/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PaintShopPro / Spørgsmål
10  Better_Pe.. 210
Fjerne baggrundsfarve?
Fra : theking20000
Vist : 555 gange
100 point
Dato : 19-03-04 12:10

Hvordan fjerner baggrundsfarven på et billede, således at denne bliver transparent?

Kommentar
Fra : greta

Dato : 19-03-04 12:34

Bruger du PSP7-eller8?
VH Greta

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 19-03-04 12:52

PSP7

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 19-03-04 14:26

Vælg nyt dokument! og vælg "Transparent"...

/Cooper

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 19-03-04 14:27

Hvis det er et billede som skal redigeres så læg et nyt "LAG" oven på og marker det og slet... og flyt det bagud...
evt. med "MagicWand".... (eller hva den hedder... tryllestav måske)...

/Cooper

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 19-03-04 14:57

ja lidt som cooper siger.. men du skal bare åbene det billed du vil fjerne baggrunden på..
så tager du den værktøj der ligner en tryllestav og trykker på de områder du vil
fjerne for at slette dem kan du bare tryl et område og så Delete knappen så kan
du se at det er den transperant baggrund der dukker op.. hvis ikk og den bliver i en
farve skal du trykke [selection - select all] igen [selection - float] så skal du
over i [layers - merge - merge visibel].. så prøver du bare igen og gøre det jeg
fortalte om i starten..

knus
angel, ejer af anima gruppen

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 19-03-04 15:13

hhe glemte at skrive efter Merge visibel skal du lige tilbage til [selection - select none]
og et godt tip hvis du vil have en ren billed altså en hvor den ikk er grim i kanten fordi
du har fjenet baggrunden.. så skal du gå i [file - preferences - general program preferences]
vælg så fan transparency og lave evt farverne om til sort i begge farve firkanter.. og så
oki.. så kan du bruge din viskelæder til at fjerne de små områder og når du er tilfreds med billedet
så kan du gemme det som en psp fil og så næste gang du åbner den så er den transperant..

knus
angel

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 19-03-04 15:21

Hej Angelica. Tak for din finde vejledning. Med jeg får desværre samme resultat. Baggrunden bliver en farve. Forresten, når jeg følger din vejledning kan jeg ikke "merge visibel" men kun "merge all - flatten". Hvad gør jeg forkert???

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-03-04 16:37

Jeg ved godt at du har PsP7 men her er en forklaring til PsP8.
Åbn billedet>toolspalette>magic wand
Mode-rullelisten>vælg replace>tolerancen = 10 og feather = 0 (højere tal = mere udtoning)
Klik på baggrundsfarven og der skulle komme en markering er det ikke nok så hæv tolerancen.
(jeg er ikke bruger af PsP endnu men læser i et blad)
Emesen.

Accepteret svar
Fra : Angelica

Modtaget 100 point
Dato : 19-03-04 23:42

har du husket at sige float først.. hvis ja så sig defloat og igen float og så det marge visible.. hvis det stadig ikk virker
så kan du evt sende billedet til mig og jeg kigger på det..

knus
angel mail - eternal_angel83@hotmail.. eller så find mig på yahoo messenger under id angelicdolly83

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 19-03-04 23:42

har du husket at sige float først.. hvis ja så sig defloat og igen float og så det marge visible.. hvis det stadig ikk virker
så kan du evt sende billedet til mig og jeg kigger på det..

knus
angel mail - eternal_angel83@hotmail.. eller så find mig på yahoo messenger under id angelicdolly83

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 19-03-04 23:42

har du husket at sige float først.. hvis ja så sig defloat og igen float og så det marge visible.. hvis det stadig ikk virker
så kan du evt sende billedet til mig og jeg kigger på det..

knus
angel mail - eternal_angel83@hotmail.. eller så find mig på yahoo messenger under id angelicdolly83

Kommentar
Fra : greta

Dato : 21-03-04 17:43

Du tager din lasso, sætter den til freehand og markerer hele vejen rundt om billedet. Klikker, copy, past as new selektion, så får du et billede med kun lidt baggrund.Så tager du din tryllestav(magisk vand) og trykker på det, der er tilbage omkring dit billede, deliter det selekterede, en bid ad gangen. Det sidste kan du fjerne med viskelæderet
Hvis du ikke har forstået min (snørklede?) forklaring, så spørg lige igen, ikke?
Ps.: det er en god ide at forstørre billedet først.
Hilsen Greta

Godkendelse af svar
Fra : theking20000

Dato : 14-04-04 23:48

Tak for svaret Angelica.