driver og hvis du stadig har dele af en defekt driver siddende kommer du ingen vegne.
Prøv at se om der er problemer med systemdrivere i Kontrolpanel - System - Enhedshåndtering.
Hvis der er udråbstegn ved en driver er der problemer, og der skal være understøttelse til USB udskrivning.
Når du fjerner en USB driver skal du genstarte efter at have fjernet både driver og USB kabel til enheden og når du har genstartet skal du isætte kablet til enheden hvorefter den skal starte en guide til installation af driveren.
Det kan heller ikke udelukkes at printeren indeholder igangværende opgaver, som ikke har kunnet afsluttes. Er det helt galt skal man fjerne strøm og printerkabel (USB) og lade den stå i længere tid så plejer hukommelsen at tabe informationen.
Elsparerådet har mange gode råd, men de tager ikke stilling til hvorvidt en komponent fungerer hensigtsmæssigt efter at have stået uden strøm.

Kommentar
Fra : 100241

Dato : 22-03-04 18:09

Printeren har dog virket en tid efter monteringen af multistik med USB.må jeg tilføje .Der er ingen udråbstegn i enhedshåndtering.

Kommentar
Fra : 100241

Dato : 22-03-04 18:09

Printeren har dog virket en tid efter monteringen af multistik med USB.må jeg tilføje .Der er ingen udråbstegn i enhedshåndtering.

Godkendelse af svar
Fra : 100241

Dato : 09-02-06 17:48

Tak for svaret BjarneD.