/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Pinnacle studio ves.7
Fra : CCjunior
Vist : 549 gange
70 point
Dato : 19-03-04 15:37

Jeg har Pinnacle studio ver.7
når jeg har lagt en film ind og redigeret,hvad gør jeg så for at brænde den ud.. hvilket format skal den over i.
når jeg har lavet den om til et givent format hvad så... er det så bare at brænde den ud i Nero eller hur..

Junior

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-03-04 19:22

Nero er bedst til at brænde mpeg2-filformater, så hvis bruger nero er det formatet du skal gemme dine film i.
Du skal dog lige huske på, at der hun kan være ca. 1 time film på hjemmebrændte film, da "kommercielle" film brændes i en anden komprimering.

Og ja, så er det blot at åbne nero og "trække" filmen over i programmet og brænde filmen.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 19-03-04 22:30

Hej CCjunior

Når du film er færdig, skal du bestemme dig for hvilket "medie" du ønsker at lave, og hvad du skal afspille dit medie i.
Hvis du f.eks. ønsker at lave en VideoCD (VCD) skal du gemme din film i MPEG-format. Under "settings" kan du vælge at den skal være "VideoCD compatibel". På en VideoCD kan du gemme 69 min. video. Det er lang tid, men til gengæld en lidt forringet kvalitet. Vælger du under settings SVCD (Super VideoCD), for du en væsenlig bedre billedkvalitet. Du kan dog kun gemme 34 min. video, og det er ikke alle DVD afspillere der kan afspille dette format ordenligt.
Endelig har du muligheden for at vælge "DVD-compatible" under settings, og dette er jo idéelt hvis du har en DVD-brænder. Så for du 2 timers video som er i superkvalitet.

Når Studio 7 har "renderet" din film og gemt den, vil filen ligge som en "mpg"-fil på din harddisk. Denne MPEG-fil kan du hente ind i Nero-brænderprogrammet, eller andre lignende programmer. Når du starter disse programmer vil der typisk komme en Wizard, som leder dig igennem processen. Her er det vigtigt, at du vælger den type CD som du ønsker at brænde (VCD, SVCD eller DVD).

Herefter kan du blot "trække" din mpg-fil over i brænde-feltet, og trykke "brænd"

Mvh Chamira c",)

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 20-03-04 07:56

Chamira...

jeg har lagt et lille film klip ind som forsøg og har lavet det om til stort set alle formater. men når jeg vil brænde det i nero kan jeg ikke få lov til at ligge den ind i "Video_TS" den siger det ikke er et dvd format...

Junior

Kommentar
Fra : rednuf

Dato : 23-03-04 16:15

Hej Junior
Når du er færdig med at redigere m.m. skal du huske at afslutte redigering med at lave en menu, uden den kan du ikke afspille den senere og så over i make movie og under settings, fane, make mpeg file, i rullegardinet bestemme om du vil lave en mpeg til vcd, svcd eller dvd. Tilbage til make movie vinduet skal du på fanen til højre vælge mpeg og så er det bare at starte på den grønne bjælke, og så vente og vente..
Når studio er færdig kan du brænde den i Nero under forudsætning af dit nero program ikke er for gammelt. Det er faktisk kun de nyere udgaver der kan klare den opgave, den skal nemlig kunne lave en menu eller acceptere at man har lavet en.
Hej fra rednuf

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 23-03-04 21:29

Rednuf. hvor laver jeg en menu.. jeg har prøvet at lave en film stump om til mpeg men det vil nero ikke genkende.. den siger det ikke er en TS fil..

Junior

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 23-03-04 21:38

Jeg ved ikke hvilket format du har prøvet med, men det skal være mpeg2-format.

Der findes reelt 4 mpeg-formater men som sagt skal du bruge mpeg2.

Kommentar
Fra : rednuf

Dato : 24-03-04 11:17

Hej Junior
menu laver du i studio under edit. Ude til højre længst nede er en fane som hvis du holder pilen hen over siger show menus. Klik på den og en masse menu skulle komme frem. Vælg en med dobbelt klik og sig ok til at studio selv laver en menu. Vedrørende brænding i Nero så er det vigtigt du starter i nero f.eks. brænd en vcd, eller brænd svcd, eller brænd dvd. Det skal dit nero program kunne klare. Forøvrigt glem alt om mpeg formater, Studio bestemmer selv det bedste format til den opgave du vælger og som ikke altid er f.eks mpeg2.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 25-03-04 20:12

Rednuf... jeg kører med pinacel studio ver. 7. jeg tror ikke at den er der..jeg kan ihvertefald ikke finde den.. måske er det bare mig.. men væk er den..

Junior

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 25-03-04 21:50

Du må da kunne læse dig til hvordan du gør i manualen.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 27-03-04 20:18

der er ingen manual.. Nej det er ikke en ulovlig kopi som jeg lige følte mig alvorligt beskyldt for.. det fulgte med mit videokamera

Junior

Accepteret svar
Fra : rednuf

Modtaget 70 point
Dato : 28-03-04 20:36

Hej Junior
Nej det kan godt være det er mig der husker forkert vedrørende studio 7. Måske var det først fra studio 8 der blev mulighed for at lave en menu. Så har du ikke andet at gøre en at lave eks. en vcd og lade studio konvetere den til en mpeg fil. Derefter er det op til dit brænderprogram at kunne lave en menu eller det kan selv indlægge en kode således du kan afspille vcd på en dvd maskine. Jeg mener at fra nero5 og opefter kan dette lade sig gøre.
Hilsen rednuf

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 06-04-04 19:04

Tak for svaret rednuf.
jeg har godtnok ikke fået det til at lykkedes endnu, men når jeg får lidt bedre tid så vil jeg begynde at leje lidt med det...